Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Laks stekt med sitronskiver,erter og kokte poteter til barna.

Torsk med bacon til meg. Og erter.

Far fikk gryterett fra i går. 😂

Prøver å bruke opp mat vi har i fryser og kjøleskap. 

Anonymkode: 2761c...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir det skogsoppsuppe til middag. 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Mandags pizzaen, fra Grandiosa. 

Ja, jeg vet det er fredag...

Skrevet
1 time siden, Catalina Culès skrev:

Mandags pizzaen, fra Grandiosa. 

Ja, jeg vet det er fredag...

Den er like god på en fredag. ;)

• Liker 1
Skrevet

Av og til får jeg så veldig lyst på pizzaboller, og i dag var en slik dag, så da ble det middagen. Is til dessert (hvis jeg orker).

Skrevet

Pasta med ricotta, spinat og rucola stekt sammen med hvitløk, tomater som har fått tørke i ovnen, og valnøtter. 

Frosne druer til "dessert". 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
7 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Pasta med ricotta, spinat og rucola stekt sammen med hvitløk, tomater som har fått tørke i ovnen, og valnøtter. 

Frosne druer til "dessert". 

Du lager så mye spennende mat, høres veldig godt ut 🙂

Skrevet

Pizza bakt og stekt i pizzaovn av bruttern. Veeldig god med tomater, mozerella og masse sopp. Nam! 

Skrevet

Stekte fiskekaker i skiver, ferdig wokblanding. Srirachasaus.

Skrevet
6 hours ago, Catalina Culès said:

Du lager så mye spennende mat, høres veldig godt ut 🙂

Tusen takk :helen: 

Kjøkkenet er mitt laboratorium, ingrediensene mine kjemikalier :spise:

(Bor nærmest i episenteret av et stort utvalg av supermarked, slaktere, fiskebutikker, delikatessegeskjefter, og innvandrerbutikker, samt Bondens Marked to ganger i uka. Jeg er rett og slett bortskjemt) 

• Liker 2
Skrevet

Tandoorikylling, ris, raita, naanbrød. Til dessert: Pavlova.

Husets minstemann fyller 13 i dag. 🎈🎈

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sjøkreps med loff og majones. 

Skrevet

I dag kjøpte jeg ferdig gryte på pose. Viltgryte fra Toro. Jeg kjøpte creme fraiche for å ha oppi, og jeg har reinsdyrkjøtt å ha oppi, så jeg tror det blir bra? Har smakt den meksikanske varianten en gang, og grei nok den. Men tror viltgryte må bli bedre? Jeg bruker å lage gryter selv, men brått fristet det med den posen da jeg så den. Jeg tenkte å ha tyttebærsyltetøy til. Blir tidlig middag i dag 🙂 så griller jeg kanskje ostegrill ikveld. 

AnonymBruker
Skrevet

I dag skal jeg prøve meg på bollefrikase  fra gladkokken. Laget på svinedeig. Har aldri prøvd, så spent. Har noen prøvd denne oppskriften?

Anonymkode: d56b2...1e6

Skrevet

I går fikk vi besøk av 3 venner så vi grilla Oumph, vegetarpølser og vegetarburger. Tilbehør var en enkel potetsalat, tabbouleh, muhammara, salat med mango, avokado og chili, og kaldhevet focaccia. Drikke var øl og hvit sangria. Vi holdt 1 meters avstand og vi satt til langt på natt 😁

I dag ble det den ukentlige dosen med vietnamesisk take-away - pad thai med tofu til mannen og tom yum og sommerruller med tofu til meg.

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

I dag skal jeg prøve meg på bollefrikase  fra gladkokken. Laget på svinedeig. Har aldri prøvd, så spent. Har noen prøvd denne oppskriften?

Anonymkode: d56b2...1e6

Nei, for meg er bollefrikassé laget med farsedeig, gulrot, kålrot og overdrevne mengder purre, men den fra gladkokken er sikkert helt ok, den også..

Min middag er svinekotelett med sopp, løk, paprika og potet. Slenger oppi en fløteskvett mot slutten av steketiden, så får jeg god saus også. Til dessert blir det vaniljeis med nylaget salt karamellsaus, den brukte jeg resten av fløten til.

• Liker 1
Skrevet
På 6.5.2020 den 15.50, Eun skrev:

Fant noen nye chorizovegetarpølser som skal testes. Så i dag blir det pølse i brød med potetsalat, sprøløk og agurksalat.

Kom litt sent inn, men jeg syntes de var gode. Litt salte og veldig merkbar ettersmak, men så lenge man pusser tenner etter måltider går det fint. Kan lett spise disse fremfor pølse.

Skrevet

Vi skal ha taco, kjøttdeig og karbonadedeig stekt med finhakket habanero. Som tilbehør lager jeg ezmesalat med koriander.
Noen ganger blir det mais, bønner, og lefser. Varierer tilbehøret. 

Skrevet
6 minutter siden, kahaki skrev:

Kom litt sent inn, men jeg syntes de var gode. Litt salte og veldig merkbar ettersmak, men så lenge man pusser tenner etter måltider går det fint. Kan lett spise disse fremfor pølse.

Er det Hälsäns Kok sine chorizopølser du har smakt? Det var ikke de vi hadde - var fra et annet merke (husker ikke hva det het), kjøpt på Meny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...