Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Just now, Jerry Lee said:

(Alt i orden...)

Tror jo på det...men har altså aldri sett den.   Men skal se etter nå.   Takk!   😁

Nå er det jo for sent, tøysekopp! :xpb_knuddel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

T-Rex skrev (5 minutter siden):

Nå er det jo for sent, tøysekopp! :xpb_knuddel:

:fnise:    ...så dumt.   

Vel...nå må jeg hente et par bokser Grønn V. fra lageret til i morra og neste dagen.

   Ble fysen av dette snakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter veldig prat om fiskeboller i går må det jo bli det her i dag. (Grønn Vesteraalens!)

Hvit saus med kraften, selvsagt. Poteter.  Skogsbacon.   Og for en sjelden gangs skyld (pose)kål'abistappe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er snart ribben ferdig, har den med rotmos, surkål, gode poteter og brun saus. Og røkt svinekam til ei og stekte pølser til ei annen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jerry Lee skrev (4 timer siden):

Etter veldig prat om fiskeboller i går må det jo bli det her i dag. (Grønn Vesteraalens!)

Hvit saus med kraften, selvsagt. Poteter.  Skogsbacon.   Og for en sjelden gangs skyld (pose)kål'abistappe.

Hvordan smakte posekålrabien?  Jeg kjøpte kålstuing på pose en gang. Det var ikke det verste jeg har spist 🙂

har lagd Calsone i dag. Flere små

kjæresten tok med på jobb. Han og kollegaene jobber i natt. Som vanlig får en si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (22 minutter siden):

Hvordan smakte posekålrabien?  Jeg kjøpte kålstuing på pose en gang. Det var ikke det verste jeg har spist 🙂

har lagd Calsone i dag. Flere små

kjæresten tok med på jobb. Han og kollegaene jobber i natt. Som vanlig får en si. 

Jeg liker den, men koker litt gulrot og moser inn med litt pepper.

 

Posekålstuing er grei på smak, men for finkuttet kål.  Liker større biter.

Lager den helst sjæl.

Men posen er ok om jeg ikke gidder.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (14 minutter siden):

Her er snart ribben ferdig, har den med rotmos, surkål, gode poteter og brun saus. Og røkt svinekam til ei og stekte pølser til ei annen :) 

Fabelaktig.  Kos dere helt bort hver og én.   😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en prosjon stroganoff igjen i fryseboksen, og den ble fortært med ris ved siden av. Stroganoff er undervurdert, og den er nesten enda bedre oppvarmet enn ny. Nå er det sløving resten av kvelden, og kanskje en kopp gløgg litt senere, som er slags dessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensk julebord. Vi pleier alltid å dra til Gøteborg før jul hvert år og da drar vi alltid på restaurant hvor svensk julebord serveres. I år blir det selvsagt ingen Gøteborg tur og julebordet må lages hjemme. Juleskinke, kjøttboller, skalldyr, sild og et lite ostefat samt nybakte horn står på menyen her i dag. Og en salat med grønnkål, klementin, valnøtter og granateplekjerner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (41 minutter siden):

Det var en prosjon stroganoff igjen i fryseboksen, og den ble fortært med ris ved siden av. Stroganoff er undervurdert, og den er nesten enda bedre oppvarmet enn ny. Nå er det sløving resten av kvelden, og kanskje en kopp gløgg litt senere, som er slags dessert.

Nesten alle sånne gryter blir bedre ved 2 gangs oppvarming, smaken setter seg mer på en måte 👩‍🍳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (5 minutter siden):

Nesten alle sånne gryter blir bedre ved 2 gangs oppvarming, smaken setter seg mer på en måte 👩‍🍳

Enig. Beste eksempler (spør du meg) er fårikål og lapskaus.

Men alle gryteretter og tjukke supper uansett er innkokt og best dagen etter.   :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg en mistanke om at det ligger en Grandis med pepperoni klar i fryseboksen. Med en god del oliven på så blir det helt spiselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...