Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jerry Lee skrev (5 timer siden):

Godt. 👍

Hvor lenge lar du ribba ligge?

Jeg lar den ligge i 2 1/2 døgn sånn ca, med svoren ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Jerry Lee said:

" æfforno' det'a Tante Koppis? Hæ? "

Mvh fra et anna sted...

Tilapia er en fisk. Fufu er litt vanskelig å forklare om man ikke har spist det, men er en slags deig nesten. Kan lages på ulike stivelsesrike matvarer, og dyppes i saus eller suppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (4 timer siden):

Fikk ideen til å steke sossiser her. Har kun smakt de to ganger trukket. De var mye bedre stekt! Med stekte rosenkål og potetstappe og tyttebærsyltetøy. Hadde god brun saus til. 

Er det noen som spiser dem trekt, det ser jeg ikke helt for meg? Må steke dem godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagspølse med hjemmelaget potetmos, ertestuing kokte grønnsaker og brun saus

Anonymkode: f78b4...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag spiser jeg "ute" og da blir det enten fish 'n chips eller burger. Må se hva som frister mest når tida er inne. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (10 timer siden):

Jeg lar den ligge i 2 1/2 døgn sånn ca, med svoren ned.

Omtrent som meg, men jeg snur den ved halvgått tid.

 

Kruset skrev (10 timer siden):

Tilapia er en fisk. Fufu er litt vanskelig å forklare om man ikke har spist det, men er en slags deig nesten. Kan lages på ulike stivelsesrike matvarer, og dyppes i saus eller suppe.

Takk.  ☺   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (12 timer siden):

Ryddedag i kjøleskapet og spiskammerset = "Bolognese"-saus som har fått stå timesvis i ovnen og godgjøre seg. 

I dag servert med pasta, resten av sausen fryses ned.

Desserten bestod av små, mørkerøde epler. Eller rettere sagt ett lite, mørkerødt eple. 

PS! Så fint å se deg tilbake @Jerry Lee Som en julegave på forskudd 😃

Sikkert godt.   ☺

Oi...takk.  😀    Hyggelig å være tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki- skrev (3 minutter siden):

I dag lager jeg tacopai

(Så godt å se deg her inne igjen, Jerry Lee! 😊 )

Aldri smakt.   Send en bit i posten, da.   😉

( Takk skal du ha   😀 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jerry Lee skrev (4 timer siden):

Frokost"middag"  :

Stekte egg, flesk og bønner på brød.

Jeg hadde pølselapskaus til første måltid i dag, godt at jeg ikke er "alene" lenger med alle middagene mine :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg gidder...og det trur jeg...blir det beinfrie nakkekoteletter med salt og pepper frest kort men hardt i panne og putret møre over "lang" tid i tjukk brun saus. 

Ribberest i skiver går oppi der, også.   ( Uten svor, for den har jeg knaska opp.... 😁 )

Poteter, stua kål og ripsgelé.

:spise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde pølselapskaus til første måltid i dag, godt at jeg ikke er "alene" lenger med alle middagene mine :P 

"Middag" kan man spise når som helst. Og alene om det er du ikke.  Jeg skrev om det lenge før deg.   😉

  Frokostmiddag, lunchmiddag, middagmiddag, kvelds- og nattmatmiddag.   Nettopp!    :spise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag står pizza på menyen. Ferdig fullkornsbunn, tomatsaus, masse ost, pepperoni, skinke, paprika, løk, kanskje noen tomater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (2 timer siden):

"Middag" kan man spise når som helst. Og alene om det er du ikke.  Jeg skrev om det lenge før deg.   😉

  Frokostmiddag, lunchmiddag, middagmiddag, kvelds- og nattmatmiddag.   Nettopp!    :spise:

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde de fått inn nye råe ribbepølser ifra Idsø, så jeg kjøpte med det i dag. Testet dem sist helg, å de var utrolig gode. Så jeg måtte kjøpe nye i dag, selv om de er myyeee dyrere enn ribbe. Men jeg er glad i en god pølse og kjøper dem lett for det. De blir spist med mandelpotetmos og asbagesbønner :) 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (4 minutter siden):

I dag hadde de fått inn nye råe ribbepølser ifra Idsø, så jeg kjøpte med det i dag. Testet dem sist helg, å de var utrolig gode. Så jeg måtte kjøpe nye i dag, selv om de er myyeee dyrere enn ribbe. Men jeg er glad i en god pølse og kjøper dem lett for det. De blir spist med mandelpotetmos og asbagesbønner :) 

 

 

Ribbepølse??   Hot dang, altså!   Hva pokker er det?   😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...