Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Vi er akkurat like langt vi *lilly* :)

Formen min er også veldig bra, heldigvis. Ingen halsbrann har meldt seg ennå, men leggkramper derimot :sukk: Kan ikke strekke meg skikkelig om morgenen uten at krampen kommer. Slik var det forrige gang også..

Han er ikke så aktiv som storebror var, men det hender han er ganske bajas der inne og det er så koselig :hjerter_rundt:

Er ikke i full jobb nei, klarer ikke å stå i 6 timer i strekk bak en disk uten mulighet for å få en ordentlig hvilepause, derfor jobber jeg kun 50 %, noe som fungerer utmerket :jepp:

Ja, den trøttheten.. Sove er digg det :sove::sove:

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen! Alltid koselig med nye "fjes" ;)

Jeg har også en liten fra før, kjempe koselig! Venter en gutt litt tidligere i juni.

Her er alt bra. Hadde sukker i urin og lite jern sist gang, men sånn var det sist gang også, løser seg med litt sunnere kosthold og litt mer jern. :)

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i full jobb ennå! Har ikke så fysisk krevende jobb (les: kontorjobb) og så lenge jeg passer på å strekke litt på beina en gang i timen sånn ca så går det bra. Har bare 4 uker igjen på jobb nå! Føles helt merkelig den tanken på at jeg skal ut i permisjon og noen andre skal "låne" jobben min i et års tid. Jeg har nemlig selv vært den som har "lånt" jobber før jeg fikk min første faste jobb.

Mine plager går på vann i kroppen! Både fingre og føtter er hovne. Det å knyte skolisser med hender med stive pølsefingre er en prøvelse i seg selv om ikke magen skal være i veien også :fnise: Heldigvis er dette vannet noe som forsvinner ganske fort ut av kroppen etter fødsel.

Jeg har også begynt å forberede meg selv og mannen litt på det som venter i forbindelse med fødsel. Det er jo en ting vi må igjennom så hvorfor ikke sette seg inn i hva som venter... Det er jo tross alt under 8 uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 uker her i dag! Jobber fortsatt fullt, men er i dialog med jobb om litt tilrettelegging i forhold til å kanskje kunne gå hjem litt tidlere 1-2 ganger i uka ved behov o.l. Bare det å ha muligheten til det gjør at dagene ser litt lysere ut :)

Formen er egentlig upåklagelig, kun trøtthet og slitenhet som er problemet her. Passer på å holde meg litt i bevegelse på jobb med jevne mellomrom jeg også, så går det stort sett veldig bra.

Hadde en ekkel opplevelse med at jeg måtte til tannlege og borre hull, og å få bedøvelse etc da. Er jo ikke optimalt mens jeg er gravid, men det var jammen ikke tannverk heller ;)

Har fått handlet inn det meste vi skulle også. Madrass og en kommeode til klærne hennes er vel det eneste som gjenstår av "viktige" ting. Tenker jeg kommer til å bruke påskeferien på å gjøre ting ferdig med vasking av vogn, sortering av klær i forhold til hva som kan brukes og ikke fra storebror, og ellers litt småpusling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker idag :romeo:

Nå har jeg vært 100% sykemeldt i en uke og er fra mandag av 50% sykemeldt fremover en stund.

Mistanke om uvi så skal slappe av å vente på svar ang behandling for det. Vondt i ryggen og ganske sliten, men ellers bra!

Aktiv gutt i magen også denne gangen :rodmer:

Rart å tenke på at jeg nå er inne i mitt siste trimester i det som kanskje blir mitt siste svangerskap=) Gleder meg til å møte lillegutt!

