Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag ble det vårruller. Enkelt og greit og godt, mens jeg forbereder en større middag med tre retter i morgen. Koser meg masse med et glass vin mens jeg forbereder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galette (pai) med bacon, ny løk, crème fraîche og gruyère, og en grønn salat til.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel middag i dag med San Daniela speskinke, fennikelsalami og verdens beste blåmuggost Kraftkar. Og fikenmarmelade og fersk baguette til. Og rødvin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødbetsuppe med sopp a la Mark Bittmann. Lages ved at rødbeter og sopp i grove biter først bakes i ovnen med olje, salt og pepper. Surrer så løk i ei gryte, finhakker rødbetene og soppen og tilsetter sammen med vann, lar koke sammen med stilkene fra en bunt dill. Smaker til med salt, pepper, sitronsaft og masse hakka dill til slutt. Poteter, egg og en stor klatt rømme er obligatorisk tilbehør 😋

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Twilight_Sparkle skrev:

Rødbetsuppe med sopp a la Mark Bittmann. Lages ved at rødbeter og sopp i grove biter først bakes i ovnen med olje, salt og pepper. Surrer så løk i ei gryte, finhakker rødbetene og soppen og tilsetter sammen med vann, lar koke sammen med stilkene fra en bunt dill. Smaker til med salt, pepper, sitronsaft og masse hakka dill til slutt. Poteter, egg og en stor klatt rømme er obligatorisk tilbehør 😋

Høres ut som en veldig god kombinasjon!

Jeg er også fast leser av matspaltistene i NYTimes, får mange idéer derfra.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som en veldig god kombinasjon!

Jeg er også fast leser av matspaltistene i NYTimes, får mange idéer derfra.

Anonymkode: ad006...80d

Den er veldig god - blir en slags konsentrert og ren smak på suppa når rødbetene og soppen bakes i ovnen først. Og sitron og dill gir friskhet som fungerer veldig bra mot de søte rødbetene 😋

Anbefaler kokebøkene hans også -- denne er fra "How to Cook Everything (Vegetarian)".

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FrankDrebin skrev:

Det blir lapskaus i dag. :) 

Å lapskaus er topp, jeg har det nesten hver dag til brunsj. Lager en stor gryte, så har jeg en stund 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag forspiste jeg meg på hjemmelagde medisterkaker (fine medisterkaker, ikke grove, laget av medisterfarse fra lokalt pølsemakeri), med tyttebærsyltetøy, poteter, erter og brun saus til.

Jeg er fremdeles mett, 6 timer senere. Godt var det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, elien skrev:

Å lapskaus er topp, jeg har det nesten hver dag til brunsj. Lager en stor gryte, så har jeg en stund 🙈

Det er digg, og selvsagt plenty av flatbrød (eller var det flattbrød?) :Nikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre det lettvint og spise en salat, men så ble jeg invitert bort på sen lunsj/tidlig middag, så da blir det et eller annet på grillen, fikk jeg beskjed om. Det eneste jeg bidrar med er ei flaske vin og meg selv. Gleder meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/18/2020 at 7:52 AM, Brunhilde said:

Ja, ostesmørbrød kan være litt bedre, og det blir nok dagens middag/kvelds. Jeg hadde helt nytt brød i går, en ny type jeg fant på Rema, og det var veldig godt, derfor det ble kalde skiver.

Hvilken variant var det? Er stadig på jakt etter nye, gode brød. :)

I kveld planlegger jeg fajitas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...