flickan Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #261 Del Skrevet 20. mai 2011 Hmm.. Etter litt lesing av ferieloven er det dette jeg har funnet: Lov om ferie "§7: Ferie som i strid med lovens bestemmelser ikke er avviklet ved ferieårets utløp skal overføres til det påfølgende ferieår. Dersom manglende ferieavvikling skyldes forhold som nevnt i § 9 nr. 1 og 2 gjelder likevel bestemmelsen i § 11 nr. 2 annet ledd." § 9. Ferieavvikling under sykdom, permisjon, arbeidskamp mv (2) (Ferieavvikling under foreldrepermisjon mv.) Arbeidsgiver kan ikke uten arbeidstakers samtykke legge ferie til permisjonstid hvor det ytes foreldrepenger etter folketrygdloven §§ 14-1 til 14-15. Det samme gjelder under permisjon som fedre og andre omsorgspersoner har i tilknytning til fødsel i medhold av arbeidsmiljøloven § 12-3 første ledd. Arbeidstaker kan kreve å avvikle lovbestemt ferie i løpet av permisjonstid hvor det ytes foreldrepenger etter folketrygdloven §§ 14-9 og 14-16. Faller permisjonstid som nevnt i første ledd sammen med allerede fastsatt ferie, kan arbeidstaker kreve utsettelse av de virkedager ferie som er blitt omfattet av permisjonstiden. På de vilkår som følger av §§ 6 og 7 kan arbeidsgiver legge ferie til den tid da arbeidstaker har utvidet foreldrepermisjon etter arbeidsmiljøloven § 12-5. "§ 11: Feriepenger for ferie som på grunn av forhold som er nevnt i § 9 nr. 1 og 2 verken er avviklet i løpet av ferieåret eller overført til det påfølgende ferieår, utbetales første vanlige lønningsdag etter ferieårets utløp." Hmmm, så jeg ble ikke sånn kjeeempeklok. Hvis vi velger å legge permisjon til da han tenker å ta ferie (sommeren) kan han likevel velge å ikke ta ut ferie resten av året, selv om han har hele høsten på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #262 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Sto noe her: http://www.jussbuss.no/files/File/Ferie%20og%20permisjon.pdf men det virket jo ikke spesielt oppløftende da. Men det må jo være noen regler utover dette, jeg tok i hvert fall ikke ferie året jeg fødte, og da startet jo ikke permisjonen før 7. september, hvis jeg husker riktig. Kan ikke skjønne at det skulle være ulovlig. Ring NAV kanskje? Takk for svar, skal prøve å undersøke mer om dette og høre med NAV hva de sier. Endret 20. mai 2011 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 20. mai 2011 #263 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Fant noe mer her: http://www.adekvat.no/?CID=27963 Arbeidstaker kan selv velge å avvikle ferie og fedrekvote samtidig og dermed få utbetalt foreldre- og feriepenger i samme periode - dobbel lønn. Så der står jo det jeg sa først. Edit: Men da er det jo mulig at dette bare gjelder fedrekvoten, og altså ikke deres tilfelle. Vanskelig dette altså. Endret 20. mai 2011 av Alice i Eventyrland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #264 Del Skrevet 20. mai 2011 Fant noe mer her: http://www.adekvat.no/?CID=27963 Så der står jo det jeg sa først. Edit: Men da er det jo mulig at dette bare gjelder fedrekvoten, og altså ikke deres tilfelle. Vanskelig dette altså. Hmmm, I ferieloven er ikke fedrekvoten nevnt spesielt, så det burde gjelde for resten av permisjonen også. Oh, lord, det kan jo virkelig bli en bra løsning. Da får vi brukt hele permisjonen, og utbetalt mye mer penger, må innrømme at det høres forlokkende ut med bare 1 inntekt i familien vår, vi kan faktisk rekke å gjøre det i 3 år hvis det er mulig. Dette må absolutt undersøkes grundigere. Tusen takk for tipset, og si gjerne fra om du kommer over mer om temaet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #265 Del Skrevet 20. mai 2011 Hmmm, ser ut til at jeg fant løsningen. Løsningen blir ikke