Gjest Funky Punk Skrevet 26. juli 2014 #33061 Skrevet 26. juli 2014 I dag hadde jeg salat med bl.a reker, avocado og osteterninger
Gjest Funky Punk Skrevet 27. juli 2014 #33063 Skrevet 27. juli 2014 Lager selv. La ut oppskriften i denne tråden tror jeg, eller om det var i en "Hva har du spist i dag"-tråd Fant tråden 80 g mandelmel (evt 30 g kokosmel) 4 - 5 ss fiberhusk 2 ts bakepulver 1 ts salt 2 egg (4 dersom du bruker kokosmel) 1 ½ dl kokende vann Bland sammen alt det tørre. Ha i eggene, og bland de godt inn med en håndmikser, eller bruk kjøkkenmaskin. Ha i det kokende vannet, og fortsett å blande godt. I starten ser deigen ganske flytende ut, men etter et par minutter med kraftig blanding blir det en smidig og god deig. Del deigen i 10 biter. Trykk ut deigen til lefser. Jeg la deigen mellom to bakepapir, og kjevlet den ut så tynn som mulig. For å få lefsene over på stekepannen rullet jeg de rundt en ”lefsepinne”, og la de i pannen. Deigen er seig og god å jobbe med, og holder fasongen godt. Revner lefsene er det enkelt å ”lappe” de sammen igjen. Stek lefsene i stekepanne eller på en takke på middels til sterk varme
Edie Skrevet 27. juli 2014 #33064 Skrevet 27. juli 2014 I kveld blir det italiensk pizza bakt på pizzastål. Første dag på lenge jeg makter tanken på å ha ovnen på 300 grader..
Pingting Skrevet 27. juli 2014 #33065 Skrevet 27. juli 2014 Tror det blir en slags sommerlig carbonara-inspirert pastarett i dag. Røkt laks i stedet for bacon, pluss masse sitron og dill. Og en haug med salat ved siden av.
FantasDick Skrevet 27. juli 2014 #33066 Skrevet 27. juli 2014 I går; Tacotallerken med karbonadedeig, hjemmelaget krydder, grønnsaker, ost, kesam og salsa. I dag; Hjemmelaget bolognese med "pasta" laget av egg, kremost og fiberhusk.
Rumle Skrevet 27. juli 2014 #33068 Skrevet 27. juli 2014 --- I dag; Hjemmelaget bolognese med "pasta" laget av egg, kremost og fiberhusk. Dette har jeg tenkt på å lage også - smaker det pasta?
FantasDick Skrevet 27. juli 2014 #33069 Skrevet 27. juli 2014 Dette har jeg tenkt på å lage også - smaker det pasta? Nei, det gjør det ikke, men jeg synes det er veldig godt og passer fint til diverse pastasauser. Er sinnsykt mettende, da, så ikke ha på like mye som du ville spist av f.eks spaghetti!
Hattifnatten Skrevet 27. juli 2014 #33070 Skrevet 27. juli 2014 I dag blir det ovnsbakt torsk med potet -og pastinakkmos, bacon og asparges!
Rumle Skrevet 27. juli 2014 #33071 Skrevet 27. juli 2014 Nei, det gjør det ikke, men jeg synes det er veldig godt og passer fint til diverse pastasauser. Er sinnsykt mettende, da, så ikke ha på like mye som du ville spist av f.eks spaghetti! Ahha - men hva smaker det da, hvis det kan beskrives?
FantasDick Skrevet 27. juli 2014 #33072 Skrevet 27. juli 2014 Ahha - men hva smaker det da, hvis det kan beskrives? Uhm, det er ganske vanskelig å beskrive smaken, men.. Har du smakt andre lignende "lavkarbo"greier? Pizzabunn laget på masse egg f.eks? Smaker litt sånn som det, men siden pastaen er så tynn så blir det ikke svampete. Smaker ganske nøytralt, litt egg. Jeg pleier å ha litt salt oppi røra også, synes den blir litt bedre, da.
Rumle Skrevet 27. juli 2014 #33073 Skrevet 27. juli 2014 Uhm, det er ganske vanskelig å beskrive smaken, men.. Har du smakt andre lignende "lavkarbo"greier? Pizzabunn laget på masse egg f.eks? Smaker litt sånn som det, men siden pastaen er så tynn så blir det ikke svampete. Smaker ganske nøytralt, litt egg. Jeg pleier å ha litt salt oppi røra også, synes den blir litt bedre, da. Ahh ok, ja har smakt litt forskjellig slikt. Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #33074 Skrevet 29. juli 2014 i går: indisk butter chicken i dag: taco Anonymous poster hash: 0053e...021
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #33075 Skrevet 29. juli 2014 I dag ble det sodd, selvsagt med nypoteter, gulrøtter, skjenning og ingefærøl til. Naturligvis Inderøy-sodd, det som er noe. Innherred-sodd er på langt nær like bra. Morsomt at to merkevarer har såpass like navn. Inderøy, Innherred, ingefærøl.. Litt som at to land heter Kongo.Anonymous poster hash: c294f...309
Gjest Cevita Skrevet 29. juli 2014 #33076 Skrevet 29. juli 2014 I dag ble det sodd, selvsagt med nypoteter, gulrøtter, skjenning og ingefærøl til. Naturligvis Inderøy-sodd, det som er noe. Innherred-sodd er på langt nær like bra. Morsomt at to merkevarer har såpass like navn. Inderøy, Innherred, ingefærøl.. Litt som at to land heter Kongo.Anonymous poster hash: c294f...309 Du får meg jammen til å følge meg skikkelig dum , men hva er egentlig forskjellen? Her blir det fullkornspasta med kyllingkjøttdeig og kjøpetomatsaus som er spicet opp med litt ekstra grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #33078 Skrevet 29. juli 2014 Du får meg jammen til å følge meg skikkelig dum , men hva er egentlig forskjellen? Her blir det fullkornspasta med kyllingkjøttdeig og kjøpetomatsaus som er spicet opp med litt ekstra grønnsaker. Det er to ulike merker. Er vel det st Inderøy har større kjøttboller, og kanskje kraften er bedre, lenge siden jeg har smakt Innherred nå så husker ikke helt hvordan det var.Anonymous poster hash: c294f...309
Gjest Cevita Skrevet 29. juli 2014 #33079 Skrevet 29. juli 2014 Det er to ulike merker. Er vel det st Inderøy har større kjøttboller, og kanskje kraften er bedre, lenge siden jeg har smakt Innherred nå så husker ikke helt hvordan det var.Anonymous poster hash: c294f...309 Da henger jeg med igjen Takker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå