Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I dag ble det grillspyd med kylling og svin, chilisaus og en topping vi kjøpte på Kiwi. Alle var en nyhet og het sticks. Kyllingen var med hvitløk og ingefær, den synes jeg var god. Svinespydet var med appelsin og chili, men det var skuffende-smakte ikke noe appelsin. Ellers hadde vi en pastasalat og en grønn salat med fetaost, så alt i alt en god middag. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Eun skrev:

Er det Hälsäns Kok sine chorizopølser du har smakt? Det var ikke de vi hadde - var fra et annet merke (husker ikke hva det het), kjøpt på Meny.

Ja, det stemmer, Meny sin har jeg ikke smakt. Vellykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kahaki skrev:

Ja, det stemmer, Meny sin har jeg ikke smakt. Vellykket?

Kult! Da skal vi teste Hälsäns Kok sine 😁 Er sjeldent jeg finner noen vegetatpølser jeg liker. Meny har flere ulike merker - alle de jeg har smakt hittil har vært gode. Men dyyyre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2020 den 18.42, Brunhilde skrev:

Av og til får jeg så veldig lyst på pizzaboller, og i dag var en slik dag, så da ble det middagen. Is til dessert (hvis jeg orker).

Baker du de selv? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, KittyNose said:

Baker du de selv? 🙂

Ja, jeg lager bare Toro pizzafyll, som regel med tomat og løk, og så lager jeg rundstykkedeig. Lager dem litt store, hever, trykker flate og har på fyll og så ost. Slenger gjerne par oliven, tomatskiver eller baconbiter på toppen før de går i ovnen. Greit å ha i fryseboksen til late dager. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brunhilde skrev:

Ja, jeg lager bare Toro pizzafyll, som regel med tomat og løk, og så lager jeg rundstykkedeig. Lager dem litt store, hever, trykker flate og har på fyll og så ost. Slenger gjerne par oliven, tomatskiver eller baconbiter på toppen før de går i ovnen. Greit å ha i fryseboksen til late dager. :)

 

Høres bra ut 😃 Jeg lager snurrer.

Snapchat-1167961895__01.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, KittyNose said:

Høres bra ut 😃 Jeg lager snurrer.

Snapchat-1167961895__01.jpg

De så veldig gode ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Brunhilde skrev:

De så veldig gode ut! :)

Ble ikke så verst 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire bursdag på 3. Dagen så det blir pølse og lompe sånn uttpå ettermiddagen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ribbe. Har hatt en i fryseren og tok den opp for noen dager siden.

Blir helt standard tilberedning, men tenker på hasselbackpoteter og honningstekte svisker, epler og løk etter denne oppskriften: https://meny.no/oppskrifter/Frukt/Honningstekte-epler-svisker-og-lok/.

Jeg er fremdeles delvis permittert, så får tid til matlaging jeg ellers forbeholder helgen. Og siden det bare er meg i huset hele uka blir det noen gode restemåltider de kommende dagene 😁

Endret av SosialDistanse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Betasuppe fra Toro med litt ekstra potet, krydder og et par grillpølser som lå og vansmektet i fryseboksen,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2020 den 17.47, AnonymBruker skrev:

I dag skal jeg prøve meg på bollefrikase  fra gladkokken. Laget på svinedeig. Har aldri prøvd, så spent. Har noen prøvd denne oppskriften?

Anonymkode: d56b2...1e6

Denne var faktisk kjedelig og intetsigende. For lite smak og for mye fløte. Blir ikke laget igjen, men da har vi prøvd noe nytt (for meg).

Anonymkode: d56b2...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget pizza med tynn bunn toppet med Siliani salami, mozzarella, løk og tomat + chiliolje på etter steking. 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...