Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ble Biffsnadder i fløtesaus med pommes frites toppet med dill, og salt siste dagen i 2020. 

Idag blir det Ørret med blomkål & brokkolimos, ovnsbakte småpoteter & sitronskiver. Fisken skal krydres godt med sitronpepper og toppes med dill.

Skulle egentlig vært onsdagsmiddagen, men da ble det rester. 

Endret av marleneK92
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyttårsaftenmenyen - med bedømmelse:

Forrett: Mandariner, kaffe, solbærjuice, litt rå rødbete, en kvart plomme, et par teste-frites, masse skravling

Full av naturlige smaker og assortert. Dette er "problemet" når folk dukker opp noe før de egentlig skulle være her. Da får de pent sitte på kjøkkenet og holde meg selskap mens jeg svinser og svanser mellom kjøkkenbenker, kjøleskap, kjøkkenvask, stekeovn, kokeplater, og spisskammers. 

Hovedrett: Andelår servert på ei seng av rucola , granateplekjerner, og fargerike tomater. Dertil rosenkål, hjemmelagde pommes frites, og en kompott av rødbeter, rødløk, og plommer.

Kompott, frites, granateplekjerner, tomater, rucola og rosenkål: Suverent. Helt upåklagelig. Paul Bocuse ville blitt vill i nikkersen!-godt. 
Men så var det disse andelårene da. For en nedtur! Skikkelig 2020-and - seig, senete, og et helvete å skjære i. Det må ha vært ei Tsjernobyl-and, fôret opp på GMO-frosker og telefonkataloger. Dessuten var den sikkert eldre enn Metusalem. 
Både gjest og jeg vedtok etter kort tid et vedtak om å la dinosaur-anda være dinosaur-and, og konvertere til det vegetarianske kjøkkenet. Vi hadde rikelig med denslags. Og i tilfelle det ikke skulle bli nok, så hadde jeg bacon i bakhånda. 

Dessert: Ricottapannekaker med blodappelsinjus. I tillegg lune skogsbær, italienske pistasjnøtter, og lønnesirup

Kveldens redningsbøye! Ricottapannekakene var nok en gang kveldens höjdare - og det i konkurranse med alle nyttårsrakettene. Fortært med lidenskapelig elan og lykksalige glis om snakketøyet. 

Alt i alt en vellykket aften, hvis vi ser bort ifra andelårene. Men så var jo dette også 2020, så da måtte det jo bli en strek i regningen. 

---

Ønsker alle i tråden et godt nytt år! Måtte det bli bedre enn det forrige. Et 2021 med masse god mat, god drikke, og godt selskap. 

• Liker 6
Skrevet

Kalkunbryst, en eller annen form for potet, waldorfsalat 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, hvordan starte det nye året? Jeg tror det blir en omelett av vaktelegg, bacon, løk, potet og ost. Grove rundtstykker ved siden av, men dessverre ikke hjemmebakte. 

AnonymBruker
Skrevet
Hunter7 skrev (5 timer siden):

Nyttårsaftenmenyen - med bedømmelse:

Forrett: Mandariner, kaffe, solbærjuice, litt rå rødbete, en kvart plomme, et par teste-frites, masse skravling

Full av naturlige smaker og assortert. Dette er "problemet" når folk dukker opp noe før de egentlig skulle være her. Da får de pent sitte på kjøkkenet og holde meg selskap mens jeg svinser og svanser mellom kjøkkenbenker, kjøleskap, kjøkkenvask, stekeovn, kokeplater, og spisskammers. 

Hovedrett: Andelår servert på ei seng av rucola , granateplekjerner, og fargerike tomater. Dertil rosenkål, hjemmelagde pommes frites, og en kompott av rødbeter, rødløk, og plommer.

Kompott, frites, granateplekjerner, tomater, rucola og rosenkål: Suverent. Helt upåklagelig. Paul Bocuse ville blitt vill i nikkersen!-godt. 
Men så var det disse andelårene da. For en nedtur! Skikkelig 2020-and - seig, senete, og et helvete å skjære i. Det må ha vært ei Tsjernobyl-and, fôret opp på GMO-frosker og telefonkataloger. Dessuten var den sikkert eldre enn Metusalem. 
Både gjest og jeg vedtok etter kort tid et vedtak om å la dinosaur-anda være dinosaur-and, og konvertere til det vegetarianske kjøkkenet. Vi hadde rikelig med denslags. Og i tilfelle det ikke skulle bli nok, så hadde jeg bacon i bakhånda. 

Dessert: Ricottapannekaker med blodappelsinjus. I tillegg lune skogsbær, italienske pistasjnøtter, og lønnesirup

Kveldens redningsbøye! Ricottapannekakene var nok en gang kveldens höjdare - og det i konkurranse med alle nyttårsrakettene. Fortært med lidenskapelig elan og lykksalige glis om snakketøyet. 