å Ikke ta ut ferien og få utbetalt ferien som penger, men rett og slett ta de ut samtidig og få dobbelt utbetalt umiddelbart. Så vidt jeg ser av rundskrivet her Det som er interessant har jeg sitert under: Etter gjeldende bestemmelser i folketrygdloven er det ikke noe hinder for at far kan avvikle fedrekvote samtidig som han avvikler ferie. Det innebærer f.eks. at han samtidig som han mottar foreldrepenger for fedrekvote vil kunne motta feriepenger fra arbeidsforholdet. Begrunnelsen for dette er at det ikke foreligger noen hjemmel i kapittel 14 for å avskjære uttak av foreldrepenger samtidig som vedkommende avvikler ferie. Selv om rundskrivet gjelder fedrekvoten spesielt, er argumentet tuftet på foreldrepenger generelt. kapittel 14 i folketrygdloven omhandler foreldrepenger generelt og ikke bare fedrekvoten. Må finlese litt mer for å ikke bli lurt her, men ser absolutt ut til at det kan være en løsning mannen vil kunne godta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #266 Del Skrevet 20. mai 2011 Må bare legge til at jeg først og fremst ble glad for denne "nye" løsningen, fordi jeg ser for meg at mannen rett og slett ikke vil ta mer permisjon enn det han allerede har sagt ja til. Vi har hatt mange og lange diskusjoner om hvordan han skulle få til å ta ut de 26 ukene jeg opprinnelig trodde han hadde krav på. Nå som jeg oppdaget at han faktisk har krav på 35 uker, skjønner jeg rett og slett ikke hvordan jeg skal få han til å ta mer, og det vil være meget sannsynlig at han lar de stå ubrukt rett og slett. Og det synes jeg er kjempesynd, for jeg er veldig forkjemper for at fedre skal bruke mye tid med barna sine gjennom permisjonsordnignen. Denne løsningen som Alice da nevner, vil hvertfall gjøre at vi økonomisk kommer bedre ut av det, og det har selvsagt sine fordeler Så ja, moralen er vel at alt kan kjøpes for penger, også jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #267 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Blir forøvrig litt av en søknad til NAV dette her. Kort oppsummert skal far ta permisjon på følgende måte: Regner da at ungen blir født i uke 35, og da må far vente 6 uker før han kan begynne sin permisjon. 2011: Uke 42-52 (11:5 uker): 20% permisjon (en dag i uken) 2012: Uke1-23 (23:2 uker): 50% permisjon Uke 28-31(4 uker): 100% permisjon (ferie) Uke 32-52 (21:8 uker) :12,5% permisjon (1 time om dagen) 2013: Uke 1-27(27:8 uker): 12,5% permisjon (1 time om dagen) Uke 28-31 (4 uker): 100% permisjon (ferie) Uke 32-52(21:8 uker): 12,5% permisjon (1 time om dagen) 2014: Uke 1-5 (5:8): 12,5% permisjon (1 time om dagen) Uke28-31 (4 uker): 100% permisjon (ferie) Edit: Obs major regnefeil, måtte endre litt. Tilsammen skal det utgjøre ca 35 uker (nærmere sagt 34,95 uker). Endret 20. mai 2011 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #268 Del Skrevet 20. mai 2011 Hmmm... Nå gikk jeg inn på NAV sine sider for å se på hvordan søknadspapirene ser ut, og der står det følgende om ferier: Du kan ta ut lovbestemt ferie i foreldrepengeperioden (21 dager per kalenderår). Du får ikke foreldrepenger i ferien, men kan utsette uttaket av foreldrepengene tilsvarende. Dersom du har bestemt deg for når du skal ha ferie, fyll ut her, det vil da anses som en søknad om utsettelse. Så vidt jeg kan se er det ikke hjemmel for å nekte å utbetale foreldrepenger mens man har ferie. Det sto både i det rundskrivet linket til over, samt at det i dette rundskrivet står følgende: Foreldrepengeperioden kan utsettes på grunn av lovbestemt ferie. Med lovbestemt ferie menes ferie som følger av ferieloven. Avtalefestet ferie, som for eksempel tariff-festet ferie, gir ikke rett til utsettelse. Ferie overført fra året før og forskuddsferie må dokumenteres fra arbeidsgiver. Ferien kan tas ut når som helst i løpet av stønadsperioden. Har moren tatt ut foreldrepenger i den perioden som er til valgfri fordeling mellom foreldrene (36/46 uker), kan hun i henhold til denne bestemmelsen avbryte stønadsperioden ved avvikling av lovbestemt ferie, før faren begynner på sin fedrekvote ( § 14‑12 ). Det står ingenting om at det MÅ utsettes. Er dere enig i min tolkning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #269 Del Skrevet 22. mai 2011 Sukk, i kveld skal jeg og mannen sette oss ned å se på permisjonen og hvordan den skal tas ut. Jeg prøvde så vidt å spørre ham i går, men da var han ikke interessert, bare sukket og stønnet og spurte om vi kunne ta det i dag istedet. Jeg sa at jeg hadde oppdaget at han har rett på mer permisjon, men at jeg ikke regnet med at han var interessert i å ta ut mer. Nei, det er jeg ikke, svaret han kontant. Jeg sa at han kunne jo vurdere å ta en lenger periode med 50% enn det vi først hadde tenkt, men da svarte han at han ville ikke ta 50%, men max 40% av gangen. Jeg trodde vi var blitt enig om 50% sier jeg, og da sier han at JEG har blitt enig om det, HAN har ikke vært enig og ønsker det ikke. Men jeg skal jo ta 100% fag den våren, så jeg er avhengig av at han bidrar med å være noe hjemme. Jeg ble så paff at jeg ikke husket å si at jeg muligens har funnet et smutthull som gjør at vi ikke taper noe på at han ikke tar ut de "ekstra" ukene jeg oppdaget, nå vil han jo ikke engang ta alle de ukene vi snakket om først. Arghh... Kjenner jeg blir så j.... oppgitt. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette, og jeg synes mannen er egoistisk og teit som ikke vil ta mer permisjon når han har muligheten. Jeg har jo faktisk ikke rett på foreldrepenger. Hadde aldri trodd det om han, og jeg synes ikke det er kledelig. Jeg skjønner heller ikke hvordan han argumenterer inni hodet sitt for at det er mer rettferdig at jeg må være mer hjemme enn at han skal være det, spesielt når jeg må ta 100% studier den våren for å bli ferdig med masteren etter planen. Jeg gruer meg til å diskutere det i kveld, fordi jeg kjenner at jeg synes det er veldig lite attraktivt når mannen min har de holdningene han har, og jeg vet ikke hva jeg skal argumentere med. Jeg kan jo ikke tvinge fyren til å bruke permisjonen heller. Herregud, tenk hvis jeg skulle sagt de samme tingene som han. Jeg hadde blitt så uglesett av andre mødre/fedre/samfunnet at jeg tør nesten ikke tenke på det en gang. Å frivillig ikke velge å bruke den permisjonen man har rett på er for meg helt uforståelig, og det sier mye om mannens syn på fordeling av oppgaver i hjemmet.Jeg tror ikke han ser dette selv, at konsekvensen av hans holdning om å ikke ville være borte fra jobb mer, er at da må jo jeg være hjemme istedet. NOEN må jo passe barnet. Den tanken i seg selv plager ikke meg, for jeg elsker å være hjemme i permisjon, men jeg ønsker også å bli ferdig med studiene innen rimelig tid nå. Og dette er mannen enig i, vi kunne trenge to inntekter, og vi ønsker å flytte sørover. Så dette synet hans er jeg IKKE komfortabel med i det hele tatt og det kommer mange stygge tanker til meg om akkurat dette, og jeg frykter at de blir formidlet i kveld og at diskusjonen blir lite hyggelig. :bond: :balltre: :murvegg: Jeg skjønner ikke hvordan han mener dette skal løses. Det virker som om han synes han gjør meg en tjeneste når han "er grei" og tar mye permisjon. Tror jeg skal bruke samme argumentasjon ovenfor ham, og påpeke hvor vanvittig grei jeg er som tross alt skal være mer hjemme enn ham.. Det gjør meg kjempetrist at han ikke ØNSKER å være mer hjemme når han kan. Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 22. mai 2011 #270 Del Skrevet 22. mai 2011 Så utrolig vanskelig det skal gjøres. Håper dere kommer frem til en løsning uten for mye krangling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 22. mai 2011 #271 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg skjønner deg veldig godt, og skjønner at du er frustrert. Har dessverre ingen gode innspill å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 22. mai 2011 #272 Del Skrevet 22. mai 2011 Hei! Ville bare stikke innom og se hvordan du har det! Godt å se at svangerskapet går fint og at dere fikk en vellykket UL Tenk at du er over halvveis allerede da!! Kjenner meg forresten igjen i permisjonspraten.. Sambo var heller ikke så veldig gira på å ta ut perm. "Jeg må jo være på jobb, de klarer seg ikke uten meg!" Men ungen klarer seg fint uten pappan sin liksom? Get real, verden går videre fordi om sambo er hjemme i pappaperm.. Pheww..godt å få ut Eneste ulempen med å gjøre det slik vi gjorde det (først hadde han fri en dag i uka, deretter to dager, og så til slutt tre dager i uka) var at han kun får feriepenger for de 10 første ukene han tok ut perm, og da tok han jo bare ut en dag i uka, dvs at han i sommer får feriepenger for 10 dager!! Helt håpløst det der jo.. Vi tapte ganske mange tusen på det der for å si det slik! Jaja, skal ikke plage deg med mine permisjonstanker og mitt syn på NAV (de har i tillegg nettopp klussa til kontantstøtten vår og bruker 6 mnd på å behandle klagen så jeg er LITT bitter på de for tiden!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #273 Del Skrevet 23. mai 2011 Så utrolig vanskelig det skal gjøres. Håper dere kommer frem til en løsning uten for mye krangling. Ja, det skal ikke være lett. Lurer på om menn egentlig innser hvor mye vi kvinner ofrer karrieremessig når vi får barn. Det irriterer meg at mannen min, som er så moderne på omtrent alle andre områder, ikke tar et større ansvar her. Jeg skjønner deg veldig godt, og skjønner at du er frustrert. Har dessverre ingen gode innspill å komme med. Takk likevel Hei! Ville bare stikke innom og se hvordan du har det! Godt å se at svangerskapet går fint og at dere fikk en vellykket UL Tenk at du er over halvveis allerede da!! Kjenner meg forresten igjen i permisjonspraten.. Sambo var heller ikke så veldig gira på å ta ut perm. "Jeg må jo være på jobb, de klarer seg ikke uten meg!" Men ungen klarer seg fint uten pappan sin liksom? Get real, verden går videre fordi om sambo er hjemme i pappaperm.. Pheww..godt å få ut Eneste ulempen med å gjøre det slik vi gjorde det (først hadde han fri en dag i uka, deretter to dager, og så til slutt tre dager i uka) var at han kun får feriepenger for de 10 første ukene han tok ut perm, og da tok han jo bare ut en dag i uka, dvs at han i sommer får feriepenger for 10 dager!! Helt håpløst det der jo.. Vi tapte ganske mange tusen på det der for å si det slik! Jaja, skal ikke plage deg med mine permisjonstanker og mitt syn på NAV (de har i tillegg nettopp klussa til kontantstøtten vår og bruker 6 mnd på å behandle klagen så jeg er LITT bitter på de for tiden!) Hei, så koselig med "besøk" av deg igjen Skjønner godt at du blir frustrert av NAV, de roter noe forferdelig noen ganger. Hm , har ikke tenkt på det med feriepenger, håper virkelig bedriften til mannen betaler ut de uansett, siden de forskutterer foreldrepengene fra NAV. Forrige bedrift gjorde det, og tror det er mest vanlig, men har ikke sjekket ut hva som er praksis i nye bedriften. *********************************************** Vel , i går hadde vi permisjonspraten og det gikk faktisk ganske greit, selv om det ikke så sånn ut i begynnelsen. Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle tvinge ham til å ta mer permisjon enn han ville, for jeg gidder ikke ha det på meg. Han er en voksen mann og må ta ansvar for sine handlinger selv. Så får han heller føle seg som en fjott når jeg forteller til folk hvor lite villig han er til å være hjemme med barna sine. Lenge så det ut til at han ikke ville bruke mer enn 25 uker, og da er 12 uker ferie inkludert, så i praksis var han kun villig til å være hjemme i 13 uker utenom feriene. Så da så det ut til at 12 uker ville stå ubrukt. Jeg var nesten uvel av det, og merket at jeg reagerte med avsky faktisk. En annen ting som irriterte meg er at han har faktisk ikke tenkt noe på problemstillingen heller, ei heller satt seg inn i reglene, så han måtte bruke lang tid bare på å tenke på hvordan han ville gjøre det etter at jeg hadde forklart hvordan det funker. Så akkurat da jeg satt og var superirritert og hadde mest lyst å kaste en vase etter ham, så kom jeg på at vi skal jo faktisk flytte om 2 år. Så da foreslo jeg at han kunne ta resten av permisjonen i forbindelse med flyttingen. Da går det ikke utover jobben, for den kommer han jo til å si opp, og vi får litt mindre press på å få barnehageplass med en gang, osv. Og vi kan bruke litt tid på å komme oss i orden sørpå. Det er tydelig at det er jobben som har stått i veien for ham, for da var det plutselig ikke noe problem å ta 14 uker sammenhengende, og det hørtes faktisk ut som om han synes det var en kjempegod idé og at han gledet seg over det. Nesten for utrolig til å være sant. Så da ser foreløpig permisjonsplan sånn her ut: Fra seks uker etter fødselen til jul (uke 42-52): 12,5% (1 time om dagen) Fra jul og frem til sommerferien 2012 (uke 1-26): 40% (2 dager i uka) Sommerferien 2012 (uke 27-30): 100% (dobbelt betalt) Fra etter sommerfeien og til neste sommerferie 2013, dvs nesten ett år (uke 31-26): 12,5% (1 time om dagen) Sommeren 2013 flytter vi etter planen sørover og tar over huset til svigers, så da tar han ferie og permisjon 100% til alle ukene er brukt opp. De første 5 ukene blir dobbelt betalt pga sammenfallende ferie og permisjon: totalt 14 uker permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 23. mai 2011 #274 Del Skrevet 23. mai 2011 Så bra at det løste seg! Høres jo veldig lurt ut å ta permisjonen i forbindelse med flytting. Så lenge det går opp med studiene dine nå fremover, det bør jo være første pri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #275 Del Skrevet 23. mai 2011 Så bra at det løste seg! Høres jo veldig lurt ut å ta permisjonen i forbindelse med flytting. Så lenge det går opp med studiene dine nå fremover, det bør jo være første pri. Ja, det gjenstår jo egentlig å se. Jeg har håp om at jeg skal klare det, men må være forberedt på å bruke helgene på å lese, og da får mannen ta barna (noe som egentlig blir mye mer slitsomt for ham ) så kan jeg kose meg hjemme i ukedagene med 1 barn hjemme og 1 barn i barnehage. Jeg burde kanskje være fornøyd? Vel, jeg er faktisk ganske fornøyd fordi mannen viste vilje til å bruke alle ukene, og fordi dette gjør at vi kommer økonomisk best ut av det. Jeg skal bruke denne sommeren på å lese, sånn at jeg får tatt 15 sp til høsten, da uten å følge noe særlig forelesninger. Det tror jeg går bra fordi jeg har hatt en del av pensumet på siv ing i andre fag. Det er neste vår som blir utfordringen, men jeg får bare prøve.Det verste som skjer er at selve masteroppgaven blir utsatt 6 mnd, men den kan jeg jo skrive fra østlandet, så det ødelegger ikke såå mye i planene. Men jeg har god tro på at jeg skal klare det. Jeg kan jo ta et fag samtidig som masteren om jeg ikke skulle klare alt neste vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aftereight Skrevet 24. mai 2011 #276 Del Skrevet 24. mai 2011 Hei Så flink du er