Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet litt ekstra med middagene i det siste, men det er fordi jeg lager til andre også, og en kokk. Men han er ikke vanskelig, tvert i mot så spiser han og er fornøyd. Men i dag har jeg tenkt å lage potetstappe og wienerpølser faktisk! Jeg syns det er godt, men liker å lage stappe selv da. Og så hakker jeg rå løk til. Så enkelt og så greit. Det blir ketsjup også, for akkurat det må jeg ha på pølser, pluss sterk sennep. Tror ikke flere spiser middag her i dag, og om de gjør, så vil de ikke klage 😊

I kveld vil jeg lage pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy :spise:  det er den dagen i dag, og det er bra det ! 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg har jobbet litt ekstra med middagene i det siste, men det er fordi jeg lager til andre også, og en kokk. Men han er ikke vanskelig, tvert i mot så spiser han og er fornøyd. Men i dag har jeg tenkt å lage potetstappe og wienerpølser faktisk! Jeg syns det er godt, men liker å lage stappe selv da. Og så hakker jeg rå løk til. Så enkelt og så greit. Det blir ketsjup også, for akkurat det må jeg ha på pølser, pluss sterk sennep. Tror ikke flere spiser middag her i dag, og om de gjør, så vil de ikke klage 😊

I kveld vil jeg lage pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy :spise:  det er den dagen i dag, og det er bra det ! 🙂

👍   :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ristet brød med salat, fiskekaker og stekt løk. Hele sylteagurker og cherrytomater ved siden av.

Anonymkode: ff9dd...8d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskiver med leverpostei.

Kan vel ikke kalle det en skikkelig lørdagsmiddag, men det var alt jeg orket etter en lang dag og det smakte godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.12.2019 den 14.56, Ms. Steele skrev:

Sriracha-omelett med stekte kyllingfiletbiter. 

Høres stekt og godt ut, elsker sterk mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester av ribba som jeg stekte i går skal få på sursøt soyaglaze og serveres med hot kålsalat. Artig med noe nytt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Saul said:

Brødskiver med leverpostei.

Kan vel ikke kalle det en skikkelig lørdagsmiddag, men det var alt jeg orket etter en lang dag og det smakte godt. :)

Godt brød med leverpostei (jeg liker den grove best) er faktisk ikke til å kimse av. Jeg synes det er knallgodt!

------

I går ble det ymse julemarkedmat:

- Thüringer Rostbratwurst med sterk sennep (altså grillet pølse for de uinnvidde)
- Käsespätzle (kokt og stekt pasta med ost og sprøstekt løk, ikke helt ulikt mac'n'cheese)
- Gåselår med grønnkål

I dag blir det noe som er mer vennlig mot bukselinningen, nemlig bacalao

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde vi svigerfamilien her på julemiddag, så da ble det ribbe, pinnekjøtt, mørpølse, sossiser, poteter og rabbestappe. Marsipankake til dessert :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Umylian skrev:

Rester av ribba som jeg stekte i går skal få på sursøt soyaglaze og serveres med hot kålsalat. Artig med noe nytt. 

🤤 har du oppskrifter? 😍

Anonymkode: 17c6f...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir ferske ørretkoteletter pent og tjukt skåret av hyggelige damen på Meny. De stekes.

Serveres med mandelpoteter, gulrotstuing, råreven gulrot, agurksalat og mye smeltet smør.

Nykvernet pepper og klemt sitronsaft over rett før inntak.

 

PS.   Glemte remulade.  Det må være med.   😀

Endret av Jerry Lee
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og baker baguetter nå, og de skal serveres til middag som blir pasta i ostesaus med stekt spekeskinke. Får vel lage en salat til også tror jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Driver og baker baguetter nå, og de skal serveres til middag som blir pasta i ostesaus med stekt spekeskinke. Får vel lage en salat til også tror jeg. 

Blir nok veldig bra.  Stekt spekeskinke er så godt.   ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...