Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, KittyNose skrev:

Tror det er mormoren som bruker den metoden 😋 Mulig det ble gjort sånn før i tiden.

Jaha?   Mine bestemødre var nok eldre og de gjorde som du og jeg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var det. Supergod skal jeg si deg. :rodmer:  Man får lyst til å drikke den rett av stort krus....og ett til krus. *slurpp*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget fiskegrateng med kveite, purre, makaroni og litt gruyère i tillegg til brødkrumme på toppen. 

Dampede grønnsaker til (amandinepoteter, gulrøtter, brokkoli), smeltet smør med dill, og et glass soave fordi jeg spiser alene i kveld og det er storm og drittvær og elendighet ute. 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Jerry Lee said:

Liker litt store kålbiter som ikke er ihjælkokt. Vil ikke ha grøt.   :fnise:   Blandes inn i tjukk hvit saus med muskat, litt salt og hvit pepper i.

Er det andre måter, da...?

Det burde ikke være ;) Jeg bruker den samme metoden og det smaker godt!

I dag hadde jeg bare kjøtt og grønnsaker, men det var godt og jeg ble mett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det grønnkål og hvite bønner på sørstatsvis. (Surrer løk, hvitløk og en klype chiliflak i litt olje. Hakker en bunt grønnkål og tilsetter i gryta, rører noen minutter til den faller sammen. Tilsetter en spiseskje hver av brunt sukker og eplecidereddik, og noen desiliter vann eller kraft. La det koke til grønnkålen er mør. Renn av en boks hvite bønner og tilsett, la koke sammen noen minutter, og smak til med salt, pepper og evt mer eddik eller sukker.)

Om du vil ha det enda mer autentisk begynner du med å brune baconbiter og bruker baconfettet i stedet for olje, men vi gikk for vegetarversjonen i dag. Godt med ris, quinoa, eller amerikanske biscuits eller cornbread til. 😋

Anonymkode: dfde9...bcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, KittyNose skrev:

Nå fikk jeg også lyst på kålstuing :sikle:

Så godt tilbehør i ny og ne :jepp: men klarer ikke ha det for mye.

Glad jeg kunne friste med noe :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østers, champagne, og hvitvin. 

Ingenting er som julehandel når man er (litt) på druen. Fikk ordnet mange julegaver - som alle tilfeldigvis er fra meg til meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag (onsdag) skal vi kose oss ekstra, så det blir "17.mai" måltid. Blomkålsalat, potetsalat, eggerøre, spekeskinke, fenalår. Og rullekake til dessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, onsdag, blir det den utrolig avanserte og tidkrevende retten Trondhjems Erter, kjøtt og flesk.   :fnise:

Med Korni flatbrød.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lage meg kålstuing i dag etter å ha blitt fristet av gårsdagens middag til noen av brukerne her 😁 Kylling til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, KittyNose skrev:

Jeg må lage meg kålstuing i dag etter å ha blitt fristet av gårsdagens middag til noen av brukerne her 😁 Kylling til.

:tunge1:

...men til kylling?   Den var ny.   😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

I dag, onsdag, blir det den utrolig avanserte og tidkrevende retten Trondhjems Erter, kjøtt og flesk.   :fnise:

Med Korni flatbrød.

Aldri smakt, er den god ?

Jeg skal også ha noe veldig enkelt i dag, wienerpølser i brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmelaget fiskegrateng med kveite, purre, makaroni og litt gruyère i tillegg til brødkrumme på toppen. 

Dampede grønnsaker til (amandinepoteter, gulrøtter, brokkoli), smeltet smør med dill, og et glass soave fordi jeg spiser alene i kveld og det er storm og drittvær og elendighet ute. 

Anonymkode: ad006...80d

Det hørtes ut som en nydelig fiskegrateng med godt tilbehør. Jeg har aldri laget med kveite før. Må nok prøves.

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag ble det grønnkål og hvite bønner på sørstatsvis. (Surrer løk, hvitløk og en klype chiliflak i litt olje. Hakker en bunt grønnkål og tilsetter i gryta, rører noen minutter til den faller sammen. Tilsetter en spiseskje hver av brunt sukker og eplecidereddik, og noen desiliter vann eller kraft. La det koke til grønnkålen er mør. Renn av en boks hvite bønner og tilsett, la koke sammen noen minutter, og smak til med salt, pepper og evt mer eddik eller sukker.)

Om du vil ha det enda mer autentisk begynner du med å brune baconbiter og bruker baconfettet i stedet for olje, men vi gikk for vegetarversjonen i dag. Godt med ris, quinoa, eller amerikanske biscuits eller cornbread til. 😋

Anonymkode: dfde9...bcb

Takk for oppskrift :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

I dag, onsdag, blir det den utrolig avanserte og tidkrevende retten Trondhjems Erter, kjøtt og flesk.   :fnise:

Med Korni flatbrød.

Godt med den typen hermetikk innimellom :)

Her blir det toast med eggerøre og ansjos. Travel dag og jeg gjør det lettvint. 

Endret av Umylian
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Luna Llena skrev:

Aldri smakt, er den god ?

Jeg skal også ha noe veldig enkelt i dag, wienerpølser i brød.

Det er hermetikk, hatet av de fleste.    :fnise:    Men jeg liker den.  Salt og god. Bra med kjøtt.

Det er godt, også.  😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Umylian skrev:

Godt med den typen hermetikk innimellom :)

Her blir det toast med eggerøre og ansjos. Travel dag og jeg gjør det lettvint. 

Jeg syns det.   😊

Det er også godt.    Lettvint betyr ikke vondt!   😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...