Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Eurydike
Skrevet

Dagens middag er nettopp fortært - komler/raspeballer med salt lammebog, vossakorv, kålrabi, gulrøtter og smeltet smør.

Men hvorfor skulle jeg nå forsyne meg akkurat en liten gang for mye? :klaske:

*superdupermett* :sprettoy:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet
Dette høres ut som et overjordisk godt måltid, Nilma! :sikle:

:Nikke:

Og så vil jeg gjerne høre hvordan anden ble! :)

Skrevet

I dag har vi hatt bakt potet med ost, skinke, bacon, salat, mais, og dressing. Godt det ja.

Skrevet

Stekt makrell med sitron og koriander (ovnsstekt kylling med sennep og honning til mannen, som ikke ønsker å spise fisk like ofte som meg, som ikke spiser kjøtt). Med en enkel risotto og dampede brekkbønner og spinat + små tomater.

Mangosorbet til dessert.

Skrevet
Dette høres ut som et overjordisk godt måltid, Nilma! :sikle:

:Nikke:

Og så vil jeg gjerne høre hvordan anden ble! :)

:) Det var et veldig godt måltid, det eneste jeg kan innvende er at anden kunne vært litt mørere, så neste gang lurer jeg på å braisere den, evt. steke den enda lengre på lavere temperatur (etter å ha lest diverse oppskrifter endte jeg med å steke den 35-40 min. på 180 grader). Men smakene var veldig gode, både fyllet og tilbehøret harmonerte fint med andekjøttet, så i det store og hele er jeg godt fornøyd.

Middagen i dag er en enkel pastarett med bl.a. squash, chili og crème fraîche.

Skrevet

Enkel svinekjøtt- og einerbærgryte med kokte poteter og brokkoli

Skrevet

Her blir det rester fra i går. Hjemmelaget kjøttkaker med kålstuing og brun saus. Nam :):spise:

Gjest Eurydike
Skrevet

Omelett med bacon, purre, blomkål og feta. Samt en salat av rød lollo og klasetomater.

Skrevet

Wok med masse ferske grønnsaker og scampi. Eggnudler som tilbehør.

Skrevet

Tenker det blir brød med salami :P

Skrevet

En ganske liten og superrask middag i dag: Dampede limabønner og små plommetomater med gremolata.

Skrevet

Laks med hjemmelaget hollandaise, dampet spinat og poteter.

Skrevet

Vi har akkurat spist tømme-kjøleskapet-før-ferie-middag: Stekte polentaskiver i bunnen av en form, toppet med frest løk, chorizo, paprika og squash, mozarella på toppen før gratinering. :)

Skrevet

Broccoli(- og løk- og mandelpotet)grateng basert på denne oppskriften. Med bacon, sopp og grønn salat til. Godt, billig og sunt :)

Gjest Eurydike
Skrevet

Orecchiette-pasta i saus av lammegryte med tomat og Snøfrisk (rest fra fryseren) og bladspinat.

Skrevet

Etter laaaang skitur ville junior ha egg & bacon og pytt i panne.

Smakte fortreffelig. Bedre enn den beste treretters i dag, hehe.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

I går: Kyllingsalat med fullkornspasta, cherrytomater, squash, rødløk, litt birkebeinerskinke, rød chilli og basilikum. Vinaigrette av hvitløk, olivenolje og balsamico.

I dag: Ovnsstekt laks med salat av grønne linser med dulcitatomater, sjalottløk, persille, ramsløk og sitron + olivenolje. Tzatziki og forvellede aspargestopper til. Blodappelsin til dessert.

Skrevet

Jeg må få denne tråden opp på mine innlegg igjen.

I dag ble jeg fristet til å lage maistortillas. Noen ble spist som miniburritos med paprika og refried beans, noen ble til quesedillas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...