Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Det som er så fint er jo at butikkene er der etter fødselen også om man skulle oppdage at det er noen småtteri som mangler til den lille!

:fnise:

Men det er helt klart kjekt å ha gjort de aller fleste innkjøp av ting som trengs fra starten før den lille kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, heldigvis er de det :fnise: Vi kommer nok bare til å kjøpe litt klær i de minste størrelsene, både fordi vi regner med å få endel gaver og fordi vi ikke vet kjønn. Da får det heller bli noen trilleturer på butikken og handle litt rosa eller blått etterhvert.

Nå er det vogn som er neste prosjekt her, jeg må si jeg heller mer og mer mot Bugaboo. Den virker veldig bra :jepp: Må bare prøvekjøre først! Så bra at dere har hørt mye bra om den også Belle! Av andre innkjøp er det vel viktig å ha det som trengs for å "overleve" de første dagene/ukene. Elektrisk brystpumpe kommer til å bli kjøpt på forhånd, selv om mange sier det ikke er nødvendig. Det får så være, det høres så fælt ut å være uten hvis den virkelig trengs :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk vanskelig å finne noe som ikke er hvitt i størrelse 50 så der tror jeg ikke du har noe problem. :fnise:

Jeg fikk beskjed fra mannen at jeg ikke måtte kjøpe alt nå, for jeg kom heeelt sikkert til å shoppe så mye når kreket kommer allikevel. :ler:

Jeg har allerede kjøpt brystpumpe, jeg. :sjenert: 22 dollar på ebay. :nigo:

Jeg kan jo også tipse om finn.no. Der kan du finne myyye fint altså. Vi har kjøpt både babygym, sterilisator og uro der. Har også planer om å kjøpe bæresele brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror det skal gå bra :ler: Jeg er godt i gang med litt strikking også, så lille bolle skal nok få klær å ha på seg ;)

Kan jeg spørre hvilken brystpumpe du har kjøp? Jeg har hørt at Medela (?) Swing skal være bra, men vet ikke om det er ok å kjøpe sånn ting brukt :vetikke: Det høres jo litt småekkelt ut, selv om det er vasket..

Finn følger jeg litt med på, det er mye bra der! Har planer om å kjøpe seng brukt hvis jeg finner en ok. Jeg har forelsket meg i Stokke Sleepi og den er dyr :daane:

Dere andre som får vår/sommerbaby - bør jeg kjøpe pysjamas med eller uten ben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper jo ikke ny vogn, men vi har en Teutonia Mistral S. Var kjempefornøyd med den, så da så jeg ingen grunn til å kjøpe nytt :) Ville helst ha 4 hjul, men var da deilig med de svingbare forhjulene slik at den er enklere å manøvrere. Den var også enkel å slå sammen, og å løfte inn og ut av bilen.

Brystpumpe hadde jeg en manuell sist, og det holdt i massevis. Var veldig kjekt å ha en pumpe for de gangene jeg skulle noe sted o.l., og ikke minst hadde jeg en periode hvor jeg hadde antydning til brystbetennelse flere ganger... da hjalp det å få med seg pumpa opp i dusjen med skikkelig varmt vann :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne. Vet ikke om den er noe bra da, for et visst et helt nytt merke, men det var så billig (pumpe+flaskevarmer for 130 kr :overrasket: ) at jeg ikke kunne la sjansen gå fra meg.

Ja, jeg også tenker at det er litt ekkelt med brukt brystpumpe, men jeg har jo kjøpt meg sterilisator. Da burde den saken vært biff dersom den jeg har kjøpt er ubrukelig og jeg trenger en ny. :fnise:

Åh, Stokke er dyrt ja. Men da er det så fint at finn finnes. :ler:

Mener du sparkedresser? Vi har både uten og med ''sokk''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte pysjer uten "sokker" best til storebror. Rett og slett fordi han vokste sånn i rykk og napp, og da holdt de uten sokker mye lenger... i tillegg satt ikke de med sokk like godt på beina, så da hendte det at han beveget seg så mye at han hadde begge sine bein inni ett buksebein - og da var det gråting og ordnings :ler: Men nå var storebror veldig varm av seg da, så hadde heller ikke noe stort behov. Men ville nok heller tatt på løse sokker om han ble veldig kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente pysjamaser/nattdrakter ja. Har kjøpt noen uten fot siden babyen blir født på sommeren og jeg tenkte at det sikkert blir varmt nok. Bra at du har gode erfaringer med det MellonCollie! Jammen er det bra vi har endel flergangs her, fint at noen har litt erfaring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Det er en stor opplevelse!

Vi har time den 23. februar. Det blir veldig spennende å se om han likner sin storesøsters 3D-ultralydbilder!

:)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :hoppendeglad: Gleder meg til oppdatering.

Hmm, det begynner kanskje å bli tid for at vi også bestiller 3D? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt oss på 3D-Ul, vi. Var ikke det sist heller - må være så ærlig at jeg synes det er litt "creepy" med de bildene :ler: Men samtidig, det hadde jo vært veldig koselig å se snuppa en gang til, og å få bekreftet igjen at det faktisk ER ei snuppe!!

Forrige uke var jeg veldig sliten og lei, men denne uka er heldigvis motivasjon og form litt bedre. Det er ikke mer enn ganske nøyaktig 3 måneder til permisjon :overrasket: Synes tiden bare flyr avgårde.

Snuppa er utrolig aktiv om dagen, nå kan vi tydelig se sparkene utenpå magen også når hun setter i gang. Hadde besøk av mamma på middag her i dag, men da var det ikke snakk om å hilse på nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan er det med dere - begynner det å bli tungt? Dere tvillingmammaene begynner vel sikkert å kjenne det godt på kroppen nå ;)

Har fortsatt ikke gått opp mye, kun 3 kg. Men magen er stor! Og merker det generelt er mer tungt; når vi skal spise lunsj på jobben er det i 3. etasje med lange trapper opp...jeg peser jo som en hvalross når jeg kommer frem føles det som :hoho: Bør komme meg innom SATS og fryse abonnementet mitt en dag, nå har jeg uansett ikke ork til den type trening.

Har også en del mer kynnere for tiden enn hva det har vært.

Gleder meg så utrolig til mai kommer og vi skal få hilse på lillesnupp :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her peses det også for harde livet. :fnise: Merker at det begynner å bli tyngre, ja. Mest fordi jeg har lagt på meg en del nå (9 kg :sjenert: ). De har kommet som kastet på meg de par siste ukene og det merkes godt. Magen er ikke så veldig stor, men hele kroppen føles tung. Spesielt når jeg skal reise meg opp av sofaen. Da føler jeg at jeg må kravle utav. :hoho:

Åh, jeg også gleder meg så sinnsykt! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å bøye seg for å plukke opp noe fra gulvet, eller knyte skolissene, eller tørke seg på tærne etter en dusj for den del.

Magen begynner rett og slett å bli litt i veien.

Jeg gleder meg villt til den lille er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bærer kun en i magen, men skal love dere at magen begynner å bli i veien, og kjenner jeg blir fort kortpustet. Sammen med vondter i rygg og bekken, så er det jo et helt lite prosjekt å bare skifte sovestilling om natta og kommme seg opp fra senga om morgenen....kjenner at jeg nesten blir litt mismodig av at det er 3 mnd igjen til termin. :tristbla:

Men for all del - jeg gleder meg også til mai og til å få hilse på frøkna i magen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å høre at vi er flere som puster og peser, da ;) Jeg har et par støvletter som knytes oppover beina som jeg bruker, og begynner å slite med å få de av meg når jeg kommer hjem. Ikke bare å bøye seg fremover lenger, nei!

26 uker i morgen, og ny kontroll hos jordmor. Var ikke så mye spennende sist jeg var der, men er jo alltid hyggelig å høre hjertelyden og få høre at alt er bra. Tror snuppa fortsatt ligger med beina nede, er mest sparking rett under navelen og nedover. Storebroren var mer aktiv i hele magen, og la seg tidlig med hodet nedover.

I dag har jeg satt meg ned og printet ut kalendere for 2011 og 2012 for å løse permisjonskabalen :daane: Vi velger 80 % denne gangen, det har vi vært klare på en stund. Men fikk nå bestemt meg for når vi tar ut ferie og "stopper" permisjonen, og da ser det ut til at jeg blir hjemme ut april neste år, og så tar mannen over og får hele april, mai og juni hjemme. Med litt ferie igjen da, så går det fint opp til barnehagestart i august 2012. Kontrollfreak - jeg? Neida ;) Men da får jeg alle detaljene inn i NAV-søknaden med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei alle sammen! :nigo:

Litt etterdilter jeg, men har veldig lyst til å være med i denne skravletråden her! Har termin 21 juni og venter en gutt. Da blir min straks ett år gamle sønn storebror :nigo: Gleder meg så veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med nye gravide her inne :hoppe:

Hvordan er formen deres? Vil tro det begynner å bli tungt for dere med termin i mai ihvertfall? Er dere i full jobb?

Jeg syns det merkes godt at jeg er gravid, det begynner å bli trangt i magen etterhvert. Har en aktiv liten krabat som sparker og bokser mye, ennå er det bare koselig :rodmer: Litt halsbrann, men ikke verre enn at LoveHarts hjelper godt! Ellers syns jeg formen er overraskende bra, men merker veldig godt at jeg blir fort sliten og at jeg trenger mye søvn for å fungere.. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...