Prague Skrevet 17. desember 2020 #50281 Skrevet 17. desember 2020 MarianneE skrev (4 timer siden): Endelig en fridag så jeg har beinet ut ei ribbe, skåret innover så ribba kunne brettes ut som en bok. Kjørte hvitløk, bladpersille, sitron, smør, salt og pepper sammen, smørte dette utover ribba, rullet sammen med svorsida ut og nå står den og hviler i kjøleskapet. Dette bli (forhåpentligvis) porchetta som serveres med pommes frites, søtpotetfries og babygullerøtter Åååh, hørtes nydelig ut 😋 Har siklet på dette etter å ha sett det på div matprogram, men aldri fått rotet meg til å prøve det selv.
MarianneE Skrevet 17. desember 2020 #50282 Skrevet 17. desember 2020 Prague skrev (50 minutter siden): Åååh, hørtes nydelig ut 😋 Har siklet på dette etter å ha sett det på div matprogram, men aldri fått rotet meg til å prøve det selv. Første gang jeg prøver dette, blir spennende å smake resultatet 2
Hunter7 Skrevet 17. desember 2020 #50283 Skrevet 17. desember 2020 BLODAPPELSIN! Et lite hærtokt hos min favoritt-grønnsakshandler tidligere i dag endte i bærenett full av pastinakk, fennikel, spinat, rødbete, polkabete, løk, hvitløk, rosenkål, kongeøstersopp, champignon, gul zucchini, granateplekjerner, solsikkekjerner, grapefruit, røde epler med rødt fruktkjøtt (mer julete kan det knapt bli), og ikke minst følgende lekkerbiskner fra Italia: Bifftomater, pistasjnøtter, og - fanfarer og fyrverkeri - blodappelsiner Noe skal syltes, noe skal confiteres, noe skal stekes, og noe skal spises slik det er. Men i dag blir det bare blodappelsin. Noe av det beste som finnes. 3
Jerry Lee Skrevet 17. desember 2020 #50284 Skrevet 17. desember 2020 elien skrev (2 timer siden): Nei, er du gal 😮 Men det blir til middagmiddag, ellers så hadde jeg pølselapskaus til sen frokost, det blir mer senere, vær du sikker på det Tillegg, den risen min er egentlig fullverdig i seg selv, med kål, gulrot, løk, paprika, egg, protein, brokkoli og ris Ja-ah... 😯 Høres bra ut. Håper dere koste dere. ☺ 1
elien Skrevet 17. desember 2020 #50285 Skrevet 17. desember 2020 Jerry Lee skrev (3 minutter siden): Ja-ah... 😯 Høres bra ut. Håper dere koste dere. ☺ Ja, vi gjorde det 😄 1
Jerry Lee Skrevet 17. desember 2020 #50286 Skrevet 17. desember 2020 Planlegger virkelig -mat til kvelds- eller nattmat"middag".... 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #50287 Skrevet 17. desember 2020 Hunter7 skrev (8 minutter siden): BLODAPPELSIN! Et lite hærtokt hos min favoritt-grønnsakshandler tidligere i dag endte i bærenett full av pastinakk, fennikel, spinat, rødbete, polkabete, løk, hvitløk, rosenkål, kongeøstersopp, champignon, gul zucchini, granateplekjerner, solsikkekjerner, grapefruit, røde epler med rødt fruktkjøtt (mer julete kan det knapt bli), og ikke minst følgende lekkerbiskner fra Italia: Bifftomater, pistasjnøtter, og - fanfarer og fyrverkeri - blodappelsiner Noe skal syltes, noe skal confiteres, noe skal stekes, og noe skal spises slik det er. Men i dag blir det bare blodappelsin. Noe av det beste som finnes. Årets første blodappelsiner er alltid en begivenhet! Anonymkode: ad006...80d 1
MarianneE Skrevet 17. desember 2020 #50288 Skrevet 17. desember 2020 Prague skrev (2 timer siden): Åååh, hørtes nydelig ut 😋 Har siklet på dette etter å ha sett det på div matprogram, men aldri fått rotet meg til å prøve det selv. Det var skikkelig godt! 😃 3
