Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Vi var på ultralyd på mandag, termindatoen min ble heller ikke endret! :)

Lille ii skal få en lillebror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jente i magen Belle og Iingvild med en liten bror til ii :)

I morgen er den store dagen her, vi er spent begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i dag pusilus :)

Og gratulerer med overstått og vellykket UL til både Belle og iingvild!

I morgen er jeg 20 uker på vei - og dermed halvveis :dåne: Dette svangerskapet raser avgårde. Så på Jordmødrene på NRK i går. Veldig koselig serie, og den gikk sist jeg var gravid også (fra et annet sykehus). Da husker jeg at jeg likte kjempegodt å se på det, denne gangen ble det mer "Fader, det er DETTE jeg skal gjøre igjen ja... det er jo også en del av det å få barn!!" :ler: Men jeg hadde en veldig fin opplevelse med fødsel sist, så det går nok så fint. Tenker ikke mer på det enda ;)

Forsøkte å finne litt notater fra sist, for jeg er litt overrasket over vekta mi. Har fortsatt ikke gått opp mer enn 1,5 kg siden jeg ble gravid....forrige gang ser jeg for meg at vekta hadde startet å øke endel til nå. Hvordan er det hos dere andre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en uke siden jeg veide meg, men jeg klarte faktisk å gå ned to kilo i løpet av julen. :overrasket: Jeg som forspiste meg på både middager, desserter og ikke minst julekaker. Forstår ingenting jeg. :fnise: Altså, med de to kiloene i minus blir min totale vektoppgang på hele 1 kilo. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde akkurat født da Jordmødrene gikk på tv sist gang....fikk meg en liten tankevekker jeg også, men tar heldigvis ikke skrekken og lar meg fasinere hver gang. ;)

Jeg har forresten bestilt time til 3D-Ul 2. februar. Håper virkelig at babyen viser seg skikkelig frem slik at kjønnet blir bekreftet. Blir morro å se hvordan den ser ut altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket vekta fra sist, da hadde jeg gått opp ca 4 kg på denne tida. Så jeg har mye å gå på :nigo: Fikk vært på SATS og trent forrige uke, og har meldt meg på ny time i morgen. Deilig å komme i gang og bevege seg litt "organisert" igjen også, blitt lite med det siden jeg ble gravid :sjenert:

Kjenner at ryggen begynner å gjøre litt vondt, så håper treningen kan forebygge litt. Blir lange dager ved kontorpulten når ryggen krangler. Vi skal flytte til nytt bygg med jobbem om tre måneder, og der får vi alt nytt av pulter og utstyr, så kan ikke bestille noe ny pult til meg nå heller. Heve/senkepult hadde vært deilig, men det blir altså ikke før om tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med de gravide?

Her er formen på topp. En eventuell bekkenløsning eller -låsning har forhåpentligvis blitt avverget etter hyppige kiropraktorbesøk. Deilig.

Er også spent på innkjøp. Hvor langt har dere kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg tar og sniker meg inn her

Er nå blitt 17+5 dager på vei, men er det ikke noe som heter bedre seint enn aldri?

Jeg har termin 23 juni noe som vi ser veldig frem til :) skal til UL nå til onsdag så skal bli spennende å se den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig fint! Har UL i slutten av uka, og kjenner at jeg både er veldig spent og veldig nervøs. Håper bare alt er som det skal.. Vi vil gjerne vite kjønn hvis det lar seg gjøre. Jeg tror det blir en gutt, og sambo tror det blir jente :gjeiper: Har ikke kjøpt noe enda, vil vente til vi har vært på UL.

Til tross for foranliggende morkake har jeg kjent mini siden uke 15, det er veldig betryggende. Fikk også høre hjerteslag i uke 16 da jeg var hos jordmor. Symfysemålet var da litt over gjennomsnittet, så jeg er litt spent på om termindato blir endret.

Merker at formen er mye bedre, kvalmen forsvant helt rundt uke 14-15, og nå er jeg bare litt mer trøtt enn normalt. Heldigvis ingen andre plager, og noe skal man vel ha :gjeiper: Har begynt å trene igjen etter et slapt 1. trimester, og føler meg ganske normal med unntak av voksende kul på magen :hjerte:

Håper dere andre har det bra! :klemmer:

Velkommen til dreamer8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med flere ultralyder denne uka!

Her er det nå mye livi magen hver dag, så det er koselig. Mannen kjenner også spark utenpå stort sett hver dag, Hadde håpet at storebror også skulle få kjent, men han er ikke tålmodig nok - naturlig nok ;)

Ang innkjøp så er det ikke så mye som skal handles sånn for vår del. Storebror får ny "storgutt-seng" nå til helga, så da kan sprinkelsenga overtas fra ham. Vogna og bilsetet hans får hun også, og stellebord + stæsj har vi jo.

Så vi skal egentlig bare kjøpe madrass, og så er ting klart :ler: Men koser meg med litt småting da. Var på Princess i dag for å handle laken til meg og mannen, og der var det jo 40 % på alt i butikken. Så da ble det litt rosa og lilla i håndklær, gulpekluter og helseteppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL mandag 10 januar. Og vi får visst enda en liten gutt=) Ble flyttet noen dager frem så idag er jeg 20+5. Tiden går foort! Allerede begynt å få litt ødemer i fingrene *grøss*

Ellers er alt bra og lillegutt i magen er VELDIG aktiv=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på UL! :hoppe: Alt såg fint ut, men kjønnet fikk vi ikke vite. Helt ok, da blir det en liten overraskelse :rødme: Handlet litt klær etter UL, det er jo bare kos :hjerte: Har også benyttet oss av tilbudet på Princess, kjøpt dyner, sengesett osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden sist! Jeg har rett og slett ikke orket å være noe særlig på netter på kveldstid.. Men vi har vært på ultralyd vi også, og vi venter en gutt og en jente - perfekt! Akkurat det vi ville ha, nå får pappa prinsessa si og jeg får litt balanse i familien ;) jeg har fått bekkenløsning og er derfor veldig glad for sykemeldingen som snart begynner, om to uker. Det blir godt å ta det rolig på morgenene og kunne trene litt hver dag. Da får jeg også litt mer overskudd til forum håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og her viste ultralyden at vi mest sannsynlig venter to små jenter tidlig i juni! :hjerte:

Jeg er allerede sykemeldt, med tvillinger er det rutine å sykemelde allerede i uke 20-22. Jeg ble sykemeldt i uke 19, da synes jordmoren det var nok av oppkast og slitenhet, og jeg ble sykemeldt 100 prosent fram til fødsel med beskjed om å ta livet med ro, holde meg i aktivitet hver dag, spise sunt og samle krefter til en tung tid framover. Det føles merkelig å være sykemeldt så tidlig, men samtidig kjenner jeg jo at kroppen trenger mye hvile, så det hadde antagelig ikke vært mye hjelp i meg på jobb uansett.

Vi har kjøpt litt klær og noe sengetøy, men ikke begynt på de store tingene enda. Får låne ett barnesete av venner, håper kanskje vi kan få lånt det andre også. Forsøkte å gå i butikken for å prøvetrille vogn i helgen, men der var det bare en tvillingvogn, og dermed kom vi ikke så langt. Det er plutselig mye som blir annerledes når man venter to... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle dere kommende tvillingmammaene blir vel sykemeldt rundt denne tiden. Med tanke på at jeg synes det begynner å bli tyngre og kjenner jeg blir mer sliten, så har jeg full forståelse for at det må være ganske heftig allerede når man har to i magen.

Her er snuppa veldig aktiv i magen på kveld, natt og morgen. Med andre ord - da jeg helst vil sove :fnise: Nåde meg om jeg våkner og må på do på natta, for da er det bare å glemme å sove igjen med en gang, da skal det sparkes litt først ;) Men det er jo fortsatt bare utrolig koselig, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har begynt å tenke på utstyr? Spesielt vogn syns jeg er vanskelig, det er jo en stor investering. Har dere flergangs noen tips? Hvilken vogn har dere - og er dere fornøyd?

Jeg heller mot Bugaboo, men er fremdeles litt i tvil siden det virker som endel er litt misfornøyd med kvaliteten på enkelte deler. Skal ihvertfall ha vogn med fire hjul, stor bag og ellers en litt lett vogn tror jeg. Tar gjerne i mot tips ;)

Koslig å høre at det går bra med alle, både de med et og to barn i magen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utstyrsliste i signaturen min. :sjenert: Den begynner å fylles mer og mer ut, gitt.

Vi har forresten kjøpt Bugaboo. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Dere har handlet mye! Flott liste :jepp: Nå ble jeg litt stressa :gjeiper: Neida, vi kommer vel i mål vi også. Artig at dere har kjøpt Bugaboo, jeg tror ikke vi finner noe bedre alternativ egentlig. Jeg vil bare vite mest mulig før vi bestemmer oss :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et kick forrige helg, og handlet nesten alt på et par dager. :fnise:

En venninne av meg har Bugaboo og hun er veldig fornøyd. Vi hørte vel egentlig bare på henne, og slo til. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...