Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hehe. Ja.  😉    Unødvendig teit innlegg fra meg.

Godt ment og fra hjertet kan stort sett aldri bli feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, MarianneE skrev:

Godt ment og fra hjertet kan stort sett aldri bli feil.

Takk.   😊

 

I dag tenker jeg beinfrie nakkekoteletter nesten ferdig stekte, så putret ferdig i brun saus. 

Poteter, surkål og tyttebærsyltetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lagde jeg fiskesuppe. Skulle vel hatt ordentlig godt flatbrød til? Men det ble scones. Det smakte godt uansett  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menys ferske (rå) kjøttboller.  De er litt tamme så jeg peprer og muskaterer litt ved steking.

Hjemmemekket potetstappe, posefløtesaus og tyttebærsyltetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitert til finsk julemat hos en veninne🤗. Piroger, skinke, gulrotgrateng, kålrotgrateng, karelsk stuing, rosolli og koldtbord med sild, gravet laks, røkt laks osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det røkt torsk som jeg aldri har smakt, gulrotstuing som jeg liker godt og kokefaste poteter( liker best kers pink og mandel), men det blir nok bra. Og så dropper jeg bacon. Eller gjør jeg det? Jeg er som amerikanere med smeltet ost på alt! Her bruker jeg bacon til "alt" 

Men tror det blir bra og litt mer at torsken kommer til rette med smaken uten i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Luna Llena skrev:

Lettvint i dag, speilegg på brødskive med karbonade, stektepoteter og tomatbønner.

Yiihaaa...   :spise:     :cowboy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg testet i kveld: https://www.google.com/amp/s/www.olivemagazine.com/recipes/vegetarian/persian-aubergine-bake/amp/

Hadde hummus og nybakt focaccia til. Vurderte også safranris som ble droppet, men det hadde gjort seg, så det blir det neste gang. Ellers veldig fin rett! 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne har jeg testet i kveld: https://www.google.com/amp/s/www.olivemagazine.com/recipes/vegetarian/persian-aubergine-bake/amp/

Hadde hummus og nybakt focaccia til. Vurderte også safranris som ble droppet, men det hadde gjort seg, så det blir det neste gang. Ellers veldig fin rett! 

Anonymkode: ad006...80d

Ser spennende ut! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Rumle skrev:

Ser spennende ut! 😍

Kan anbefales! Det er litt kvasi ingredienser såvidt jeg skjønner - kombinasjonen valnøtter og granateplesirup er persisk, men sumac er mer libanesisk tror jeg? Mens feta jo er gresk og ganske rart i sammenhengen. Men det funket!  Litt som en vegetarisk moussaka. 

Jeg brukte ellers ferske iranske dadler i sausen (som jeg alltid har nå rundt jul), og akkurat det ble veldig godt! 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan anbefales! Det er litt kvasi ingredienser såvidt jeg skjønner - kombinasjonen valnøtter og granateplesirup er persisk, men sumac er mer libanesisk tror jeg? Mens feta jo er gresk og ganske rart i sammenhengen. Men det funket!  Litt som en vegetarisk moussaka. 

Jeg brukte ellers ferske iranske dadler i sausen (som jeg alltid har nå rundt jul), og akkurat det ble veldig godt! 

Anonymkode: ad006...80d

Høres godt ut! Jeg har lagret oppskrift! 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, MarianneE skrev:

Tacofredag!

Næh... en kjapp rådslagning med Husets Herre så fikk fredagsplaner og lørdagsplaner bytte plass. Så da ble taco byttet ut med middag ute. Chiliburger til ham, porsjonspizza til hu minste og blåskjellgryte med fries til meg. Julebrus, hvitvin og alkoholfritt øl ble følget.

Så da blir det taco i morgen istedenfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...