Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 hours ago, Brunhilde said:

I dag blir det falaffel i pitabrød. Jeg syns det er lettvint og god helgemat. 

Og vipps ble det endret til en entrecote med soppstuing, løk, paprika og råstekte poteter. :P

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Etter å ha vært satt ut av spill noen dager, så nå har jeg laget en stor gryte med plukkfisk, har tenkt på det i flere dager :) Så det måtte bli det i dag :P 

Skrevet

I dag spiser vi kyllinglår med pommes frites og salat.

I morgen planlegger jeg årets første fårikål. Gleder meg! :spise:

• Hjerte 1
Skrevet

Spagetti med stekt laksefilet og saus med sellerirot, tomat, purre og fløte.

• Hjerte 1
Skrevet

Pepper crab på restaurant. Skikkelig spicy og veldig godt. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Italiensk gryte, tilsetter kjøttdeig hvitløksbrød på siden + en liten salat. 

Skrevet

Jeg har en lammestek glasert med sennep, rosmarin, hvitløk og olje stående i ovnen over en blanding av rotgrønnsaker, det er søtpotet, pastinakk, gulrot, rødbete, gulbete, løk og enda mer hvitløk. Tanken er å servere dette med brekkbønner, stekt sopp og gremolata for å få litt friskhet. Spent på om det blir så bra som jeg håper på.

• Liker 4
Skrevet

Helstekt kylling, en syrlig kålsalat, har noen kokte poteter som jeg steker i båter, honning og sennepsaus til.

• Liker 3
Skrevet

Kyllingsalat med issalat, litt paprika, agurk, små tomatbåter, oliven, mozerella og litt rømme pluss små tortillachips 

Skrevet

Karbonader med poteter, grønnsaker, surkål og brun saus

Skrevet

Kjøttboller, potetmos, brun saus og gulrotstuing.

• Liker 2
Skrevet

Tur i fjellet i nydelig høstvær i dag, og middagen ble pølser i lompe 😀🌭

• Hjerte 1
Skrevet

I dag blir det kebabtallerken, hadde jeg tenkt. 

Skrevet
22 hours ago, Brunhilde said:

Jeg har en lammestek glasert med sennep, rosmarin, hvitløk og olje stående i ovnen over en blanding av rotgrønnsaker, det er søtpotet, pastinakk, gulrot, rødbete, gulbete, løk og enda mer hvitløk. Tanken er å servere dette med brekkbønner, stekt sopp og gremolata for å få litt friskhet. Spent på om det blir så bra som jeg håper på.

Det ble heldigvis rester og de skal jeg kose meg med i dag. Slenger på en potet, så tenker jeg at jeg blir mett i dag også. Det ble en veldig god middag som jeg kommer til å lage flere ganger. Gremolataen passet veldig godt til det litt fete lammekjøttet.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Brunhilde skrev:

Det ble heldigvis rester og de skal jeg kose meg med i dag. Slenger på en potet, så tenker jeg at jeg blir mett i dag også. Det ble en veldig god middag som jeg kommer til å lage flere ganger. Gremolataen passet veldig godt til det litt fete lammekjøttet.

Det hørtes aldeles nydelig ut! Jeg bruker også gremolata på lammegryter, veldig godt. :tommelsmil: 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...