Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I dag ble jeg invitert bort på middag, og fikk servert "tapas" sushi. Det var nydelig godt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kylling korma, asparges og ris. Kormaen er desverre fra glass, men den er god 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt midags besøk i dag, å fikk av noen veldig klart ønske om bollefrikase. Så då lagte jeg det i dag, og hadde årets første nypotet. Veldig god middag, og gildt selskap :) 

 

 

bollfri.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andeconfit, frites av mandelpoteter stekt i andefett, kokte grønne bønner med ramsløkpuré og dijonsennep, og et glass lagret bordeaux.

Til dessert blir det brownies og vaniljeis.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaksgrateng med søtpotet, gulrot, sellerirot og blomkål (+ litt purre og løk) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
5 hours ago, elien said:

Har hatt midags besøk i dag, å fikk av noen veldig klart ønske om bollefrikase. Så då lagte jeg det i dag, og hadde årets første nypotet. Veldig god middag, og gildt selskap :) 

 

 

bollfri.jpg

Dette så skikkelig godt og norsk ut, og jeg tror aldri jeg har smakt det! Har du en god oppskrift?

I dag lagde typen parmigiana. Han lager ikke så ofte middag, men det ble skikkelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (3 timer siden):

Dette så skikkelig godt og norsk ut, og jeg tror aldri jeg har smakt det! Har du en god oppskrift?

I dag lagde typen parmigiana. Han lager ikke så ofte middag, men det ble skikkelig godt!

Han ene som var her i dag hadde heller ikke smakt det før, han syntes det var veldig godt :tommelopp:

Jeg har ikke nøyaktig oppskrift, lager all middag på slump. Men sånn ca her: gjør klar gulrot og kålrot i passe biter, koker dem i kraft eller buljong vann, koker dem rett under ferdig, da dem skal være med i sausen til slutt å koker litt til, tar de ut av vannet, kjøper ferdig farse som regel, koker opp vannet på ny, lager små boller med teskje (de blir større under trekking), lar dem trekke til de er ferdig, bare sjekk en, tar dem ut av vannet, tar vannet ut av gryten, finsnitter purre, har smør i gryten, har i purren, lar det surre til den er litt myk, har i mel, begynner etterhvert å spe med vannet/kraften til det er passe tykt, smaker til med: hvit pepper, sort pepper, revet muskatnøt, gastromat, salt, har oppi litt fløte og tilslutt har jeg oppi grønnsaker og bollene, lar det småkoke litt. Googler du bollefrikase, så finner du sikkert mer detaljert oppskrift enn min :kokk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her koker en diger gryte spikersuppe av rester av salt lammekjøtt + kraft, masse rotgrønnsaker, noen mandelpoteter, emmergryn og røde linser.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det bollefrikase fra i går, å steker meg ostegrill med bacon rundt, med fast tilbehør (gugge og sprø løk) senere i kveld :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sopprisotto. Fordi det er hustrig tordenvær ute og jeg har lyst på noe varmt og godt og enkelt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble linsecurry med sopp i dag. Oppskrift fra vegetarmat.org, men byttet ut halvparten av potetene med søtpotet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...