Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir noe tacogryteish...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restemiddag med wraps fylt med ribbe, svisker, epler og løk med litt creme fraiche blandet med tyttebærsyltetøy

Hermetiske pærer til dessert.

• Liker 1
Skrevet

Her blir det en versjon av ovnsbakte grønnsaker. Søtpotet, pastinakk, potet, sopp, løk og jordartiskokk, samt er par fedd hvitløk og noen reste-cherrytomater kuttes opp og bakes i ovnen med litt olje, salt og pepper. Litt valnøtter og halloumi i terninger får bake med siste kvarteret eller så. Spiser med en yogurt-sitron-hvitløksdressing. Nam! 😋

• Liker 3
Skrevet

Vårruller og tomatsuppe med basilikum.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Twilight_Sparkle said:

Her blir det en versjon av ovnsbakte grønnsaker. Søtpotet, pastinakk, potet, sopp, løk og jordartiskokk, samt er par fedd hvitløk og noen reste-cherrytomater kuttes opp og bakes i ovnen med litt olje, salt og pepper. Litt valnøtter og halloumi i terninger får bake med siste kvarteret eller så. Spiser med en yogurt-sitron-hvitløksdressing. Nam! 😋

Jeg hadde en periode for noen år siden hvor jeg spiste middager likt dette flere ganger i uka. Eksen spiste det som tilbehør til kjøtt mens jeg mumset kun grønnsaker. Ovnsbakte grønnsaker er jo bare så godt!

Skrevet

Det ble resten av suppa fra i går :ler:

• Liker 1
Skrevet

Kjøttkaker med poteter, brun saus, stuet kål og tyttebærsyltetøy. Godt ble det, jeg har vært flink i dag! :biggrin: 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, SosialDistanse said:

Jeg hadde en periode for noen år siden hvor jeg spiste middager likt dette flere ganger i uka. Eksen spiste det som tilbehør til kjøtt mens jeg mumset kun grønnsaker. Ovnsbakte grønnsaker er jo bare så godt!

Det er det virkelig! Hver gang vi lager det lurer jeg på hvorfor vi ikke gjør det oftere. Kan varieres i det uendelige og super måte å bruke opp grønnsaksrester på. Noen ganger steker jeg (vegetar)pølser eller egg ved siden av, men det er jo uansett grønnsakene som er stjerna 😋

• Liker 1
Skrevet

Ut å spise i dag. Ble dim sum, en av mine favoritter.

• Liker 1
Gjest Lily_88
Skrevet

Ble hjemmelaget gnocci idag 😊 med persillepesto 🤤

Skrevet
34 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Makaroni og kjøttdeig.

Det er min desidert beste lettvint-mat 😄 men jeg liker helst sopp oppi også. Og med fetaost. Sunt som f.... haha.  Men godt er det! 

Gjest Trynefaktor
Skrevet

Tømmer fortsatt fryseren,i dag ble det fish & crisp (Findus),med ris og brokkoli. Sweet chili saus. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kylling i dag, lårfilet (sitron og kokos, marinert) med ris og en enkel salat. 

Skrevet
På 12.5.2020 den 8.45, MarianneE skrev:

Det blir noe tacogryteish...

I dag blir det rester av denne til meg og pannekaker til de andre i huset.

• Liker 1
Skrevet

I dag får ungene velge så da blir det kylling og pennepasta i fløtesaus 🙂

• Liker 1
Skrevet

Brukte det jeg fant i kjøleskapet, og så lagde jeg hvit saus og hadde fløtepuddingterninger, reker og baconbiter oppi. Jeg raspet en haug med gulrøtter, og hadde litt nepe i raspen, pluss sitron. Alltid sitron over rå grønnsaker her! Nå koker jeg poteter, så blir det middag om 20 min. Dette er mat jeg liker godt

• Liker 1
Skrevet

Blodpølse med sirup.

Jeg fikk aldri dette servert i oppveksten, men har smakt i voksen alder og det er ikke så verst. Pluss for pris og næringsverdi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Blodpølse med sirup.

Jeg fikk aldri dette servert i oppveksten, men har smakt i voksen alder og det er ikke så verst. Pluss for pris og næringsverdi.

Hvor kjøper du blodpølse ?

Anonymkode: 2972a...ed8

Skrevet
4 hours ago, Catalina Culès said:

Kylling i dag, lårfilet (sitron og kokos, marinert) med ris og en enkel salat. 

Sitron er jeg kjent med, men kokos? 

Vil du dele oppskriften?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...