Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar jenter! Jeg skal ringe i morgen. Det skulle ikke forundre meg om den inkompetente jyplingen har glemt å sende henvisning :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ultralyd i morgen, Havfrua! Under 3 uker til min også - gleder meg veldig!

Jeg hadde dårlig kjemi med jordmoren sist jeg da, så jeg har også vurdert å bare gå til fastlegen min, so er veldig OK! Men gir det vel et forsøk denne gangen også, de har jo et litt annet fokus på ting.

Mannen har vært på reisejobb hele denne uka, så har blitt endel småspising og trøstespising :fnise: Gikk litt ned de første 14 ukene, så skal vel straks veie meg igjen og se hva ståa er. Sånn før jul er kanskje like greit, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to små gutter i magen Twiddel. :klemmer:

Fredag var endelig dagen for UL og jeg må si at jeg var veldig spent da jeg la meg ned på benken. Hvor mange er det der inne, er babyen frisk og får vi greie på kjønnet....mange spørsmål som surret i hodet mitt ja.

Og ja - det er kun èn baby inni der. Det er jo alltid spennende, og for oss så passet det så absolut best at det kun var èn.

Alle mål ble tatt uten problemer og ny termin er satt til 14. mai. Sykehuset mitt regner svangerskapet 40+3 fikk jeg beskjed om....skjønner ikke helt greia med å justere på en dag til eller fra jeg da, men da stemmer det ihvertfall godt overens med min egen termin som er 15. mai.

Jeg må si at det er utrolig spesielt å endelig få se babyen sprell levende i magen. Alt så fint ut, og vi fikk også høre hjertelyden, og det var ingen ting som tilsier ut i fra ultralyden i dag at det skulle være noe galt med babyen vår. Den satt på rompa med bena ned mot urinblæren min, nesten i yoga-still med bena god samlet under seg, så det var umulig å komme til å se kjønnet. Derfor tok jordmor seg en liten skrivepause, også fikk jeg jobben med å dytte litt på magen for å se om vi kom bedre til. Den hadde endret leie littegran men det var fremdeles vanskelig å se, men ut i fra det hun viste og forklarte så kan det se ut som et det er en liten :babyjente: i magen min, selv om hun ikke turte å si det med sikkerhet.

Jeg fikk også henvisning til UL i uke 36 for å bekrefte leie på babyen. Om den skulle ligge an til setefødsel denne gangen også så vil jeg gjerne vite det på forhånd. ;)

Tror det går mot en 3D UL når den tid kommer, slik at vi kan få greie på kjønnet med sikkerhet.

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den hadde endret leie littegran men det var fremdeles vanskelig å se, men ut i fra det hun viste og forklarte så kan det se ut som et det er en liten i magen min, selv om hun ikke turte å si det med sikkerhet.

Driver du med sensur for oss Havfrua, her bygde spenningen seg opp også kom det aldri noe kjønn :ler: Men godt å høre at alt sto bra til, og da får dere jo vente litt til i spenning for å få avklart kjønn 100 % :)

Og gratulerer med to gutter i magen din, Twiddel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med enda flere som har vært på ultralyd! Gratulerer med gutt i magen, hegejenta :)

Synes dette svangerskapet flyr avgårde, altså! To uker til ultralyd i dag, og med tanke på at det er jul imellom, så går nok det i alle fall fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på ultralyd :hoppe: Vi fikk se en tilsynelatende frisk og fin baby som turnet rundt der inne, det var en fantastisk og utrolig spesiell opplevelse :hjerte: Alt såg veldig fint ut, og fikk vi se og høre det lille hjerte som slo! Utrolig herlig :rødme:

Gratulerer til hegejenta og Twiddel med gutter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at dere begynner å få vite kjønn på disse sommerbabyene våre! :)

Grattis med to gutter twiddel, det er fint å se at det ikke er bare vi som venter tvillinger!

Her har vi fått innkalling til ordinær ultralyd rett over nyttår, da er jeg bare 17+2, men det er vel vanlig å være en gang mellom uke 17 og 20, så vi tar i mot og klager ikke på det. :ler: Vi har sett våre to små krabater to ganger allerede da, men er litt usikker på hvor grundig de egentlig ble undersøkt under de tidlige ultralydene, så jeg er spent på den ordinære uansett.

Håper formen er bra hos dere alle også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om alle de fine ultralydene som har vært! Jeg har vært på tre allerede, men det er stadig like rørende og forunderlig. I følge den siste ultralyden ble jeg framsatt en uke, men jeg tør ikke helt tro på det før den ordinære i midten av januar. Er veldig usikker på om jeg vil vite kjønn eller ikke! Vi ville ikke vite det sist, og vil egentlig ikke denne gangen heller, men pga navn må jeg innrømme at jeg er mer nysgjerrig nå. Det er jo tross alt TO navn som skal velges! Hmm.. Har enda litt ventetid igjen.

Ellers har hormonene være fæle mot med den siste måneden. Humøret har vært en berg og dalbane og jeg er ekstremt følsom. Slitsomt å ha det sånn! Og en god påminnelse for at jeg aldri mer skal begynne på hormonprevensjon når den tid kommer. Andre som kjenner seg igjen?

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aimee - jeg kjenner meg veldig godt igjen i humørsvingningene dine. Spesielt når jeg føler meg litt ekstra sliten, så skal det ikke så mye til å vippe meg av pinnen. Slik som lørdag kveld da jeg ikke fikk med meg mannen hjem fra julebord også med en litt uheldig kommentar sent på kvelden, så var det rett før jeg tok til tårene....men det kom først da jeg hadde lagt meg, og da greide jeg ikke å stoppe. Huff, det er ikke noe ålreit altså. :sjenert:

Men dere - nå har jeg kjent babyen sparke på utsiden av magen, og i går fikk mannen kjenne det også. Det var veldig stas altså. :rødme:

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i morgen . jeg er så spent :hoppe: Og litt nervøs, av en eller annen grunn. Men det hører vel med ;)

Hatt en utrolig koselig jul, og småtten fikk en liten julepakke av mormoren og morfaren sin med en kjempefin body :) Vi handler vel inn en liten ting i morgen etter UL om alt ser fint ut. Gjorde det sist, var så koselig å gå inn i butikken og finne noe når vi hadde hilset på.

Jula har ellers vært i HØYT tempo - en gutt på 2,5 år blir visst rimelig gira av pakker og god mat og julegodt :ler: Utrolig morsomt da, og tør ikke tenke på gavehaugen neste år når vi er en til :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Havfrua, nå er ultralyd overstått, og alt var veldig fint :nigo: Ble satt to dager frem, så nå er jeg 18+4, og ny termin er 29. mai. Og det var ei jente...... :rødme:

Hun viste seg fint frem, og vi fikk se et flott bilde av ansiktet forfra, hvor hun hadde hånda opp ved siden av ansiktet og beveget på fingrene - akkurat som om hun vinket. Helt nydelig. Og både lege og jordmor (det var med lege for "opplæring" på ultralyd) var helt enige om at dette måtte være ei jente ut fra hva de så. De fikk tatt alt av mål og sett alt de skulle, og alt så ut til å være i den skjønneste orden :hjerte:

Hentet den kommende storebroren hos et vennepar etter undersøkelsen, og gikk på kafé og i en klesbutikk for å finne en liten ting til babyen. Hadde forklart ham at det var en lillesøster i magen, og at vi skulle kjøpe noe.. han fant stativet med rosa kjoler, og plukket ut noe i str 62 og sa "DEN skal babyen ha, mamma!". Så da ble det sånn :ler:

Nå svever vi på rosa skyer hele familien tror jeg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten jente i magen.:blomst: Høres ut som en veldig fin UL og så morro at dere fikk så fine bilder av den lille.

Selv har jeg ikke turt å kjøpe noe som helst av babytøy enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ei lita snuppe i magen MellonCollie :blomst:

Herlige storebroren :rødme:

Jeg både gleder og gruer meg til ul i neste uke, jeg håper virkelig at alt står bra til der inne :pls:

Havfrua, du er ikke alene om å tørre å kjøpe babytøy, jeg tør knapt se bort på den seksjonen når jeg er på H&M og lignende butikker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i dag, og alt så helt perfekt ut. Vi fikk ikke endret termindatoen engang, så her er det fremdeles den 7.juni det skal skje.

De fant også ut at jeg har en jente i magen. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...