Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Tips til oss som skal feire 17. mai med store mager - var på Bik Bok i dag og endte opp med denne kjolen. Den kan jo også brukes etter graviditet, men satt også veldig fint på en gravidkropp :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk, nå er vi inne i den første av månedene "våre"! Spennende!

Her er det to inni magen, som naturlig nok er ganske diger nå. Noen blir helt :overrasket: når de ser meg, men det er nok særlig folk på butikken eller andre som ikke vet at det er to inni der. De som vet det, sier at de egentlig hadde trodd at den skulle være ENDA større. :ler:

Formen er generelt veldig fin, jeg føler meg ganske lett på foten og har ingen store plager. *bank i bordet* Blodtrykket er ganske høyt, så det er tydelig at kroppen jobber på spreng for å ta seg av både dem to og meg. Har en følelse av at det kanskje ikke er så veldig lenge før de må ut, men satser på å i hvert fall komme over 36 uker (mandag). Jentene er estimert til ca 2,5 og 2,6 kg nå, så det er uansett ikke noen bittesmå premature halvkilosnurk som kommer ut. Jeg tar hver dag som en bonus, og plutselig er de her hos oss! :hjerte:

Lykke til med innspurten til alle sammen, nå kan vi se målstreken og snart får vi premiene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til oss som skal feire 17. mai med store mager - var på Bik Bok i dag og endte opp med denne kjolen. Den kan jo også brukes etter graviditet, men satt også veldig fint på en gravidkropp :nigo:

Den var NYDELIG! Hadde garantert vært mitt valg av 17 mai kjole hvis jeg ikke allerede hadde en :jepp:

Men den hadde jo vært grei å ha i skapet likevel.. hmm :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Først vil jeg bare beklage at jeg har vært så lite aktiv som jeg har vært. Forrige gang jeg var gravid, "bodde" jeg omtrent på forum og ble godt kjent med alle i terminklubben. Det har det ikke vært tid til denne gangen, gitt...!

Jeg må innrømme at dette svangerskapet har vært mye tyngre enn jeg noensinne kunne forestille meg. Rent fysisk bærer jeg jo mere denne gangen, men det er nok kombinasjonen med familieliv og en aktiv to-åring som virkelig har tatt luften ut av meg. Det er så trist, for denne graviditeten har vært preget av utålmodighet og slit, og et ønske om at det hele var over fort som fanden. Jeg vil jo ikke være utakknemmelig!

Men nå nærmer det seg endelig slutten! Jeg var på kontroll på mandag og fikk dato for planlagt keisersnitt. Gutten, tvilling 1 som skal først ut, ligger i seteleie og jeg føler da at et snitt er tryggest. Legen var ikke vanskelig, og det er nøye gjennomtenkt. Det er utrolig rart å ha en dato å forholde seg til! 25 mai skal jeg bli mor til to nye, liksom...! Også er det veldig rart (og litt trist) å tenke på at jeg bare skulle føde en gang i dette livet (ja, for tre barn holder!). Tvilling 2 er for øvrig ei jente - noe vi er srtålende fornøyde med! Full pakke!

Livet er ironisk. Dagen etter jeg fikk dato for fødsel, begynte slimproppen å gå. Altså, i går. Så nå krysser jeg fingre for at det ikke dukker opp noen rier eller vann! Jeg har begynt å pakke sykehusbagen for sikkerhets skyld..

Dette ble et langt innlegg, men det var i alle fall en oppdatering fra meg. Lykke til alle dere som har termin rett rundt hjørnet! Det blir spennende å høre hvordan det går!

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Ett bitte lite livstegn fra meg her! Kan ikke si jeg har vært så aktiv på forumet jeg heller. Synes aimee beskrev akkurat hvordan jeg har hatt det også. Jeg har en ettåring som har krevd mye, og et tungt tvillingsvangerskap med masse plager! Men det hele er endelig over!

Guttene ble tatt med ks for en uke siden, og her er hverdagslivet i gang! Jeg kom hjem fra sykehuset på tirsdag, og det hele går strålende :) Storesøster er stolt og fornøyd og guttene er snille og rolige! I allefall inn til videre. De kom i uke 38+0, så jeg kom innenfor termin! Jeg hadde aldri trodd at kroppen skulle klare å holde de på plass så lenge, med tanke på at jeg trodde jeg skulle føde første gang i uke 27!

Nå skal vi bare nyte tiden fremover alle fem her i huset! Lykke til videre dere andre! Snart har dere også nurkene i hendene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Ett bitte lite livstegn fra meg her! Kan ikke si jeg har vært så aktiv på forumet jeg heller. Synes aimee beskrev akkurat hvordan jeg har hatt det også. Jeg har en ettåring som har krevd mye, og et tungt tvillingsvangerskap med masse plager! Men det hele er endelig over!