Alt i alt en vellykket aften, hvis vi ser bort ifra andelårene. Men så var jo dette også 2020, så da måtte det jo bli en strek i regningen. 

---

Ønsker alle i tråden et godt nytt år! Måtte det bli bedre enn det forrige. Et 2021 med masse god mat, god drikke, og godt selskap. 

Fantastisk! :ler:  Høres ut som en nydelig meny. :) 

Hvis du bestemmer deg for å gi andeconfit en ny sjanse kan jeg anbefale denne: 

https://maisonpuyvalin.com/fr/specialites-regionales/30-confit-de-canard-du-sud-ouest-godard.html

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Jerry Lee skrev (9 timer siden):

Bra du ble fornøyd.  Hvor kjøpte du det?

Rema 1000.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Fantastisk! :ler:  Høres ut som en nydelig meny. :) 

Hvis du bestemmer deg for å gi andeconfit en ny sjanse kan jeg anbefale denne: 

https://maisonpuyvalin.com/fr/specialites-regionales/30-confit-de-canard-du-sud-ouest-godard.html

I selvskrytets ubeskjedne navn var jeg særs fornøyd med plommekompotten. Passe søt, syrlig, og med en anelse "jordsmak" fra rødbetene. 
Hadde lest om andeconfit og vurdert dette, men måtte bare kaste inn håndkledet da jeg oppdaget at a) Det krevde mer tid enn jeg hadde; b) Krevde andefett (som jeg i såfall måtte bestille - og igjen ikke hadde tid til); c) Min foretrukne slakter for mer ekstravagante retter hadde julestengt. 

Men har ikke gitt opp Prosjekt And helt. Nytt år, nye muligheter. Og takket være lenken du har lagt ved, vet jeg at jeg kan få tak i and konfitert slik det skal gjøres. Så i 2021 skal jeg nok få endene til å møtes. (Dagens dårligste ordspill).

• Liker 2
Skrevet

Blir enkelt, fikk i går forklaring på hvorfor jeg er tom for energi. Posetiv test på corona 😮 

Så brunsj ble lapskaus i fra fryså. Og middagmiddag blir takaway pizza igjen :) 

Å mulig vis jeg orker til kvelden, lage noe av restene fra i går :P 

• Liker 2
Skrevet

I dag ble det nachosform med hjemmelaget guacemole, salsa og rømme. 

• Hjerte 1
Skrevet
Lady Lovelylocks skrev (17 timer siden):

Rema 1000.

Takk.   ☺

Her ble det det samme som i går.

Rester må spises opp!   :opplyser:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Restefest:

- Toaster med ørretrogn, Rørosrømme, sjalottløk og dill, med en slant champagne
- Tagliatelle i sitron- og fløtesaus med erter og røkelaks
- Blåmuggost, honning, nøtter, daddelkake og portvin

• Liker 1
Skrevet (endret)

Familie på fem stk her;

Sen lunsj: Suppe av restene av kalkunen fra i går med masse smårester av ulike grønnsaker som ble liggende i grønnsaksskuffen gjennom jula, og alt av fløte,- og rømmeskvetter. Halvgammelt brød ristet i ovnen til.

Stor kvelds: omelett med resten av spekeskinken og skalken av edamer-osten, sammen med  det som var av salatrester (det som ikke ble brukt for to dager siden) og på de siste tørre (rista) brødskivene.

Til kveldskos spiste vi opp den siste frukten vi hadde handlet inn til jul. 

Spis opp maten👍

Endret av Summeer
  • Liker 2
Gjest Innsikten
Skrevet

I går ble det kikertgryte med ris 

I dag skal vi ha taco :)

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tømme kjøleskapet, løk, hodekål, gulrot, selleri, purre, squash, sopp, ribbe og pølserester, poteter. 

Ja får se hvordan det blir...

Skrevet

Koteletter med et par osteskiver og potetsalat crème fraishe,  surrer litt mais med Koteletter 

Skrevet

Seibiff med mye løk. Stekt og rå.

Poteter, gulrøtter. Smelta smør og tyttebærsyltetøy.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kalkunbryst med hasselbackpoteter, saus, grønnsaker og rødkål. 

Anonymkode: 7d45d...194

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wrap med bønner, paprika, mais, vårløk og ost. Inn i ovnen i 10-15 minutter. Salat, rømme og tacosaus ved siden av. 

Kjenner jeg er lei av alt som er kjøtt 😅

Anonymkode: ff9dd...8d0

Skrevet

Klarte å samle nok energi til å lage medisterkaker i dag, hadde surkål, poteter, saus og tyttebær til :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...