Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Syns vel ikke akkurat at det var noen drøm å gå gravid forrige gang jeg heller, men livet i magen er jo veldig magisk. :hjerte:

Forrige gang så slet jeg med tidlig bekkenløsning, masse vann i kroppen og carpal tunell syndrom. Hadde termin 7/9 og det å gå høygravid en hel sommer syns jeg var helt pyton med alt det medførte. Derfor er jeg sjeleglad for at termin nå er før den store sommervarmen setter inn, selv om vi strengt tatt ikke var så veldig "plaget" av den forrige sommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige gang så slet jeg med tidlig bekkenløsning, masse vann i kroppen og carpal tunell syndrom. Hadde termin 7/9 og det å gå høygravid en hel sommer syns jeg var helt pyton med alt det medførte. Derfor er jeg sjeleglad for at termin nå er før den store sommervarmen setter inn, selv om vi strengt tatt ikke var så veldig "plaget" av den forrige sommer. ;)

Høygravid om sommeren er jeg også glad vi slipper. Vi hadde nettopp flyttet inn i nytt hus sist gang, hvor soverommet er i 2. etasje, og sola sto på ofte hele dagen... var så sykt varmt der oppe, så jeg gikk som regel ned på sofaen i stua og lukket opp vinduet over sofaen på vid gap så jeg kunne få noen timers søvn der :ler: Svettet helt bort ellers. Vanligvis er det mannen som klaget på varmen, han lå pent i senga med sommerdyna på seg mens jeg forbannet ham for at det var jeg som måtte slite med varmen for en gang skyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å få en oppdatering igjen! Særlig om voksende mager og kvalme som tydeligvis er over for de fleste. Jeg tror magen min i dag er omtrent som jeg var i uke 18 sist. Nå er det kanskje ikke så rart, men det er allikevel en trøst å høre at andre også vokser fortere denne gangen.

Jeg var på ny ul i dag og alt sto bra til! Det var en helt annen opplevelse denne gangen, nå som jeg var forberedt på to små babyer. Det var kjempefint å se dem igjen, der de lå og sprellet og turna rundt. Jeg ble framflyttet to dager, så det betyr at jeg er 10 uker på vei i dag. Hurra! Bare to uker til vi kan fortelle det til "resten av verden".

MellonC: hatt noe mer magefølelse på tvillinger for din del...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også magen synlig. Er 11 uker i morgen men ser ut som da jeg var i uke 17 sist. Var hos legen i går, og han tror jeg er litt lengre på vei pga livmorstørrelsen, men vi får se=)

Er fremdeles mye kvalm men ligger ikke å spyr hele dagene lengre. Gått ned noen kilo har jeg og har fått mye halsbrann=( Så her tygger jeg Garviscon dagen lang :sukk:

Må også innrømme at jeg er litt negativt innstillt til hele svangerskapet pga kvalmen, halsbrann og tanken på en veldig stor og STRAM mage. Her jeg bor har sykehuset tatt vekk lystgasstilbudet så det er enda en ting å sutre for :ler:

Menmne, shit happens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... vi fortsetter visst å bryte statistikken her inne, for her kommer enda en som venter tvillinger!!!! :sjokkert::legrine:

Fikk oss et kjempesjokk da vi var på tidlig ultralyd på mandag, siden vi hadde forberedt oss mer på at det kunne være noe galt enn at det skulle være to der inne. Har ingen tvillinger i familien, og disse er laget helt på naturmetoden. :ler:

Begynner å komme meg etter sjokket nå, selv om det fremdeles er litt bittersweet-følelse. Det var plutselig veldig mye som ble veldig annerledes for oss. Men vi krysser fingrene for at det betyr dobbel lykke! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Dette må jo være tidenes termingruppe :ler: Gratulerer så mye med to i magen, Dalmore!

Jeg har ikke følt noe mer på tvillingfølelsen, er så mange som sier seg enige i at det er naturlig at magen blir større gang nummer to. Så frem til UL i romjula og evt noe motsatt er bevist, så tenker jeg det er en baby i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med tvillinger til deg også Dalmore! Artig!

Formen min begynner å bli bedre og hverdagen med lille ii er enklere enn for noen uker siden. Merker at magen vokser, men syntes den kom fort sist også. De vanlige buksene strammet veldig fort rundt magen. Har kjøpt en ny mammabukse nå, siden jeg ikke har orket gå på loftet for å finne de som er pakket bort der. :sjenert:

Vi skal ikke på UL før 3. januar, og går utfra at det bare er ei/en inni der!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med tvillinger Dalmore. :klemmer::blomst:

Nå er jeg ihvertfall sikker på at tvillingkvota må være full, så da er det ikke min tur denne gangen heller... :ler:

Skal på UL 10/12 så da får vi se hva som skjuler seg i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi og hipp hurra for tvillinger! Det er et merkelig sammentreff at vi er hele tre par som venter to!

I dag er det akkurat som jeg har kjent at magen har vokst. Det er helt umulig å holde den inne nå, og når jeg sammenlikner gravidbilder fra sist svangerskap, ser jeg at jeg nå er like stor som i uke 20-23 sist gang. Shit- jeg kommer til å bli eeenooorm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag rundet jeg 12 uker. :hoppe: Var på tidlig UL på torsdag og fikk se et spik sprellende lite krek som vinket til oss. :hjerte: Nå gleder jeg meg til å roooope det ut til hele verden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tør jeg også å snike meg inn i treminklubben :)

Etter to og et halvt år med prøving og det siste året vha fertilitetsklinikken, så ble testen endelig positiv etter fryseforsøket i september. Jeg er 12+4 i dag, og har første ordinære kontroll hos JM i morgen.

Jeg har alt sett den lille to ganger, først i uke 7 pga at det er prøverør, og forrige søndag pga blødninger.

Gratulerer til de tre vordende tvillingmødrene :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen pusilus, så moro at det endelig har klaffet etter lang tid.

Forrige uke kom ei venninne på besøk til meg. Hun fikk en gutt nå i august, og hadde lånt noe av mine gravidklær. Så nå kom de klærne i retur + alt hun hadde kjøpt og brukt :ler: Så da har jeg fire poser med klær jeg skal få sortert og muligens tatt i bruk etterhvert. Enn så lenge klarer jeg meg fint med de gamle buksene, men greit med litt romsligere gensere.

Sliter med magen om dagen :( Luftsmerter og treig mage som igjen fører til mageknip og kvalme.. håper det går over straks, for nå har det vært sånn til og fra i 4-5 uker. Kommer gjerne utpå kvelden, spesielt om det har vært en litt stressende dag.

Mannen er en engel og stiller godt om, men vil jo gjerne være i form til å leke med junior og gjøre litt i huset jeg også. (føler det er mye sutring fra meg her om dagen, men blir jo lett fokus på de tingene der - lover å være mer positiv når spark og ting melder seg :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen og "hilst på", dvs hørt, babyen for første gang :hjerte:

Fant hjertelyden med en gang - sterkt, klart og tydlig. Veldig fin opplevelse!

Livmoren lå over normalområdet for uke 13/14, men siden det er såpass tidlig kan det jo ha jevnet seg ut til neste gang. Men da er det ikke bare noe jeg innbiller meg at magen er stor ;)

Og så fikk jeg tips om Minifom for luftsmerter. Så da satser vi på bedring der også :tommel:

Edit: Glemte å si at jeg tok influensavaksine. Legen min har gravid kone (det pratet han og jeg om sist også), og han spurte meg på slutten av timen hva jeg tenkte om det. Sa som det var, at jeg var skeptisk. Han nevnte de offentlige anbefalingene, og la til "jeg tok vaksine på min kone for få uker siden. Så der har du også min personlige mening. Jeg ville ikke gjort det på henne om jeg ikke var overbevist om at det var tryggest". Så da ble det vaksine på meg også..velger å stole på at han som lege kan mer om dette enn meg.

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er det stille her, jenter! Jeg fortsetter monologen, jeg :fnise:

Formen er helt super om dagen. Var på julebord i går, dro til og med på vorspielet - nyte å kunne være så sosial som mulig nå som formen tillater det! God mat, og så var jeg med på dansegulvet og koste meg med å skravle rundt til kl 01.00. Da kastet jeg inn håndkleet. Magen fikk MYE oppmerksomhet i går, kjolen min fremhevet den nok litt ekstra og jeg struttet som bare det :ler: Ikke mange som trodde meg når jeg fortalte hvor kort jeg var på vei. Men var i alle fall kjempegøy med en skikkelig kveld ute, og å bare nyte det.

Hadde høye hæler hele kvelden og når jeg kjørte hjemover fikk jeg krampe i venstre beinet. Ikke spesielt heldig når man kjører bil!

Når jeg la meg etter kvelden i går er jeg 98 % sikker på at babyen hilste på skikkelig for første gang. Ikke hardt, ikke slik at det kunne kjennes utenpå, men likevel babybevegelse. Den ville vel hilse på etter en kveld med mye vugging på magen!

Formen fin hos dere andre?

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Formen min er fin, men har hatt ei syk 1,5 åring i ei uke nå. Høy feber. Håper hun blir fort frisk, slik at hun kan være i barnehagen igjen. Koselig nå i adventstiden!

Skal til kontroll 14. desember. Håper på å høre hjertelyd da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kooooselig å kjenne liv i magen altså. Jeg kan for første gang med sikkerhet si at jeg kjente liv i forrige uke og selv om det ikke akkurat er ofte jeg kjennder den, så gjør jeg det ihvertfall daglig. Til fredag skal jeg på UL på sykehuset og jeg gleder meg så syyyykt mye. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan står det til damer? Noen som har vært på noen nye kontroller siden sist, eller har begynt å kjenne liv i magen?

I morgen skal jeg på UL og jeg gleder meg veldig! Håper å få vite kjønnet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står bra til her! Endelig såvidt over 12 uker, ha bestilt UL i neste uke for å se hvordan det står til i magen. Kjenner at jeg er både spent og nervøs, men trøster meg med at uansett hvordan det går så er det greit å få vite det nå. Dessuten går det jo helst bra ;)

Jeg har vært på første svangerskapskontroll siden sist, tok blodprøver + hadde med urinprøve. I tillegg målte legen blodtrykket, alt var normalt. Fikk en ung og tilsynelatende veldig uerfaren vikarlege, syns det var litt kjedelig egentlig. Han visste stort sett ingenting, og jeg satt igjen med et inntrykk av at jeg visste mer enn han :roll: Han skulle sende henvisning til UL, men jeg har fremdeles ikke fått noe brev. Hvor lang tid er det vanlig at det tar? Nå er det ca 2 uker siden jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde fått brev fra sykehuset nå Lilly siden det er to uker siden du var hos legen. Jeg ville nok ringt sykehuset for å spørre om de har fått henvisningen fra legen din. Det kan jo være tregheten ligger i sykehusets systemer og ikke ferske legen din. Men om det skulle vise seg å ligge hos legen må han jo sende inn en ny henvisning!

Håper du får oppklart saken iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med helt uniteresserte leger som ikke virker det minste interessert. Legen min bad meg til og med å hilse hjem til barnefaren og gratulere da jeg var på min første kontroll. Tydeligvis veldig forskjell på leger ja.

Sist jeg var gravid så hadde jeg såpass dårlig kjemi med fastlegen og jeg gikk annen hver gang til lege og jordmor, men er usikker på om jeg skal gidde å gå til jordmor denne gangen siden fastlegen er såpass ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...