til å finne ut av ting! Så kjedelig at jobben er så viktigere for mannen, kjenner litt på den innimellom jeg også... Men, når det gjelder permisjon har jeg ønsket å være hjemme så det har ikke vært tema annet enn at han syntes det var kort tid sist med kun 10 uker. Men, må vel sende inn papirene snart, må allikevel prøve å avklare litt først. Får vi det til, i betydningen får mannen jobb, flytter vi hjemover i permisjonstiden. Det vil fungere greit for da har jeg en rimelig lang periode å finne meg ny jobb på. Og om jeg får jobb kan vi gjøre om på permisjonen, og med litt familiehjelp kan jeg begynne jobb tidligere enn først antatt. Gratulerer med å ha nådd den magiske grensen med 23 uker - det må være litt godt:) Skal juble høyt når jeg er kommet dit! Nei, nå skal jeg skru på tven og se om det er noe spennende å se på. Ha ei knallende god uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 25. mai 2011 #277 Del Skrevet 25. mai 2011 Hei! Ville bare stikke innom og se hvordan du har det! Godt å se at svangerskapet går fint og at dere fikk en vellykket UL Tenk at du er over halvveis allerede da!! Kjenner meg forresten igjen i permisjonspraten.. Sambo var heller ikke så veldig gira på å ta ut perm. "Jeg må jo være på jobb, de klarer seg ikke uten meg!" Men ungen klarer seg fint uten pappan sin liksom? Get real, verden går videre fordi om sambo er hjemme i pappaperm.. Pheww..godt å få ut Eneste ulempen med å gjøre det slik vi gjorde det (først hadde han fri en dag i uka, deretter to dager, og så til slutt tre dager i uka) var at han kun får feriepenger for de 10 første ukene han tok ut perm, og da tok han jo bare ut en dag i uka, dvs at han i sommer får feriepenger for 10 dager!! Helt håpløst det der jo.. Vi tapte ganske mange tusen på det der for å si det slik! Jaja, skal ikke plage deg med mine permisjonstanker og mitt syn på NAV (de har i tillegg nettopp klussa til kontantstøtten vår og bruker 6 mnd på å behandle klagen så jeg er LITT bitter på de for tiden!) Det der kan da ikke stemme - han jobba vel som vanlig de andre fire dagene i uka? Da må han jo få feriepenger fra arbeidsgiver i tillegg. flickan: så godt å ha lagt permisjonskabalen. Tror det må være en manneting å tro at jobben ikke greier seg uten dem, altså. Eller kanskje vi damene har vist oss for sterke slik at de tror de er helt unnværlige på hjemmebane? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 25. mai 2011 #278 Del Skrevet 25. mai 2011 Så bra at dere endelig har funnet en løsning. Kjenner meg veldig igjen i diskusjonen rundt permisjon. Mannen her har også en oppfatning av at verden går under hvis han er for lenge borte fra jobb. Og jeg kjenner jeg gleder meg til å ta diskusjonen rundt permisjon ved neste barn, for da må han bare belage seg på å være mer hjemme Håper alt er bra med deg sånn ellers:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 26. mai 2011 #279 Del Skrevet 26. mai 2011 Det der kan da ikke stemme - han jobba vel som vanlig de andre fire dagene i uka? Da må han jo få feriepenger fra arbeidsgiver i tillegg. Jeg formulerte meg kanskje litt rart, men jo han får selvfølgelig feriepenger for de dagene han var på jobb. Men det var NAV og ikke firmaet som betalte for hans permisjonsdager, og dermed får han ikke feriepenger fra NAV de permisjonsdagene han tok ut etter de første 10 ukene var brukt opp. Så siden han i høst var hjemme 2 dager i uka, var han kun tre dager på jobb og får derfor kun feriepenger for 3-dagersuke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 26. mai 2011 #280 Del Skrevet 26. mai 2011 Bra at dere fant ut hvordan dere gjør det ift permisjonen da! Lurt å bruke det til flyttingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå