Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Jeg lager en form for salat med stekt sopp og stekt entrecôte. Hvitløksbagett ved siden av og et glass vin eller tre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag hadde vi søsterbesøk, og på menyen i dag var svenske kjøttboller i fløtesaus med nypoteter, asbargesbønner og tyttebær :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeligste middagen på lenge her... Er slått ut av varmen, orket ingenting i dag. 

To ristede brødskiver med smøreost, stekt skinke, hvitløkspulver, oregano, jarlsbergost og to stekte egg. Det hele toppes med salt, pepper og ketchup 🙈🙈🙈 Tipper det blir burger eller pizza som middag nr to i kveld 😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugresset skrev (5 timer siden):

Merkeligste middagen på lenge her... Er slått ut av varmen, orket ingenting i dag. 

To ristede brødskiver med smøreost, stekt skinke, hvitløkspulver, oregano, jarlsbergost og to stekte egg. Det hele toppes med salt, pepper og ketchup 🙈🙈🙈 Tipper det blir burger eller pizza som middag nr to i kveld 😆

Ble Pad Thai og vårrull til middag nummer to 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (5 timer siden):

Konfiterte andelår og småpoteter stekt i andefett.

Aldri spist dette før i dag. Det var godt, men veldig fettete og jeg ble nesten kvalm etterpå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, MarianneE said:

Aldri spist dette før i dag. Det var godt, men veldig fettete og jeg ble nesten kvalm etterpå. 

Konfiterte andelår er nydelig og - som du skriver - ganske fettholdig mat. For meg gjør lårene seg best når de får selskap av bitre salater (rucola, endive, chicoree, raddichio rosso) og/eller noe syrlig rett og slett for å balansere smakene. 

--- 

Dagens middag i sommervarmen var en større buddha-skål med ymse bladsalater, couscous kokt i grønnsakskraft, terninger og skiver av rå rødbete, pære, avocado, slangeagurk, paprika i tillegg til mais, kidneybønner, tomater, ulike bønnespirer, og ovnsbakt kyllingfilet. En neve grovhakkede pistasj- og valnøtter havnet også oppi skåla, samt en god skvis lime-saft. 

 

Endret av Hunter7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi endelig fått vasket ned i grillhuset, og jeg er helt tom. Så det blir kebab fra en lokal sjappe nå, og ostegrill med bacon senere i kveld :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rester av ris og kylling får selskap av egg og grønnsaker og blir til stekt ris

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag blir det hamburger med osteskive, salatblad og tomat, samt en dugelig klatt med hamburgerdressing. :spise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...