Vi må kjøpe ny vogn, ny madrass til babysenga og litt småtjafs. En ny kommode ville også vært greit å ha. Ja, og slikt vognbrett til storebro. Noen som vet hvor de selger dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ubehagelig opplevelse disse to dagene (som heldigvis endte godt). Hadde ikke kjent noe liv omtrent siden tidlig fredag morgen og ringte derfor føden. Er nettopp hjemme derifra nå og alt var heldigvis bra! På turen tilbake kjente jeg selvsagt masse spark :sjenert:

Men det var ikke noe gøy, å reise en time til sykehuset med tanker om at noe skulle være galt. Har nok bare en rolig pjokk i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå går det mot slutten for mange av hos her, og selv har jeg nesten begynt nedtelling til fødsel selv om jeg på langt nær er i mål med det praktiske. Det kommer nok mest av at jeg plages endel med bekkenet om dagen og derav sover dårlig om nettene. Vann i kroppen merker jeg også, for ikke å snakke om urolige ben og halsbrann. Spiser magnesium og gaviscon da, så det tar jo brodden av det verste, men merker at det går mer og mer utover humøret dessverre.

Men jeg får passe på å nyte det også, for dette er helt garantert mitt siste svangerskap. Lillemann som skal bli storebror viser en helt utrolig interesse og omsorg for babyen i magen om dagen, så det er mye kos også. Han skal kose, klappe og høre på magen flere ganger om dagen. :rodmer: Blir spennende å se hvordan det arter seg når babyen har kommet ut...

Jobber 70% om dagen, så det vil si at jeg går hjem litt før hver dag. Det er ikke noe problem for meg å komme meg opp om morgenen, men kjente at det ble fryktelig lange dager for bekkenet mitt å jobbe hele dager. I tillegg har jeg ordnet det slik at jeg rekker gravidsvømminga en gang i uka, også går jeg jo til fysio en gang i uka, så med disse løsningene tror jeg at disse 5 siste arbeidsukene skal gå greit. Vikar er ihvertfall på plass fra 28. mars så da slipper jeg å bekymre meg for at det skal gå utover kollegaen min om jeg føler for å trappe ned enda mere etter hvert. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå ligger jeg på sofaen og slapper av mens snuppa sparker og styrer inni her. Hun begynner å ta stor plass, og tidligere enkle ting som å ta på seg skoene begynner å bli vanskelig - særlig om det ikke er noen plass å sette seg ned for å gjøre det ;) Godt det straks er vår og tid for sneakers!

Har begynt å telle arbeidsdager frem til permisjon, og nå er det igjen omtrent 27 - godt å se det stadig går nedover, for motivasjonen er rimelig dalende. Skal ha opplæring for "vikaren" min i april da, så det vil nok hjelpe litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er det jammen stille, hvordan går det med alle vordende mammaer? :) Nærmer seg skikkelig for dere mai-mammaer nå :nigo:

Nå synes jeg det begynner å bli tungt altså. Har masse kynnere, noe jeg hadde med storebror også. Føler jeg ligger omtrent fem uker etter med husarbeidet, men nå klarer jeg jammen ikke å ta mer enn et rom om dagen. Så innen huset er ferdig vaska, må jeg begynne på rom en igjen :lol:

Har dere andre mye kynnere eller?

Men det er så masse bevegelser nå og jeg bare elsker å ligge å kjenne på magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en del kynnere. De er ikke så forferdelig vonde heldigvis, bare ubehagelige. Særlig de som går rett på blæra. *grøss*

Jeg har som mål å få gjort én husarbeidsting til dagen. Her snakker vi kun enten å rydde på kjøkkenet eller vaske på badet eller sette på en maskin med klær. :fnise: Sneglefart all the way. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ting går rimelig tregt her også, men babytøyet er nå i alle fall vasket! ;)

Har kynnere i form av veldig stram/hard mage og merker godt at lillebror begynner å få mindre plass!

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det begynner å bli tungt altså. Har masse kynnere, noe jeg hadde med storebror også. Føler jeg ligger omtrent fem uker etter med husarbeidet, men nå klarer jeg jammen ikke å ta mer enn et rom om dagen. Så innen huset er ferdig vaska, må jeg begynne på rom en igjen :lol:

Har dere andre mye kynnere eller?

Hahaha, sånn har jeg det også. Har vanligvis støv på hjernen, men nå gidder jeg bare ikke. Har redd opp senga og satt på en maskin med klær hittill. Doen må vaskes, men så er det stopp=) I går lå jeg i senga og døste hele dagen. Men tenker som så at om noen uker blir det full rulle, så man må bare nyte det når man kan. :sjenert:

Har hatt mye kynnere, men nå som jeg er blitt 100% sykemeldt og slapper mer av, har de avtatt noe.

