Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sobanudler pluss marinert kylling på spidd. 

Kyllingen fikk jeg av en venninne som hadde laget litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moonlight40 skrev:

Pannekaker med bacon, og pannekaker med syltetøy til dessert

Åå, barndomsminner😍 Faren til en barndomsvenninne av meg lagde pannekaker med bacon. Det var så godt, husker jeg. Takk for at du minnet meg på det. Skal prøve det igjen😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har bursdag i dag så det ble biff med fløtepoteter, bernaise, brokkoli og pak choy. Is til dessert :spise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glutenfri  Sprø fisk (typ Findus), poteter og grønnsaker (gulrøtter?). Remulade og

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen nye chorizovegetarpølser som skal testes. Så i dag blir det pølse i brød med potetsalat, sprøløk og agurksalat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pankopanert torsk, stekt asparges og div. grønnsaker som trengs å brukes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2020 den 14.09, Inkognitogata skrev:

Sobanudler pluss marinert kylling på spidd. 

Kyllingen fikk jeg av en venninne som hadde laget litt for mye.

Har lurt litt på sobanudler. Smaker det greit, eller krever det en del krydderier på resten av maten?

Her ble det hjemmelaget sushi i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Moonwalker said:

Har lurt litt på sobanudler. Smaker det greit, eller krever det en del krydderier på resten av maten?

Her ble det hjemmelaget sushi i dag. 

Jeg pleier å spise sobanudler med teriyakisaus e.l.

Det blir veldig likt vanlige nudler mtp smak :) Kan spises alene eller som ingrediens i suppe eller wok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag improviserte jeg med ting jeg hadde. Ble en pasta med avokadokrem, kylling og salat. Tok avokado, grønn pesto, sitron, urtekrydder, salt og pepper i mixeren. Blandet til kremkonsistens. Stekte kyllingen med sitron, salt og pepper. Blandet inn avokadokremen med salat og pasta før jeg tilsatte kyllingen og parmesan over til slutt. Ble veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grilling i dag. Holdt meg til ostegrill i franske pølsebrød( sånne en bare putter pølsa oppi etter å hatt oppi rå løk, dressing, ketsjup og sennep. Og pølsebrødene må alltid bli litt grillet de også. Hadde vannmelon og salat med tomater ved siden av. Eller det vil si, salaten spiste jeg etter to pølser i brød. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok en dag med heksegryte her 😋 Denne gangen bestående av kjøttdeig, spagetti og kålstuing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fryseren hadde vi noen ferdig grillede kyllinglår. Det er grei mat, men kjedelig.  Så jeg plukket av kjøttet  og varmet i stekepannen, strødde over godt med parmesan og lot dette stå mens jeg kuttet grønnsaker. Dette ble servert med søtpotetfries og pitabrød. 

*mett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucolasalat med stekt champignon, ristede valnøtter, eplebiter, og cranberries. Vinaigrette over.

Smuldrepai med jordbær og rabarbra til dessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hente en bok hos en venninne, og det stod sannelig en tallerken med lasagne og ventet på meg. Godt etter en lang dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...