Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fiskeboller med hvit saus, kokte poteter og råkostsalat. Og karri.

Anonymkode: ff9dd...8d0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapas på restaurant sammen med en god venninne. 

Skrevet

Skinnstekt fjellørret, polenta og tian, dvs tynne skiver av squash, tomater og sjalottløk ovnsstekt i form med urter, fennikelfrø, olivenolje og litt akasiehonning.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
Skrevet
Nilma skrev (På 7.10.2003 den 10.47):

Persisk lammegryte med bl.a. auberginer, tørket frukt og mye krydder. Serveres med safranris.

Gheimebademjon?😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skinnstekt fjellørret, polenta og tian, dvs tynne skiver av squash, tomater og sjalottløk ovnsstekt i form med urter, fennikelfrø, olivenolje og litt akasiehonning.

Anonymkode: ad006...80d

Det der så sinnsykt godt ut!

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det min egen versjon av lasagne. Har laget den i mange år, og den faller som regel i smak. Lager en enkel salat ved siden av.

• Liker 2
Skrevet

Endelig en fridag så jeg har beinet ut ei ribbe, skåret innover så ribba kunne brettes ut som en bok. Kjørte hvitløk, bladpersille, sitron, smør, salt og pepper sammen, smørte dette utover ribba, rullet sammen med svorsida ut og nå står den og hviler i kjøleskapet. 

Dette bli (forhåpentligvis) porchetta som serveres med pommes frites, søtpotetfries og babygullerøtter

• Liker 5
Skrevet

Reinsdyrkarbonader i brun saus iblandet geitost, tyttebær og litt knust einerbær.

Serveres med mandelpoteter, brokkoli, rosenkål og ripsgelé.

• Liker 2
Skrevet
MarianneE skrev (3 minutter siden):

Endelig en fridag så jeg har beinet ut ei ribbe, skåret innover så ribba kunne brettes ut som en bok. Kjørte hvitløk, bladpersille, sitron, smør, salt og pepper sammen, smørte dette utover ribba, rullet sammen med svorsida ut og nå står den og hviler i kjøleskapet. 

Dette bli (forhåpentligvis) porchetta som serveres med pommes frites, søtpotetfries og babygullerøtter

Fancy "middagsribberull"?   ☺    Høres nydelig ut.

Skrevet
Jerry Lee skrev (Akkurat nå):

Fancy "middagsribberull"?   ☺    Høres nydelig ut.

Italiensk ribberull? Usikker. Aldri laget det før

Skrevet
MarianneE skrev (3 minutter siden):

Italiensk ribberull? Usikker.

Aldri laget det før

Ok. Vanlig ribberull brukes jo som pålegg i Norge. 

Lykke til...blir nok bra.   ☺

Skrevet

Iblant er det enkle det beste. Middagspølser, masse kokt kål, kokte gulrøtter og poteter. Og opp fra fryseren prikken over i'en : god brun saus! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
SoWhat? skrev (9 minutter siden):

Iblant er det enkle det beste. Middagspølser, masse kokt kål, kokte gulrøtter og poteter. Og opp fra fryseren prikken over i'en : god brun saus! 

Kjempegodt.   Kos deg/dere.   

• Liker 1
Skrevet
Jerry Lee skrev (Akkurat nå):

Kjempegodt.   Kos deg/dere.   

Takk 🙂

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, Brunhilde said:

I dag blir det min egen versjon av lasagne. Har laget den i mange år, og den faller som regel i smak. Lager en enkel salat ved siden av.

Du kan jo ikke bare skrive det, uten å fortelle hvordan din versjon er. Min er tradisjonell, men med kyllingkjøttdeig og litt ekstra raust med basilikum og oregano.

Skrevet

I dag blir det Folkets lasagne med noe salatkvaster ved siden av. 

Skrevet

I dag ville eldste datter ha stekt ris, så då ble det sånn :) 

• Liker 1
Skrevet
elien skrev (17 minutter siden):

I dag ville eldste datter ha stekt ris, så då ble det sånn :) 

KUN det?   😨

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jerry Lee skrev (6 minutter siden):

KUN det?   😨

Nei, er du gal 😮 Men det blir til middagmiddag, ellers så hadde jeg pølselapskaus til sen frokost, det blir mer senere, vær du sikker på det ;) 

Tillegg, den risen min er egentlig fullverdig i seg selv, med kål, gulrot, løk, paprika, egg, protein, brokkoli og ris  

Endret av elien
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...