Imorra er jeg 33uker :jepp: Tiden flyyyyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 34+1, og det er helt utrolig hvor lite tid som er igjen. Halvannen måned til termin... sprøtt.

Skal ha noen dager påskeferie, og så er det bare 9 arbeidsdager igjen til permisjon :danse: Blir rolige dager nå i påsken, tenkte å få kjøpt inn en kommode til snuppa slik at jeg kan finne frem litt klær etter storebroren og finne ut hva som kan brukes til jenta også. Blir rart å plukke frem de bittesmå klærne igjen :rodmer:

Jeg har vært heldig og hatt et kjempefint svangerskap. Klart det er tyngre og litt slitsomt, men sluppet unna store plager. Veldig godt når man tross alt ikke kan legge seg ned på sofaen når man kommer hjem fra jobb, men at jeg har klart å følge opp en vilter 2åring i tillegg ;) Kynnere er det mye av her også, men også her mer ubehagelige enn vonde. Og jenta begynner å få mindre plass ja, hun drar armer og bein langs sidene på magen hele tiden synes jeg - akkurat som hun forsøker å presse seg ut til større plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann damer.

Her er det kun 4 uker igjen til termin, så nå begynner jeg å bli ganske klar. Det er bare småtterier som står igjen + at jeg må se til å få planlagt sykehusbagen snart.

I går var jeg på sykehuset for ekstra oppfølging ift leie av babyen, og det var en veloppdragen liten frøken som hadde lagt seg med hodet ned, men det var ikke festet. Veldig lettet for det, og håper at hun fortsetter å ligge sånn frem til fødsel, så jeg slipper reprise av setefødselen jeg hadde sist gang.

Babyen ble estimert til 2,8 kg nå og ca fødselsvekt om jeg går til termin på 3,7 kg. Det er jo en fin vekt, så da kan alle de som slenger kommentarer om hvor stor jeg ser ut og om jeg er sikker på at det er bare èn inni der klappe igjen. Jeg har fått utrolig mange kommentarer på størrelsen denne graviditeten her...folk eier ikke begrensninger, og nå mot slutten så må jeg bare innrømme at jeg har blitt småirritert og pisse lei av alle som har en mening om hvordan jeg ser ut....

Ellers så er bekkenet mitt utrolig nok blitt bedre de siste ukene men til gjengjeld er kroppen full av vann, og det går mest utover hender og armer. Nerver ligger i klemme pga vannet, så fingrene dovner bort av ingen ting og hendene er nokså ubrukelige, pluss at det stråler smerter langt oppover i armene. Kjenner det spesielt hvis jeg har brukt armene mye en dag, og da er det så ille at det går utover nattesøvnen. Godt det ikke er lenge igjen nå altså. Lillemann kom 1 uke før termin, så det er jo lov å håpe at jeg slipper å gå over denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at jeg har hatt et veldig fint svangerskap! Egentlig er formen nesten bedre nå enn for 1 mnd siden, jeg vet ikke om det er fordi babyen ligger lenger nede. Det er ihvertfall enklere å puste ;) Jobber fullt fremdeles, helt uproblematisk siden jeg har en stillesittende jobb. Eneste ribbena mine som får endel "juling" når lille bøllefrøet i magen kjeder seg :gjeiper: Heldigvis ingen andre plager, hverken med bekken eller vann i kroppen som mange andre har.

Vi klarte ikke å styre nyskjerrigheten, så vi har vært på 3D ultralyd og fikk se en skjønn liten jente :rodmer: Veldig koslig! Så nå har vi fått handlet litt rosa/rødt/lilla og begynt å diskutere navn for alvor. Veldig gøy å vite kjønnet, spesielt for sambo tror jeg :hjerte:

Spennende at det begynner å nærme seg for dere som har termin i mai, det er ikke lenge til :) Tvillingmammaene begynner vel å merke det godt nå etterhvert også, håper det går bra med alle!

