Hut Skrevet 7. januar 2021 #50561 Skrevet 7. januar 2021 Pasta med tomatsaus, chili, løk, hvitløk og bacon. Og masse parmesan til. 1
elien Skrevet 7. januar 2021 #50562 Skrevet 7. januar 2021 Startet dagen med pølselapskaus Og til middag ble det Lofoten fylt torsk med sitron og persille (favoritt) med kokte poteter, revet gulrot, smeltet smør og remulade 2 1
elien Skrevet 7. januar 2021 #50563 Skrevet 7. januar 2021 Hunter7 skrev (10 timer siden): Og så har me juksa lite ... kjøpte ferdig butterdeig i butikken. Ja, vet at man kan lage det selv, men så var det dette med ork og tid. Vaniljekremen* lagde jeg selv, og hadde et par rause rasp med muskatnøtt i. *Pisket sammen alle ingrediensene til vaniljekrem - minus hvetemel/maizena. Altså bare eggeplommer, sukker, melk, fløte, vaniljeekstrakt, og revet muskat. Hadde den sammenpiskede blandingen i ei paiform kledd med butterdeig. Stekte paien midt i ovnen i 30-35 minutter på 200°C. (Tok ikke tiden, men fyllet skal være litt dissete når det er ferdig). Avkjølte herligheten til den var lunken. Neste gang kommer jeg til å tilsette ei teskje salt til eggemassen. Syntes smaken ble temmelig flat og unyansert, og muligens litt i søteste laget. Det siste kan botes på ved å bruke mindre sukker eller tilsette f.eks. litt revet sitronskall i eggemassen. Uansett, her er det forbedringspotensiale. Man kan jo også ta "juksinga" helt ut ved å kjøpe ferdig butterdeig og vaniljekrem til baking. Takk, legger denne i minne 1
Jerry Lee Skrevet 7. januar 2021 #50564 Skrevet 7. januar 2021 Hunter7 skrev (19 timer siden): Jada, det hender det også Hadde eggerøre med røyket laks her om dagen. Og på agendaen står (skotsk) kjøttbrød, plukkfisk, fiskegrateng, bacalao, lammekoteletter, stekte pølser med rotmos, og den skikkelig syndefulle kaloribomba "Bacon buttie". En sandwich som ikke er annet enn skiver med ristet loff, ufine mengder smør, og masse bacon. Et kulinarisk hjerteinfarkt i all sin britiske enkelhet, og med nok kalorier til å mette en liten landsby. Høres nesten syndefullt bra ut. 😁 Her varmes lett ferdigstekt skinkestek. Serveres med poteter, brun saus, gulrøtter og surkål...og tyttebærsyltetøy. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #50565 Skrevet 7. januar 2021 I dag blir det oppvarmet betasuppe/spikersuppe fra fryseren, med grove rundstykker til. Anonymkode: ad006...80d 1
marleneK92 Skrevet 7. januar 2021 #50566 Skrevet 7. januar 2021 Får slenge inn ukesmenyen med det samme jeg er her ☺️ Handler på Torsdager derfor starter den idag. TORSDAG - Hjemmelaget Tomatsuppe FREDAG - Fylte pannekaker med spinatkrem LØRDAG - Tandoori kyllinggryte SØNDAG - Sitronmarinert Ørret MANDAG - Kremet avokado pasta TIRSDAG - Kylling caprese ONSDAG - Ørret med Gulrotpuré
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. januar 2021 #50567 Skrevet 7. januar 2021 Medisterkaker, poteter, surkål, tyttebærsyltetøy og brunsaus.
Hunter7 Skrevet 7. januar 2021 #50569 Skrevet 7. januar 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Riktige dagen for butterdeigspai med krem i går! Og ja, jeg laget vanlig tabbouleh men med granateplekjerner og steinfrie druer delt i to i stedet for tomater, og litt granateplesirup i tillegg til sitron og olivenolje i dressingen, pluss en rest hakkede pistasjnøtter. Kjøleskapsrydding etter julen strengt tatt, men det fungerte veldig bra! Granateplekjerner er ikke så uvanlig brukt i tabbouleh om vinteren (vet feks Ottolenghi har en variant), men tror ikke jeg har sett druer i noen oppskrift. Anonymkode: ad006...80d Tusen takk Sirlig skrevet ned på papiret med klassisk fyllepenn 😄 og heftet inn i oppskriftspermen. Og nå skal Ottolenghi få besøk. --- Siste rest av Quiche Lorraine ble middagen i dag. Kjapp plomme crumble og pisket gresk yoghurt til dessert. Plommene hadde fått litt skrukkehud og småmengdene av fløte og yoghurt måtte brukes opp. 1
Jerry Lee Skrevet 8. januar 2021 #50571 Skrevet 8. januar 2021 Gidder/orker ikke mye i dag. Det blir stekt wiener med potetstappe. Mye rå løk. Sennep, ketchup og sinnakrydder. Jaja...det får greie seg. 3 1
elien Skrevet 8. januar 2021 #50572 Skrevet 8. januar 2021 Startet dagen med en pannestekt toast, dobbel skive med dijon senep, løk, paprika, hamburgerrygg, cheddar og norvegia. Stekt i masse smør, digg Middagen blir i dag svinestek med surkål, rosenkål, poteter, saus og tyttebærsylt til Men toasten var mektig, så det blir nok sen middag..... 2 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. januar 2021 #50573 Skrevet 8. januar 2021 Stekte svinestrimler sammen med løk, paprika, gulrot og squash, hadde oppi en boks med hakket tomater, blandet alt sammen med pasta.
Hut Skrevet 8. januar 2021 #50574 Skrevet 8. januar 2021 I dag blir det ostesuffle med grønn salat og nybakte rundstykker til. 1
Brunhilde Skrevet 8. januar 2021 #50575 Skrevet 8. januar 2021 Wienerpølse i pariserloff. Helt ok, det. Men i morra blir det pizza av den hjemmelagde sorten. Til meg, helt alene 2 1
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 #50576 Skrevet 8. januar 2021 Min ene søster som faktisk jobber som kokk, lagde en helt nydelig fiskesuppe med torsk i dag. Det var mye godt oppi, og ved siden av var ferskt hvitt brød og kald hvitvin. Litt sommermat hun lagde fordi jeg elsker det. Og jeg nøt hver munnfull 🙂 2
Gjest Innsikten Skrevet 8. januar 2021 #50577 Skrevet 8. januar 2021 I går ble det vegetar boller i tomatsaus med pasta til. I dag ble det stekt ris, også vegetar
Østkantgutt1913 Skrevet 9. januar 2021 #50578 Skrevet 9. januar 2021 Nacho med rømme her i dag. Ble masse igjen, så ta ny runde i morra, kjøpe en boks rømme til bare
Jerry Lee Skrevet 9. januar 2021 #50579 Skrevet 9. januar 2021 Nattmat"middag" : Stekte egg og restepoteter, saltflesk, en boks chilibønner mekka på kjøkkenets gamle vedkomfyr. Og mye rå løk. -mat. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå