Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I dag tenker jeg å teste denne, Grandiosa Dobbel Pepperoni Nybakt. Slenger på litt tomat og oliven, så blir det sikkert bra. 

Nå er første stykket fortært, og den var overraskende god! :)  Blir definintivt gjenkjøp. Passe størrelse var det også.

 

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andebryststeg, appelsinsaus, rotfruktstrimlernog spinat stekt i panne, karamelliserte poteter og ovnsbakte poteter. Nam nam NAM!

Anonymkode: f00cc...85b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppfylte ravioli (butikkjøpte) i enkel og rask saus av chili, hvitløk, cherrytomater og babyspinat. 

Til dessert en rest polenta--og mandelkake med appelsin. God fredagsmiddag med minimal arbeidsinnsats, med andre ord. 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Luna Llena skrev:

Fiskesuppe fra Findus.

Hva slags fisk er i den? Aldri prøvd. Kan man putte i mer fisk av ymse slag?  ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hva slags fisk er i den? Aldri prøvd. Kan man putte i mer fisk av ymse slag?  ☺

Sei :) prøvde den selv for førstegang i dag, smakte godt. Man kan helt sikkert ha oppi annen fisk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Luna Llena skrev:

Sei :) prøvde den selv for førstegang i dag, smakte godt. Man kan helt sikkert ha oppi annen fisk 😊

Oki.   Mulig jeg må teste den.   😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd lasagne. En av de få rettene jeg kan italiensk. Broren min bestilte. Ikke ordre altså 😄 han er kokk og lager alt bedre enn meg. Han bare ba meg lage når jeg spurte.

Skal servere de når jeg blir trøtt, for da sovner de :fnise: men enn så lenge er alt bare hyggelig. Lasagne er litt festmat i Italia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

☝   Har enda ikke smakt ordentlig lasagne, jeg...  Kun en liten ferdigbit fra Meny som ikke var noe god.    :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Jerry Lee skrev:

☝   Har enda ikke smakt ordentlig lasagne, jeg...  Kun en liten ferdigbit fra Meny som ikke var noe god.    :sukk:

Det tar timer å lage ordentlig lasagne 🙂 det er ganske vanlig julemat i Italia. Men SÅ god tid brukte jeg ikke. 

Det og italiensk tilberedt kylling er favorittene mine. Og pizza da 😎 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk lagd skikkelig middag.

Helstekt kylling (med urtesmør under skinnet og fylt med sitron, hvitløk og timian), fløtegratinerte poteter og grønnsaker (rosenkål, asparges og aspargesbønner stekt med sitronsaft, blandet med ristede pinjekjerner og hasselnøtter, toppet med revet parmesan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Saul skrev:

I dag har jeg faktisk lagd skikkelig middag.

Helstekt kylling (med urtesmør under skinnet og fylt med sitron, hvitløk og timian), fløtegratinerte poteter og grønnsaker (rosenkål, asparges og aspargesbønner stekt med sitronsaft, blandet med ristede pinjekjerner og hasselnøtter, toppet med revet parmesan).

Det så veldig veldig godt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kjøttkaker (for en sjelden gangs skyld hjemmlagde) med poteter, brun saus, kålstuing og tyttebærsyltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir dobbeltbakte poteter i dag. Vet ikke om jeg skal ha nor ved siden av, eller hva jeg ev skal lage isåfall 

Anonymkode: 88090...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg lage en stor form med fløtegratinerte poteter og noen kjøttstykker jeg fant i fryseren her. Jeg vet ikke helt hva som passer til, men satser på at løk, og fersk sopp går? Det passer liksom alltid til kjøtt syns jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir dobbeltbakte poteter i dag. Vet ikke om jeg skal ha nor ved siden av, eller hva jeg ev skal lage isåfall 

Anonymkode: 88090...5b2

Hvordan lager du dobbelthake poteter? Jeg elsker poteter, så lurer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...