God påske! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mannen vært på loftet for meg, og hentet ned sprinkelsenga etter storebroren. Så den skal vaskes og monteres i løpet av de neste dagene. Vogna skal vaskes og mykbagen skal gjøres klar.

Og ikke minst; kommoden til snuppa ble montert opp i går, så nå har vi funnet frem alt av babyklær etter storebroren. Første vaskemaskin er nå i gang, og så blir det å finne ut hva som er nøytralt "nok" til å bruke det. Jeg tror nok snuppa her kommer til å ha litt lyseblått også, ja :fnise:

Blir litt sentimental av å se på alt sammen, det virker så kort tid siden storebroren var baby. Men han er jo faktisk snart tre år... :sjenert: Det betyr bare at tiden med snuppa som baby også kommer til å gå fort, så viktig å huske på å nyte tiden - både slutten av graviditet, og når hun endelig kommer :hjerte:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, babyklesvask. Det er så koselig. :rodmer:

Et tips kan jo være å klore de gamle klærne til D da. :jepp: Svigermor gjorde det med mange av klærne mannen hadde da han var baby og de ble veldig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Håper alle har hatt en knallfin påske :nigo:

På tirsdag var jeg på UL igjen, men jordmor forsto ikke helt hvorfor jeg hadde blitt innkalt igjen.. Det var jo pga oppfølging fordi terminen ble satt hele tre uker frem ved første UL, men fosteret var +9 % på den forrige ultralyden, og derfor skjønte ikke jordmor at det skulle være nødvendig med en til.. Men men, vi fikk da en ny titt inn til lillebror og sett at alt var bra :rodmer:

Og i dag var jeg hos min jordmor! SF målene lå godt over snittet, så jeg er ikke liten hvertfall. Slik var det i forrige svangerskap også, selv om det var på grunn av veldig mye fostervann ;) Nevnte at jeg hadde fryktelig mye kynnere, det vil si sikkert mellom 15-20 om dagen ihvertfall og leggkramper. Hun anbefalte magnesium for dette, det kunne hjelpe. Noen som har erfaring med det?

En liten sak på slutten; når jeg skulle ta kveldsskiftet på storebror (noe jeg for tiden gjør på gulvet, dumt nok..), ga han meg det kraftige sparket i magen! Det gjorde vondt, men gikk fort over! Har kjent bevegelser etterpå også, så jeg tar det med ro. Men innrømmer at jeg ble bekymra en stund der.. :sjenert:

Lykke til mai-mammaer, nå er det like før :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått ut i permisjon - hadde siste arbeidsdag i dag! Synes det er helt snålt, for formen er fin og jeg føler egentlig jeg kunne jobbet lenger. Men det er nok mye fordi jeg "fortrenger" hvor nært forestående fødsel egentlig kan være ;) Blir nok godt med tid til å slappe av og samle krefter, og ikke minst "kjede meg" litt sånn at jeg kanskje blir mer forberedt på at noe faktisk snart skal skje.

Formen er som sagt egentlig helt super. Mye energi på dagtid, men blir mye sofa på kveldstid - hehe. Føler også magen har sunket litt de siste par dagene, så da er det litt enklere å puste. Var hos jordmor på mandag, hun klarer ikke helt bestemme seg for om hun er 100 % sikker på at hodet er ned. Hun er vel 99 % sikker...men hun ga meg beskjed om at jeg skulle ringe igjen i starten av neste uke om jeg ikke er 100 % sikker heller. Og det er jeg egentlig ikke. Så da håper jeg egentlig at jeg får en ekstra UL slik at de får klargjort dette. Vil ikke få noen ubehagelige overraskelser når snuppa er på vei ut!

Er det noen som har fått barn enda i mai/juni-gruppa, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på gjerdet og venter enda....en uke til termin i dag, så nå må det bare skje noe for min del. Har hatt nok tid til å se på tv, lese bøker og roe heeelt ned, så nå har jeg nesten begynt å kjede meg litt og er bare klar for at vesla skal finne veien ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...