Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Satte på en gryte med det jeg fant istad; potet, brokkoli, gulrøtter, rødløk, hvitløk, tomat, grønne linser, tomatpuré,  currypaste, kokosmelk, litt vann, karri og gurkemeie. Virker lovende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Burger igjen, gitt! Denne gangen lager jeg burger av mungbønner, aromasopp og havregryn. Serveres med søtpotetfries. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Altså. Hadde kokt lettsaltet torsk med gulerøtter og brekkbønner i går. Restene ble fiskegrateng i kveld.

Skikkelig lørdagsdigg :fnise:

I morgen blir det wok m/scampi, kjøleskapet er pakket med herlige grønnsaker og asiatisk sopp fra distriktetes beste asiabutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om curry for tida, så skal lage en å ha med på jobb i dag. Søtpotet, grønne linser, brokkoli, gulrøtter, løk, hvitløk, chili, kokosmelk, lime, karri og litt andre krydder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus

I går: griller kylling med fullkornsris, fløtesaus og peanøtter, salat med isberg, agurk, tomat og purre ved siden av.

I dag: laks med ratatouille. Lukter helt utrolig mens det freser i panna :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.8.2016 at 15.45, FantasDick skrev:

Burger igjen, gitt! Denne gangen lager jeg burger av mungbønner, aromasopp og havregryn. Serveres med søtpotetfries. 

Nam! Prøvd å lage burger av sopp før, men det ble skikkelig mye arbeid! Kan jeg få oppskriften på burgeren din :D?

Anonymkode: 16771...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nam! Prøvd å lage burger av sopp før, men det ble skikkelig mye arbeid! Kan jeg få oppskriften på burgeren din :D?

Anonymkode: 16771...36e

Såklart! Jeg bruker omtrent denne oppskriften. Er litt jobb med denne også, men kan fint bytte ut mungbønner med f.eks limabønner. Jeg bruker også hirse istedet for havre, men det er bare fordi det er det vi stort sett har i hus. :)

---

Dagens er kikerter i hjemmelaget sataysaus, med raita,  villris og mangochutney. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest hockeyfrue

I går hadde vi hjemmelaget italiensk pizza med en nyyydelig tomatsaus, champignon, parmaskinke og mozzarella. 

I dag skal vi ha laks med grønnsaker (rødløk, gulrøtter, persillerot, paprika og vårløk) i en sitronsaus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rester på seinvakt i dag; gårdagens kikert-satay med villris, mangochutney og ekstra peanøtter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...