Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Hjemmelaget tagliatelle, vendt i pesto (kjøpepesto i dag, lager vanligvis selv). Blandet i cherrytomat og babyleafmix for å få salaten lun. Stekte et biffstykke. Med revet parmesan på toppen 😋 luksus på en hverdag ❤️ 

Anonymkode: 9dd29...da8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag laget mannen min hjemmelaget fish and chips med tartarsaus og ertepure. Det smakte fortreffelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad i pølser, så jeg kjøpte en pakke med 3 baconpøser med svart pepper fra Jacob's utvalgte. Tenkte bare å spise dem med brød, ketsjup og sennep. Helt enkelt, altså.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (35 minutter siden):

Jeg er glad i pølser, så jeg kjøpte en pakke med 3 baconpøser med svart pepper fra Jacob's utvalgte. Tenkte bare å spise dem med brød, ketsjup og sennep. Helt enkelt, altså.

Mye gode pølser fra Jacobs utvalgte, men tror ikke jeg har smakt baconpølser med pepper ennå. Må nok se etter de neste gang jeg er der! Pølser er kanskje enkelt, men du verden så mye gode pølser som bare venter på å bli spist :tommelopp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg begynt å lage "Boeuf Bourguignon", eller gryteretten "Biff fra Burgund". Fransk gryterett laget fra bunnen av.

Den står nå på komfyren og putrer, og skal småkoke og godgjøre seg i tre timer før den er klar. Nam!! 😍 Min yndlingsgryterett, som jeg lager i blant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (7 minutter siden):

I kveld har jeg begynt å lage "Boeuf Bourguignon", eller gryteretten "Biff fra Burgund". Fransk gryterett laget fra bunnen av.

Den står nå på komfyren og putrer, og skal småkoke og godgjøre seg i tre timer før den er klar. Nam!! 😍 Min yndlingsgryterett, som jeg lager i blant.

Dette har jeg så lyst til å lage, så jeg lurer: Hva slags type kjøtt bruker du? Og hva vil alternativ 2 være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten

Kyllingvinger, ovnsbakt poteter,  salat og blåmuggostdressing og en god vin :) = Etterlengtet barnefri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (17 minutter siden):

Dette har jeg så lyst til å lage, så jeg lurer: Hva slags type kjøtt bruker du? Og hva vil alternativ 2 være? 

Jeg ser at den originale oppskriften jeg har, skriver at man kan bruke høyrygg. Altså storfekjøtt.

Høyrygg er kjøtt som krever lang koketid for å bli mørt og "spiselig". Men selv pleier jeg å kjøpe mørbrad og bruke i gryten, fordi høyrygg ikke selges overalt. Jeg har ikke sett det på Kiwi. Man må vel til noen som har en litt større kjøttdisk for å få slike kjøtt-typer, kanskje? Min lokale Kiwi butikk har det ikke.

Men mørbrad funker. Alt kjøtt funker vel egentlig med så lang koketid som tre timer.

Rødvin i sausen gjør den ekstra god og smakfull :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MarianneE skrev (3 timer siden):

Dette har jeg så lyst til å lage, så jeg lurer: Hva slags type kjøtt bruker du? Og hva vil alternativ 2 være? 

Jeg anbefaler deg å google Julia Child sin oppskrift, mye arbeid, men bedre boeuf bourguignon får man ikke.

Jeg bruker gjerne en blanding av høyrygg og bankekjøtt, det blir nydelig mørt når det har stått i ovnen i mange timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 timer siden):

Jeg ser at den originale oppskriften jeg har, skriver at man kan bruke høyrygg. Altså storfekjøtt.

Høyrygg er kjøtt som krever lang koketid for å bli mørt og "spiselig". Men selv pleier jeg å kjøpe mørbrad og bruke i gryten, fordi høyrygg ikke selges overalt. Jeg har ikke sett det på Kiwi. Man må vel til noen som har en litt større kjøttdisk for å få slike kjøtt-typer, kanskje? Min lokale Kiwi butikk har det ikke.

Men mørbrad funker. Alt kjøtt funker vel egentlig med så lang koketid som tre timer.

Rødvin i sausen gjør den ekstra god og smakfull :) 

Spar har hendt at har tilbud på høyrygg men utover det er det kanskje Meny jeg må ty til.

Takk for tips ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fish and chips med en salat til. 

Anonymkode: 7f629...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare Husets Herre og meg hjemme i kveld så jeg har starta og gnåle om sushi til meg og lokke med kebab til ham. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...