Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest Eurydike

Dagens middag er nettopp fortært - komler/raspeballer med salt lammebog, vossakorv, kålrabi, gulrøtter og smeltet smør.

Men hvorfor skulle jeg nå forsyne meg akkurat en liten gang for mye? :klaske:

*superdupermett* :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stekt makrell med sitron og koriander (ovnsstekt kylling med sennep og honning til mannen, som ikke ønsker å spise fisk like ofte som meg, som ikke spiser kjøtt). Med en enkel risotto og dampede brekkbønner og spinat + små tomater.

Mangosorbet til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et overjordisk godt måltid, Nilma! :sikle:

:Nikke:

Og så vil jeg gjerne høre hvordan anden ble! :)

:) Det var et veldig godt måltid, det eneste jeg kan innvende er at anden kunne vært litt mørere, så neste gang lurer jeg på å braisere den, evt. steke den enda lengre på lavere temperatur (etter å ha lest diverse oppskrifter endte jeg med å steke den 35-40 min. på 180 grader). Men smakene var veldig gode, både fyllet og tilbehøret harmonerte fint med andekjøttet, så i det store og hele er jeg godt fornøyd.

Middagen i dag er en enkel pastarett med bl.a. squash, chili og crème fraîche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har akkurat spist tømme-kjøleskapet-før-ferie-middag: Stekte polentaskiver i bunnen av en form, toppet med frest løk, chorizo, paprika og squash, mozarella på toppen før gratinering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Etter laaaang skitur ville junior ha egg & bacon og pytt i panne.

Smakte fortreffelig. Bedre enn den beste treretters i dag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

I går: Kyllingsalat med fullkornspasta, cherrytomater, squash, rødløk, litt birkebeinerskinke, rød chilli og basilikum. Vinaigrette av hvitløk, olivenolje og balsamico.

I dag: Ovnsstekt laks med salat av grønne linser med dulcitatomater, sjalottløk, persille, ramsløk og sitron + olivenolje. Tzatziki og forvellede aspargestopper til. Blodappelsin til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få denne tråden opp på mine innlegg igjen.

I dag ble jeg fristet til å lage maistortillas. Noen ble spist som miniburritos med paprika og refried beans, noen ble til quesedillas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...