Jump to content
Rachel

Middagstråd - alle typer.

Recommended Posts

SoWhat?

Jeg har jobbet litt ekstra med middagene i det siste, men det er fordi jeg lager til andre også, og en kokk. Men han er ikke vanskelig, tvert i mot så spiser han og er fornøyd. Men i dag har jeg tenkt å lage potetstappe og wienerpølser faktisk! Jeg syns det er godt, men liker å lage stappe selv da. Og så hakker jeg rå løk til. Så enkelt og så greit. Det blir ketsjup også, for akkurat det må jeg ha på pølser, pluss sterk sennep. Tror ikke flere spiser middag her i dag, og om de gjør, så vil de ikke klage 😊

I kveld vil jeg lage pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy :spise:  det er den dagen i dag, og det er bra det ! 🙂

Fortsetter under...

Jerry Lee
1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg har jobbet litt ekstra med middagene i det siste, men det er fordi jeg lager til andre også, og en kokk. Men han er ikke vanskelig, tvert i mot så spiser han og er fornøyd. Men i dag har jeg tenkt å lage potetstappe og wienerpølser faktisk! Jeg syns det er godt, men liker å lage stappe selv da. Og så hakker jeg rå løk til. Så enkelt og så greit. Det blir ketsjup også, for akkurat det må jeg ha på pølser, pluss sterk sennep. Tror ikke flere spiser middag her i dag, og om de gjør, så vil de ikke klage 😊

I kveld vil jeg lage pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy :spise:  det er den dagen i dag, og det er bra det ! 🙂

👍   :spise:

Hoppetaujenta

Meny`s varmedisk-lapskaus på meg i dag. :spise:  Var så godt atte!

AnonymBruker

Ristet brød med salat, fiskekaker og stekt løk. Hele sylteagurker og cherrytomater ved siden av.

Anonymkode: ff9dd...8d0

LittDiva

Fikk med en hel haug tupperware fra i går. Så gjentakelse av finsk julemiddag på oss🤗

Saul

Brødskiver med leverpostei.

Kan vel ikke kalle det en skikkelig lørdagsmiddag, men det var alt jeg orket etter en lang dag og det smakte godt. :)

Annonse

Dr. Ops
På 6.12.2019 den 14.56, Ms. Steele skrev:

Sriracha-omelett med stekte kyllingfiletbiter. 

Høres stekt og godt ut, elsker sterk mat!

Dr. Ops

Spagetti med strimlet entrecote i en ostesaus, ruccola drysset over.

Catalina Culès

Ribbe med tradisjonelt tilbehør.

Umylian

Rester av ribba som jeg stekte i går skal få på sursøt soyaglaze og serveres med hot kålsalat. Artig med noe nytt. 

Pjolterbeist
16 hours ago, Saul said:

Brødskiver med leverpostei.

Kan vel ikke kalle det en skikkelig lørdagsmiddag, men det var alt jeg orket etter en lang dag og det smakte godt. :)

Godt brød med leverpostei (jeg liker den grove best) er faktisk ikke til å kimse av. Jeg synes det er knallgodt!

------

I går ble det ymse julemarkedmat:

- Thüringer Rostbratwurst med sterk sennep (altså grillet pølse for de uinnvidde)
- Käsespätzle (kokt og stekt pasta med ost og sprøstekt løk, ikke helt ulikt mac'n'cheese)
- Gåselår med grønnkål

I dag blir det noe som er mer vennlig mot bukselinningen, nemlig bacalao

MarianneE

Planen var pinnekjøtt, men her er mor slått ut av influensa så ikke vet jeg.

Jerry Lee

Medisterpølser og stekt flesk med poteter, rosenkål, sjy/fleskefett og tyttebærsyltetøy.

Annonse

KittyNose

I dag hadde vi svigerfamilien her på julemiddag, så da ble det ribbe, pinnekjøtt, mørpølse, sossiser, poteter og rabbestappe. Marsipankake til dessert :spise:

AnonymBruker
9 timer siden, Umylian skrev:

Rester av ribba som jeg stekte i går skal få på sursøt soyaglaze og serveres med hot kålsalat. Artig med noe nytt. 

🤤 har du oppskrifter? 😍

Anonymkode: 17c6f...b73

kahaki

Kyllinglårfile med krydret bønneblanding (frossen). Lett og raskt.

Jerry Lee

Det blir ferske ørretkoteletter pent og tjukt skåret av hyggelige damen på Meny. De stekes.

Serveres med mandelpoteter, gulrotstuing, råreven gulrot, agurksalat og mye smeltet smør.

Nykvernet pepper og klemt sitronsaft over rett før inntak.

PS.   Glemte remulade.  Det må være med.   😀

Edited by Jerry Lee

SoWhat?

Driver og baker baguetter nå, og de skal serveres til middag som blir pasta i ostesaus med stekt spekeskinke. Får vel lage en salat til også tror jeg. 

Jerry Lee
7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Driver og baker baguetter nå, og de skal serveres til middag som blir pasta i ostesaus med stekt spekeskinke. Får vel lage en salat til også tror jeg. 

Blir nok veldig bra.  Stekt spekeskinke er så godt.   ☺