Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rotgrønnsaker og poteter bakt i ovn, laks til. Rømme.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biffrester ifra nyttår, i godt lag med gulrot, løk, rødløk, hvitløk og paprika i en panne med godsjang, fløte og englepasta. Kjempe godt, litt sterket :) 

• Liker 2
Skrevet

Hjemmelaget løksuppe med nybakt foccacia. Perfekt på en iskald januaronsdag.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ovnsbakt salmalaks med olivenolje og sumac, sitronbåt, tahinisaus, og tabbouleh med granateple, druer, persille og pistasjnøtter. 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet

Kveldsmat"middag" ble  :

Spekeskinke, kokte poteter, eggerøre og hvit saus. Tomater og sukkererter på si'a.

• Liker 2
Skrevet

Kveldsmat middag her ble, ostegrill, stekte poteter, gugge å sprø løk :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
elien skrev (9 timer siden):

Kveldsmat middag her ble, ostegrill, stekte poteter, gugge å sprø løk :) 

Alltid med gode "mater" du.   😁

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ovnsbakt salmalaks med olivenolje og sumac, sitronbåt, tahinisaus, og tabbouleh med granateple, druer, persille og pistasjnøtter. 

Tabbouleh etter "klassisk" oppskrift, og så med granateplekjerner, druer, og pistasjnøtter blandet i? Det høres jo bare fantastisk godt ut. 
------

Middagen i dag ble tacosalat. Kjapt og enkelt, og relativt sunn.

Desserten var til gjengjeld en kaloribombe - butterdeigspai med vaniljekrem, bakt i ovnen. 

• Liker 2
Skrevet
Jerry Lee skrev (1 minutt siden):

Alltid med gode "mater" du.   😁

De høres veldig gode ut de middagene dine også, synes nå jeg :tommelopp:

• Liker 2
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Tabbouleh etter "klassisk" oppskrift, og så med granateplekjerner, druer, og pistasjnøtter blandet i? Det høres jo bare fantastisk godt ut. 
------

Desserten var til gjengjeld en kaloribombe - butterdeigspai med vaniljekrem, bakt i ovnen. 

Den deserten må nok jeg prøve en gang, brukte du bare butterdeigplater med vaniljekrem i eller noe annet i?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (9 timer siden):

------

JaHa, du...   Men spiser du noen gang vanlig mat?     :fnise:

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Skrevet

De høres veldig gode ut de middagene dine også, synes nå jeg :tommelopp:

Takk.   :takke:

Men mest lettvint, enkelt... og for mange...   drita kjedelig.  😉

Skrevet
Jerry Lee skrev (Akkurat nå):

Takk.   :takke:

Men mest lettvint, enkelt... og for mange...   drita kjedelig.  😉

Enkelt kan smake veldig godt det! Ikke kjedelig i mine ører ;) 

• Liker 1
Skrevet

Enkelt kan smake veldig godt det! Ikke kjedelig i mine ører ;) 

Takk, Venn.    😊

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, elien said:

Den deserten må nok jeg prøve en gang, brukte du bare butterdeigplater med vaniljekrem i eller noe annet i?

Og så har me juksa lite ... kjøpte ferdig butterdeig i butikken. Ja, vet at man kan lage det selv, men så var det dette med ork og tid. Vaniljekremen* lagde jeg selv, og hadde et par rause rasp med muskatnøtt i. 

*Pisket sammen alle ingrediensene til vaniljekrem - minus hvetemel/maizena. Altså bare eggeplommer, sukker, melk, fløte, vaniljeekstrakt, og revet muskat. Hadde den sammenpiskede blandingen i ei paiform kledd med butterdeig. Stekte paien midt i ovnen i 30-35 minutter på 200°C. (Tok ikke tiden, men fyllet skal være litt dissete når det er ferdig). Avkjølte herligheten til den var lunken.

Neste gang kommer jeg til å tilsette ei teskje salt til eggemassen. Syntes smaken ble temmelig flat og unyansert, og muligens litt i søteste laget. Det siste kan botes på ved å bruke mindre sukker eller tilsette f.eks. litt revet sitronskall i eggemassen. Uansett, her er det forbedringspotensiale. 

Man kan jo også ta "juksinga" helt ut ved å kjøpe ferdig butterdeig og vaniljekrem til baking.  

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, Jerry Lee said:

JaHa, du...   Men spiser du noen gang vanlig mat?     :fnise:

Jada, det hender det også :fnise: Hadde eggerøre med røyket laks her om dagen. Og på agendaen står (skotsk) kjøttbrød, plukkfisk, fiskegrateng, bacalao, lammekoteletter, stekte pølser med rotmos, og den skikkelig syndefulle kaloribomba "Bacon buttie". En sandwich som ikke er annet enn skiver med ristet loff, ufine mengder smør, og masse bacon. Et kulinarisk hjerteinfarkt i all sin britiske enkelhet, og med nok kalorier til å mette en liten landsby. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hunter7 skrev (6 timer siden):

------

Riktige dagen for butterdeigspai med krem i går! :spise: 

Og ja, jeg laget vanlig tabbouleh men med granateplekjerner og steinfrie druer delt i to i stedet for tomater, og litt granateplesirup i tillegg til sitron og olivenolje i dressingen, pluss en rest hakkede pistasjnøtter. Kjøleskapsrydding etter julen strengt tatt, men det fungerte veldig bra! Granateplekjerner er ikke så uvanlig brukt i tabbouleh om vinteren (vet feks Ottolenghi har en variant), men tror ikke jeg har sett druer i noen oppskrift.

• Liker 2
Skrevet

Tirsdagens middagsplan måtte plutselig utgå og jeg måtte reise på jobb istedenfor. Så i dag blir det fiskeburger med litt rester av pommes frites og gulrot/ eplerasp. 

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det brokkolipanne med røkt skinke fra jul og kremet pasta.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...