Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kapteinens fylte rødspette (reke- og champignonsaus) med poteter, kokt og rårevet gulrot, remulade, pepperdryss og smeltet smør.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

I dag ble det vårruller, med ris, salat og sweet chili saus.

Skrevet

I dag ble det en hverdagsklassiker: fiskekaker i brun saus med kokte poteter, brokkoli, blomkål og ertestuing 

Anonymkode: f78b4...2d1

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kveldsmat"middag" ...

Speilegg, bacon og tomatbønner.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Skrevet

I dag blir det pitabrød med salat, stekt blomkål, hjemmelaget karbonader og rømmedressing med hvitløk :)

• Liker 1
Skrevet

Kokte torskefileter, råkost med masse sitron over og kokte poteter pluss smeltet melange. 

Skrevet

Grønnsakssuppe med kjøttboller

Anonymkode: cef60...886

Skrevet

Plutselig var det så sent at det ble to boller med bringebærsyltetøy og noen salte kjeks med blåmuggost. I den rekkefølgen. :ler:

Skrevet

Skal på hyttetur, så det blir litt spekemat, ost, oliven, røkt bøkling med lefser og flatbrød. Rømme og smør til. Og vin😄.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, MarianneE said:

Tacofredag!

Her også, eller egentig fajitas, men det er jo nesten det samme :)

Skrevet

Rundstykke med medisterkake på.

Skrevet

Elsker hummus, så det har jeg lagd for å ha til resten av torsken fra i går, som jeg skal steke sammen med restepoteter og bacon. Skal koke mange gulrøtter i skiver til. Ingen saus, men litt smeltet melange over gulrøttene. 

• Liker 1
Skrevet

Planen i dag er squashstrimler/"pasta" og vanlig pasta (50/50) med en saus av friske tomater, fennikel, hvitløk, masse frisk chili i flere farger, ferske reker, persille og sitron. Pluss rosé.

Det regner og blåser noe aldeles forferdelig ute, så ikke helt klaff med menyvalg sånn sett. Jaja. :ler: Dessert blir derimot norske plommer ovnsbakt med vin santo, og vaniljeis til - det er mer høstlig i hvert fall.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
Skrevet

I dag blir vi rekord få rundt fredagsbordet, det blir bare meg og jentene, så det blir nok pizza etter dems ønske :) 

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, SoWhat? skrev:

Elsker hummus, så det har jeg lagd for å ha til resten av torsken fra i går, som jeg skal steke sammen med restepoteter og bacon. Skal koke mange gulrøtter i skiver til. Ingen saus, men litt smeltet melange over gulrøttene. 

Noen grunn til du bruker melange og ikke smør?

Skrevet
Akkurat nå, elien skrev:

Noen grunn til du bruker melange og ikke smør?

Ja. Jeg liker best Melange. Best å steke i også om en ikke bruker olje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...