Guttene ble tatt med ks for en uke siden, og her er hverdagslivet i gang! Jeg kom hjem fra sykehuset på tirsdag, og det hele går strålende :) Storesøster er stolt og fornøyd og guttene er snille og rolige! I allefall inn til videre. De kom i uke 38+0, så jeg kom innenfor termin! Jeg hadde aldri trodd at kroppen skulle klare å holde de på plass så lenge, med tanke på at jeg trodde jeg skulle føde første gang i uke 27!

Nå skal vi bare nyte tiden fremover alle fem her i huset! Lykke til videre dere andre! Snart har dere også nurkene i hendene! :)

Gratulerer så masse til deg og dine to små!

Skjønner godt at dere ikke har tid til å være mye her inne! Kanskje det blir en tid da KG igjen er et greit tidsfordriv! ;)

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Ett bitte lite livstegn fra meg her! Kan ikke si jeg har vært så aktiv på forumet jeg heller. Synes aimee beskrev akkurat hvordan jeg har hatt det også. Jeg har en ettåring som har krevd mye, og et tungt tvillingsvangerskap med masse plager! Men det hele er endelig over!

Guttene ble tatt med ks for en uke siden, og her er hverdagslivet i gang! Jeg kom hjem fra sykehuset på tirsdag, og det hele går strålende :) Storesøster er stolt og fornøyd og guttene er snille og rolige! I allefall inn til videre. De kom i uke 38+0, så jeg kom innenfor termin! Jeg hadde aldri trodd at kroppen skulle klare å holde de på plass så lenge, med tanke på at jeg trodde jeg skulle føde første gang i uke 27!

Nå skal vi bare nyte tiden fremover alle fem her i huset! Lykke til videre dere andre! Snart har dere også nurkene i hendene! :)

Gratulerer så mye med de to små :hoppendeglad: Det er ikke rart du ikke har vært så mye her nei, det tror jeg de fleste har full forståelse for :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Twiddel. :blomst:

Jeg har også født siden sist. Torsdag morgen litt over kl 07 gikk vannet. Siden det var missfarget var jeg på telefonen med føden ganske med en gang, og fikk beskjed om å komme inn på sjekk. Riene kom innen en halvtime og da jeg var på plass på sykehuset 0830 så konstaterte de 7 cm åpning. Føler jeg nesten fikk de gratis siden riene så langt på langt nær hadde vært vonde. En time etter ankomst på sykehuset kom lille jenta vår til verden og veide 3750 gr og var 50cm lang og 34 cm rundt hodet. En utrolig kjapp og grei fødsel med andre ord, og formen er superbra.

Lille snuppa tror jeg er verdens snilleste lille baby. Melka flommer hos meg, så hun spiser og sover og er superfornøyd liten baby. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Twiddel. :blomst:

Jeg har også født siden sist. Torsdag morgen litt over kl 07 gikk vannet. Siden det var missfarget var jeg på telefonen med føden ganske med en gang, og fikk beskjed om å komme inn på sjekk. Riene kom innen en halvtime og da jeg var på plass på sykehuset 0830 så konstaterte de 7 cm åpning. Føler jeg nesten fikk de gratis siden riene så langt på langt nær hadde vært vonde. En time etter ankomst på sykehuset kom lille jenta vår til verden og veide 3750 gr og var 50cm lang og 34 cm rundt hodet. En utrolig kjapp og grei fødsel med andre ord, og formen er superbra.

Lille snuppa tror jeg er verdens snilleste lille baby. Melka flommer hos meg, så hun spiser og sover og er superfornøyd liten baby. :hjerte:

Gratulerer så mye til deg også :blomst:

Det hørtes ut som en drømmefødsel, og så herlig at dere har fått ei superfornøyd liten datter, ingenting er bedre enn det :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og gratulerer med babyer!! Det var kjempehyggelig å høre, særlig at fødselene gikk så bra! (Jeg regner med at KSen også gikk bra, siden du ikke skrev noe mer om det, Twiddel)

I dag er det en uke til mine også er ute! Jeg håper jeg får en tidlig time, så det hele er fort over. Gruer med til å faste, jeg er virkelig ikke snill med lavt blodsukker! ;) Også håper jeg at jeg slipper å ligge lenge på post-operativ. Jeg vil jo selvfølgelig være med barna mine så fort som mulig, og det blir nok den største forandringen fra forrige fødsel.

Navnene er nesten klare også, vi har bare to alternativer for både gutt og jente, så da gjenstår det bare å se hva slags typer de ser ut som. Vi går for vanlige norske, usnobbete navn, ikke på topp 10 lista, men heller ikke så sære at de faller utenfor statistikken.

Hva slags navn velger dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ankomne babyer til både Twiddel og Havfrua! Nå er vi rett rundt hjørnet alle sammen, tenk det!

Jeg er 39 uker i morgen, og har endelig fått pakket sykehusbagen i dag. Alt er egentlig klart. Men ikke noe utålmodig enda, og synes fortsatt det er rart at jeg er så nære. Har lest gjennom gamle fødselshistorien min, og klarer ikke helt relatere meg at jeg snart skal gjennom noe lignende igjen. Gruer meg ikke heller, bare spent på hvordan det blir.

Forrige gang var jeg skikkelig lei av å være gravid på denne tida, og kunne ikke vente til storebror kom ut. Men jeg tror det at jeg kanskje "gruer" meg litt mer til spedbarnstiden denne gangen, og at det er derfor jeg er litt mer tilbakeholden også :sjenert: Vi hadde en tøff start sist med nyfødtintensiv en uke, og kolikkbarn. Så det var ingen dans på roser de første tre månedene...men denne gangen blir det jo ikke slik :tommel:

Vi har ikke noe navn klart enda, aimee - men storebror har et relativt vanlig, norskt navn - men ikke et motenavn. Så blir nok noe i samme gate denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig at det endelig har begynt å poppe frem babyer i terminklubben. :fnise: Gratulerer til alle sammen! :hoppendeglad:

Vi har navn klart. Eller, 99% klart da. Vi vil se henne før vi bestemmer oss helt, men det blir nok det vi har vært enige om siden før ordinær UL. Det er uvanlig og ikke norsk, men samtidig kunne det godt ha vært det fordi det ikke er sært og det ligner på mange typiske norske navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som allerede har født! Jeg er naturligvis dritmisunnelig her jeg sitter med enorm mage og mye plager :gjeiper:

Mye vonde kynnere, carpaltunnelsyndrom, 1000000liter vann i hele kroppen (inkludert i nesen ser jeg), vondt i lungene og vonde bein. Og jaggu har jeg vært svimmel helt siden i natt *syte,syte* NÅ MÅ NOE SKJE! 38+1 idag forresten=) Så snart nå!

Navn? Nje, vi blir ikke enige :sjenert: Eller, jeg føler at det er MANNEN som ikke blir enig med MEG :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms.Blaise - jeg føler sååå med deg!! Bortsett fra å være svimmel så kan jeg krysse av alle dine plager på listen min også + bekkenplager. Det er virkelig ingen drøm å gå høygravid og bare vente på fødsel når man har så mange plager altså.

Nå er det uansett ikke lenge igjen til termin...akkurat som at det er noe trøst. ;)

Belle - spent på vilket navn du går og ruger på jeg. Er det mulig å få en pm eller??? :sjenert:

Mellon Collie - selvsagt blir ikke spedbarnstiden nødvendigvis som sist. Håper dere slipper unna kollik denne gangen og at erfaringen og tryggheten fra sist gang får slippe til. Ihvertfall merker jeg stor forskjell fra nå og sist gang. Snuppa vår er jo så snill og alt har gått så greit, og jeg er overbevist om at min ro smitter over på henne. :jepp:

Lykke til med KS Aimee. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kopierer bare innlegget fra dagboka mi hit, jeg. For på søndag kom snuppa vår til verden! Så nå koser vi oss :)

Vi dro hjem fra sykehuset i går, formen til både snuppa og meg var fin så vi så ingen grunn til å ligge der lenger enn vi måtte. Legen var enig i at hun var helt perfekt, selvsagt - så da var det grønt lys.

Så i går var den første dagen i livet vårt som familie på fire. D har vært en super storebror, stolt og snill - men oppmerksomhetskrevende som alltid ;) Men veldig flink til å akspetere når grenser ble satt. Helt super!

Fødselen gikk veldig fint. I korte trekk; vi dro på sykehuset rundt 6.30 på søndagsmorgen. Riene kom fortsatt jevnlig, men ikke spesielt hyppig (ca 6 min mellom), men da var jeg lei etter å ha gått hjemme siden fredag ettermiddag med vonde rier. Var redd for å skulle bli sendt hjem, men jordmor overrasket meg med at jeg hadde 7-8 cm åpning :ler:

Fra vi kom til sykehuset og til hun var ute gikk det ca 3,5 time - pressriene varte vel i 3 kvarter. Brukte akupunktur og lystgass, rakk aldri badekar ;) Kjempefin form igjen allerede i dag - så hva mer kan man be om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye MellonCollie :blomst:

Så deilig å komme inn på sykehuset med 7-8 cm. Høres ut som en veldig fin og grei fødsel og så deilig at storebror ser ut til å ta sin nye rolle så pent.

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9.6 kom gutten min til verden=) Startet med vannavgang 03.45 om natta, og han var vel ute 10.41. Alt bra med oss begge, men sliter litt med barselstårer=) hehe

Noen flere som har født i det siste da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.6 kom gutten min til verden=) Startet med vannavgang 03.45 om natta, og han var vel ute 10.41. Alt bra med oss begge, men sliter litt med barselstårer=) hehe

Noen flere som har født i det siste da?

Gratulerer da, det hørtes jo ut som en grei fødsel!

Lenge siden sist nå, jeg har termin om en uke, men det virker ikke som om noe har tenkt å skje sånn med det første iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...