Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Vi hadde en god og lang brunsj i dag, så tar en frossen pizza (Rustica 4 oster)til middag :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nakkekotelett (siden jeg allerede hadde det i hus), men i dag med sopp, løk og paprika som får steke med før jeg har i en fløteskvett og litt soyasaus. Runder av med ørlitegrann sukker og koker ris ved siden av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkorn spaghetti med en kremet avokado, pesto saus med ekstra sitron, basilikum & hvitløk toppet med fetaost. 

Endret av marleneK92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne, nybakt focaccia og grønn salat.

Har også bakt en financier (mandelkake) med friske aprikoser som vi tar en smak av til dessert.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillmat i dag i det nydelige været. Fiskeburger, rekespyd, mango og grønn salat som tilbehør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Innsikten

I dag ble det seibiff med løk agurk salat og rømme, jeg ville ha det fordi det var ufattelig lenge siden jeg hadde spist det. Det må være noe bestemor serverte i barndommen, kanskje 25 år siden. 

Vel aldri igjen, det var ikke noe som frister til gjentagelse.  Likte det ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok med marinert torsk og linser. Det var ikke godt. Usj.. Og drakk den nye colaen med bedre smak. Ble skikkelig skuffet. Måtte avslutte med melkesjokolade, og kom på at jeg ikke lenger er begeistret for ren sjokolade eller. Et måltid med bismak, bokstavelig talt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hjelp her i dag, og serverte hjemmelaget karbonader med løk. Trodde jeg hadde laget så jeg kunne fryse ned også. Men de var nok veldig gode, for det var en liten igjen! Planlegger ostegrill bed baconsvøp litt senere i kveld, er ikke pølsoman uten grunn :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco med guacamole (avokado, lime, hvitløk, sjalottløk, evt cherrytomater, salt, pepper & koriander), jordbærsalsa (jordbær, sitron, rødkål, sjalottløk, salt, pepper, mynte), svin Marinert i sitron, røkt paprika, grønnsakskrydder - Nicholas Vahé, pepper, spisskummen), grønnkål, spinat & ruccola, ananas. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen middag i dag og det ble laks med ris, rømme og salat. Minner om barndommen og laks er jo alltid godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marleneK92 skrev (12 minutter siden):

Taco med guacamole (avokado, lime, hvitløk, sjalottløk, evt cherrytomater, salt, pepper & koriander), jordbærsalsa (jordbær, sitron, rødkål, sjalottløk, salt, pepper, mynte), svin Marinert i sitron, røkt paprika, grønnsakskrydder - Nicholas Vahé, pepper, spisskummen), grønnkål, spinat & ruccola, ananas. 

Kunne jeg få en nøyere oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble middag nr2, etter den vonde middagen jeg ikke orket å spise. Så nå ble det pizza. Den var god. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toast med ost og skinke, fordi jeg ikke orket noe annet :)

Det er vanskelig å lage ordentlig middag til bare en person kjenner jeg...

Anonymkode: 6c4ad...1b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O.G. skrev (3 timer siden):

Kunne jeg få en nøyere oppskrift?

Jeg lagde ikke etter oppskrift. Tok litt av det jeg hadde. Men det ligger oppskrifter på Jordbærsalsa om du googler. 

Jeg brukte bare mengder på slump da jeg er 1. 

Delte jordbær i små biter, finhakket sjalottløk, hakket rødkål (for den blir for stor til å bare brukes til det jeg skulle ha den til), krydret med pepper, hadde over sitronsaft og finhakket mynte (sitronmelisse, koriander evt basilikum kan også brukes) å lot det stå så smakene satt seg. Litt salt til slutt. 

Endret av marleneK92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilla kyllingboller på spikka spyd på bål i strandkanten. Vært så varmt og fint vær i det siste at det måtte utnyttes. Sweet chili and garlic saus, rødløk, ruccola og potetlomper. Helt utmerket 👌😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det hjemmelaget pizza med biffkjøtt, bacon, sopp og oliven. Det pleier å bli godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marleneK92 skrev (8 timer siden):

Jeg lagde ikke etter oppskrift. Tok litt av det jeg hadde. Men det ligger oppskrifter på Jordbærsalsa om du googler. 

Jeg brukte bare mengder på slump da jeg er 1. 

Delte jordbær i små biter, finhakket sjalottløk, hakket rødkål (for den blir for stor til å bare brukes til det jeg skulle ha den til), krydret med pepper, hadde over sitronsaft og finhakket mynte (sitronmelisse, koriander evt basilikum kan også brukes) å lot det stå så smakene satt seg. Litt salt til slutt. 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...