Hunter7 Skrevet 17. desember 2020 #50289 Skrevet 17. desember 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Årets første blodappelsiner er alltid en begivenhet! Anonymkode: ad006...80d Ja, ikke sant? Jeg har gledet meg som et barn på julaften til blodappelsinsesongen endelig skulle begynne igjen. Og året tatt i betraktning, så er dette virkelig et av lyspunktene på den ellers dunkle horisonten. 1
Prague Skrevet 17. desember 2020 #50290 Skrevet 17. desember 2020 MarianneE skrev (42 minutter siden): Det var skikkelig godt! 😃 Så bra det ble vellykket! 😀 Tror jeg må forsøke dette denne jula altså
Jerry Lee Skrevet 17. desember 2020 #50291 Skrevet 17. desember 2020 Jerry Lee skrev (3 timer siden): Planlegger virkelig -mat til kvelds- eller nattmat"middag".... Øhøm... blir litt utvidet... En stabel stekte egg, en haug stekt flesk, en boks tomatbønner, en boks chilibønner + brød med smør. Javel.. og en stekt kylling og 3 lammekoteletter. Stekte restepoteter. Rå sukkererter og råreven gulrot. Blir sittende å spise i hele natt jeg, nå.. . 3
elien Skrevet 17. desember 2020 #50292 Skrevet 17. desember 2020 Seinmiddag i kveld ble Gilde ostegrill med bacon rundt, med gugge og sprø løk i lompe 3 1
elien Skrevet 17. desember 2020 #50293 Skrevet 17. desember 2020 Jerry Lee skrev (1 time siden): Øhøm... blir litt utvidet... En stabel stekte egg, en haug stekt flesk, en boks tomatbønner, en boks chilibønner + brød med smør. Javel.. og en stekt kylling og 3 lammekoteletter. Stekte restepoteter. Rå sukkererter og råreven gulrot. Blir sittende å spise i hele natt jeg, nå.. . Holder deg mett til frokost 😄 1
Jerry Lee Skrevet 17. desember 2020 #50294 Skrevet 17. desember 2020 elien skrev (4 minutter siden): Seinmiddag i kveld ble Gilde ostegrill med bacon rundt, med gugge og sprø løk i lompe 👍 Men hva er gugga du stadig prater om? Sennep og ketchup? ☺ 1
Jerry Lee Skrevet 17. desember 2020 #50295 Skrevet 17. desember 2020 elien skrev (3 minutter siden): Holder deg mett til frokost 😄 Bare nesten.... 😉 1
Brunhilde Skrevet 18. desember 2020 #50297 Skrevet 18. desember 2020 T-Rex skrev (17 timer siden): Du kan jo ikke bare skrive det, uten å fortelle hvordan din versjon er. Min er tradisjonell, men med kyllingkjøttdeig og litt ekstra raust med basilikum og oregano. Jeg lager en tomatsaus med diverse krydder, så når jeg sier "min versjon" er det fordi de fleste helt sikkert vil ha kommentarer om at det bør være slik eller sånn. Men altså, tomatsaus med karbonadedeig, løk og gulrot, hermetisk tomat og tomatpure som jeg smaker til. Bechamelsaus som jeg blander raust med ost i, mange lag og godt med ost på toppen. Den ble god i går også, den blir ofte det. I dag blir det salat med stekt kyllingfilet, det er lettvint og godt. 1
elien Skrevet 18. desember 2020 #50298 Skrevet 18. desember 2020 Jerry Lee skrev (12 timer siden): 👍 Men hva er gugga du stadig prater om? Sennep og ketchup? ☺ Heia Det er en blanding av maiones, dijon senep og ketshup (bruker både Idun og Heinz). Høres kanskje ikke så godt ut, men det er det. Fant faktisk inspirasjon til det via Heston Blumental, han bruker noe lignende til hambugredressing. Og kaller det bare gugge, for det er navnet jentene mine har gitt det Lager sånn halvstore batcher om gangen. 1
elien Skrevet 18. desember 2020 #50300 Skrevet 18. desember 2020 Å som jeg savner fredagsbordet, men vi får håpe at det ikke er så lenge til vi kan ha litt sosialt liv. Men dagens middagmiddag blir MillionBøf laget på medeisterdeig med potetstappe med myyeee smør i, blir nok noen grønne erter til 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå