Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Var 10 uker på fredag, vi fikk UL i romjula, men fikk bytta til 3. januar. :) Det blir en fin start på det nye året!

Håper dere alle får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alle dere som er rundt 10-12 uker vært til lege/jordmor siden dere har fått innkalling til UL? :klø: Jeg trodde første kontroll var tidligst uke 12? Jeg er snart 7 uker, og tenkte å ta kontakt i uke 8 for å høre når de vil jeg skal komme inn, er det sent eller? *uvitende førstegangsgravid* :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å kontakte legen nå, si at du er gravid med siste mens sånn og sånn - så setter de opp en time til deg utfra hvilken praksis de har. Legen min er konsekvent på at der er første kontroll i uke 12.

Og det er legen som sender brev til sykehuset for å få deg inn på ultralyd. Inkallingen min kom ca en uke etter jeg hadde vært hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 6+4 nå og har termin 23. juni. Førstegangsgravid og midt i 30-årene. Spennende, gledelig og skummelt på samme tid. :)

Hadde en blødning for et par uker siden, så har allerede vært på tidlig UL. Skal på nytt nå på onsdag, og kan da forhåpentligvis få konstatert at alt går som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte for legetime i uke 8 og fikk time dagen etter, litt tilfeldig.

Jeg søkte fødeplass selv (Oslo) derfor fikk jeg også UL "bestilt" fra fødeplass stedet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at det er litt ulik praksis hos legekontorene rundt omkring ja. Lilly, ta en telefon og hør med legen din så setter de opp en time for deg. Selv var jeg hos legen da jeg var 11 uker og fikk time fra sykehuset 4 dager senere (selv med helg imellom) med time for UL. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi varpå ultralyd før helgen! Tvillinger her også ;) har så smått begynt å synke inn! Blir ca et år mellom storesøster og tvillingene! Kommer vel til å føles som trillinger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, to sett med tvillinger! Det er vel godt over hva statistikken ville sagt om oss her inne?

Så morsomt! :kgbaby::kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, gratulerer med tvillinger hos deg også Twiddel!! Da kan i alle fall jeg senke skuldrene, for tre tvillingmammaer i samme terminklubb... DET blir det ikke :ler:

*lilly*: Jeg ringte også legekontoret i uke 8, og fikk tilfeldigvis time noen dager senere. Så kan jo være greit å ringe og høre hva som er praksis hos deg :)

Jeg skal vel tilbake igjen om et par-tre uker, slik at han skulle finne hjertelyd.

Ellers fortsetter de ville drømmene på natta og puppene holder omtrent på å eksplodere :dåne: Men formen generelt er stort sett god, med enkelte tilbakeslag ;) Skal få fortalt nyhetene til mine besteforeldre i løpet av uka - et nytt oldebarn blir nok tatt meget godt imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Twiddel. Tenk to sett med tvillinger i teminklubben vår....da må vel jeg få slippe vel??? :sjenert:

Svigermor driver nemlig å skremmer meeg med at hun drømmer at jeg venter tvillinger *hjeeeelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi! Gratulerer så masse Twiddel :hoppe: Utrolig spennende med to tvillingmammaer i terminklubben!

--

Takk for svar ang. legetime, jeg tror jeg ringer når jeg har kommet til uke 8. Bor ikke i Oslo, så det er ingen kamp om fødeplassene her :gjeiper: Ellers er formen sånn passe, kvalmen intensiverte seg når jeg passerte uke 6 og matlysten er fullstendig borte. Puppene er vonde som før, men ellers er alt bra :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert tidlig UL, men slo det egentlig fra meg igjen i går. Sjansen er jo så liten for at det skal være to... hva er oddsen for to stk i samme terminklubb på KG mener jeg :ler:

Den oddsen er god! :ler: Nå er vi jo allerede to tvillingmammaer her! Juhu!

Har alle dere som er rundt 10-12 uker vært til lege/jordmor siden dere har fått innkalling til UL? :klø: Jeg trodde første kontroll var tidligst uke 12? Jeg er snart 7 uker, og tenkte å ta kontakt i uke 8 for å høre når de vil jeg skal komme inn, er det sent eller? *uvitende førstegangsgravid* :gjeiper:

Jeg fikk plass på ABC da jeg var 5 uker på vei og fikk samtidig tid til UL. Nå gikk jo de planene i vasken for min del, men du får i alle fall UL-time med en gang du har vært hos legen.

Vi varpå ultralyd før helgen! Tvillinger her også ;) har så smått begynt å synke inn! Blir ca et år mellom storesøster og tvillingene! Kommer vel til å føles som trillinger;)

GRATULERER!!! Du aner ikke hvor lykkelig jeg er for at vi kan være to! Vi får 2 år og 4 mnd mellom storebror og tvillingene, ikke så tett som deg, men tett nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og dele min glede over at jeg nå ikke har kastet opp siden onsdag, og heller ikke er spesielt kvalm lenger! Tjohoo! :hoppe:

Ha en fin uke alle sammen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at den værste kvalmen ser ut til å ha gitt seg MellonCollie!

Og TO tvillingpar i termingruppen?? WOW! Det blir spennende å følge med på!

Ønsker dere alle en riktig fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Det er liten aktivitet her! Er det fordi vi bare er trøtte og slitne, eller er det fordi det ikke er noe særlig action for tida? ;)

Jeg har kommet over det første tvillingsjokket og gleder meg nå til hva fremtiden bringer. Skal til ny UL i morgen og hååååper at alt fremdeles står bra til der inne. Jeg kommer til å bli kjempelei meg hvis en plutselig er borte (som nå er min nye angst).

Jula er snart her, rakfisken må vente til neste år, det samme med ølet og akevitten. Men, men - jeg skal vel overleve :ler:

Gi litt lyd da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke så mye her for tiden heller. Rundet 12 uker i helga, da. Så det er jo en milepæl :) Skal vel til legen i løpet av neste uke igjen, så da får vi se om det er litt hjertelyd å finne!

Har sammenlignet med magebilder jeg tok i forrige svangerskap, og magen min nå er ca like stor som den var i uke 16 sist. Så jeg ligger 4 uker "foran" med magen..haha! Spennende å se hvordan det ender opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her passerer jeg snart 17 uker og kjenner en god del liv.

Skal til legen den 25. og håper da vi får høre hjertelyden. Skal på ultralyd den 29. og håper at mini da ikke er så sjenert at vi ikke ser noe... vi vil nemlig gjerne vite kjønnet.

Vi er vel mer aktive i dagbøkene våre og glemmer vel fort denne tråden.

Håper alt er som det skal være med tvillingene dine Aimee!

Og magen blir vel gjerne fortere stor om det ikke er så lenge siden sist man fikk barn. men man trenger ikke nødvendigvis bli større totalt sett, da man gjerne løper rundt etter den aktive poden man allerede har. (erfaringer mine venninner har gjort seg som har fått opptil 4 barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å fortelle fra denne kanten egentlig. Formen er fin, men har ikke vært på trening på et par uker for bekkenet begynte å protestere heftig. Uten å nøle tok jeg kontakt med legen og har fått rekvisisjon på fysioterapi, så på torsdag skal jeg igang med behandling og det gleder jeg meg til. Fikk time hos hun jeg gikk til forrige gang, og det er jeg veldig glad for, for jeg var så fornøyd med henne.

Uniformsskjorta på jobben begynner å bli trang over magen, så nå får jeg ikke igjen nederste knappen. :gjeiper: Det er forsåvidt ikke noe problem, for jeg har en genser utenpå der igjen, men hadde det vart sommer og varmt så hadde det vært verre ja. :ler:

Begynner å lure på om jeg kjenner liv. Merker det mest når jeg legger meg om kvelden egentlig, men er fortsatt usikker. Venter med lengsel og lite tålmodighet på UL 10. desember... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 9 uker. Ikke så mye nytt her heller, formen er så som så. Er mye trøtt og kvalm, lever for det meste på mandariner og appelsin + litt middag. Det rare er at det jeg likte best før er det jeg absolutt ikke klarer nå, og omvendt :gjeiper: Har bestilt første legetime, skal i slutten av november, da er jeg 11 uker på vei. Ellers går det bra, veksler litt mellom glede og bekymring siden jeg ikke har vært på UL ennå. Planen er å ta en UL i uke 12 før vi forteller det. Håper bare at alt er bra!

Gøy å høre hvordan dere andre har det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og magen blir vel gjerne fortere stor om det ikke er så lenge siden sist man fikk barn. men man trenger ikke nødvendigvis bli større totalt sett, da man gjerne løper rundt etter den aktive poden man allerede har. (erfaringer mine venninner har gjort seg som har fått opptil 4 barn)

Ja, selv om magen vokser står vekta stille. Ser jeg er blitt smalere i ansiktet og sånt også. Så jeg tror (håper) vektoppgangen blir som normalt - så får jo magen bare ta den formen den vil. Kanskje det betyr det er jente denne gangen, siden magen er så annerledes enn sist :lur:

Så koselig for dere som har begynt å kjenne liv! Den biten gleder jeg meg veldig til igjen. Jeg var ikke spesielt glad i å gå gravid sist, og skal vel ikke si at det er selve gravidtilstanden som gjør meg mest lykkelig denne gangen heller - men akkurat livet på innsiden er en så fantastisk greie at det veier opp endel ;)

(Grunnen til at jeg ikke er noe overstrømmende glad i gravidbiten er det at jeg ikke liker tanken / følelsen av å miste kontroll over egen kropp. Klarer ikke helt forklare det. Hadde jo et greit svangerskap sist, ikke spesielt syk eller noe. Men ville heller tatt 5 fødsler på rappen enn svangerskap sånn egentlig. Men det må jo til da, og premien er jo verdt det :nigo: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...