Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Ja. Jeg liker best Melange. Best å steke i også om en ikke bruker olje. 

Ok, jeg syntes selv smør er utrolig godt. Husker i barndommen at mor brukte melange, og når jeg var på besøk hos mormor så hadde hun smør, og då fikk nok jeg smaken på smør der. Elsker smør 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, elien skrev:

Ok, jeg syntes selv smør er utrolig godt. Husker i barndommen at mor brukte melange, og når jeg var på besøk hos mormor så hadde hun smør, og då fikk nok jeg smaken på smør der. Elsker smør 

Jeg kan spise det på mat jeg får servert, men bruker det ikke selv. Syns ikke det lukter godt når en steker i det heller. Men smak og behag 🙂

• Liker 1
Skrevet

Blir frossenfiskegrateng i dag, men fårikålen er snart i kok.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Pizza med kjøttboller, sjampinjong, rød og grønn paprika. 

Skrevet

Mannen laget middag i dag. Deilig kjøttgryte med lam og tomatsaus. Oppi var i alle fall grønne oliven, sølvløk, rødløk, grønn og rød paprika. Fufu ved siden av. Så godt, og nå er jeg så mett at jeg kunne trille!

• Liker 2
Skrevet
On 9/9/2020 at 10:13 AM, Million said:

(...)

Dersom noen føler seg inspirert til å lage en kjøttgryte, kan jeg tipse om denne fra Ida Gran-Jansen. Den ser veldig god ut. Inneholder f.eks mye godsaker, som rødvin, oksekjøtt, oksekraft, hvitløk, tomatpure, krydder osv.

https://coop.no/obs/i-sesong/ida-gran-jansen/biffgryte-og-potetmos/ 

Lagret denne oppskriften, den så helt nydelig ut. Takk for tips. :)

Skrevet
7 timer siden, Kruset skrev:

Mannen laget middag i dag. Deilig kjøttgryte med lam og tomatsaus. Oppi var i alle fall grønne oliven, sølvløk, rødløk, grønn og rød paprika. Fufu ved siden av. Så godt, og nå er jeg så mett at jeg kunne trille!

Fufu har jeg sånn hat/ elsk forhold til . Er den god så er det godt, er den ikke så god så er den virkelig ikke god. 
Noen triks å få det til skikkelig?

Skrevet
7 timer siden, LittDiva skrev:

Fufu har jeg sånn hat/ elsk forhold til . Er den god så er det godt, er den ikke så god så er den virkelig ikke god. 

Fufu?

Skrevet
19 hours ago, SoWhat? said:

Elsker hummus, så det har jeg lagd for å ha til resten av torsken fra i går, som jeg skal steke sammen med restepoteter og bacon. Skal koke mange gulrøtter i skiver til. Ingen saus, men litt smeltet melange over gulrøttene. 

18 hours ago, elien said:

Noen grunn til du bruker melange og ikke smør?

18 hours ago, SoWhat? said:

Ja. Jeg liker best Melange. Best å steke i også om en ikke bruker olje. 

Jeg skulle stille samme spørsmålet, men så er jeg en smørelsker og jeg steker i flytende smør/rapsolje, det syns jeg smaker best. Skal jeg ha "bare smør" som saus, så må det være meierismør, ellers står jeg glatt over.

Så til trådens tema, dagens blir rester fra i går, men i pitabrød i stedet for tacolefser. Altså fajitaskjøtt med masse løk og paprika fylt i varme pitabrød og toppet med salat, tomat, jalapenos i store mengder og litt sterk salsa eller saus av noe slag. God lørdag!

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, LittDiva said:

Dette er det mannen min som lager, og han lager det på ferdig mel. Da er det egentlig bare å justere med vann til man får rett konsistens. Kan forsøke å spørre svigermor, kanskje hun har noen triks. :)

Skrevet

Pizza med kjøttdeig, bacon og masse div sopp. Paprika, løk og mais. Ingen ananas på i dag, men hadde rømmesaus. 

• Liker 2
Skrevet

Enchiladas med kylling i skal jeg lage i dag! 

Skrevet

I dag lager jeg hjemmelaget lasagne. Ved siden av serveres hvitløksbaguetter og en grønn salat.

• Liker 2
Skrevet

Hjemmelaget glutenfri pizza med spekepølse 

Skrevet

Italiensk pizza med hvit saus, parmaskinke  soltørkede tomater og tre typer ost. Blåmuggost, fetaost og vellagret norvegia. Toppes med ruccula😍

Skrevet

I dag ble det lammegryte og potetmos. :)

Anonymkode: 691f1...9c7

Skrevet

Butter chicken med hvitløksnan og ris. Har jukset med saus på glass...

Anonymkode: 65058...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...