andemor Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #281 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) At jeg ikke tenkte på det. SELVSAGT har det gått en diskusjon på EC inne på KG. Jeg lever nok her litt i min egen boble jeg. I går kveld hadde jeg skikkelig luft i magen. Hadde så vondt at mannen ble redd for at det var noe annet som feilet meg. Det var skikkelig magekramper der en stund. Huff... Jeg må virkelig gjøre noen grep, for det der blir neppe noe bedre når minien begynner å ta opp mer plass. Spiser nok fiber tror jeg, men bør nok være flinkere til å bevege meg og drikke vann. Er så utrolig dårlig på å huske å drikke nok i løpet av dagen, og når jeg først drikker noe så er det den ene teen til lunsj. For det hjelper liksom.. Ja, også er det veldig veldig deilig å få mannen hjem etter at han har vært borte en uke. Det blir mye kosing, og i dag skal vi møtes til lunsj. Det gleder jeg meg til! Jeg synes det er litt flaut med de her gravidebuksene da. Føles ikke så veldig komfortabelt å dra den her strikken langt oppover magen mens han ser på. Sexy er de ikke, de buksene! Endret 15. mars 2011 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 15. mars 2011 #282 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg synes det er litt flaut med de her gravidebuksene da. Føles ikke så veldig komfortabelt å dra den her strikken langt oppover magen mens han ser på. Sexy er de ikke, de buksene! Kos deg med lunsj med din kjære! Her er det rundstykker på gang og mannen kommer hjem til lunsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #283 Del Skrevet 16. mars 2011 Nå håper jeg vinteren snart er over, for de aller fleste jakkene mine begynner å bli rimelig stramme over magen! Vi tok nytt magebilde i går, og det var veldig gøy å se forskjellen fra uke 12. Mannen blir like fascinert hver gang han ser den bare magen min. Og jeg synes det er veldig stas at det endelig synes. I går var vi og trente styrke også faktisk! Begynner å bli altfor lenge siden sist av forskjellige grunner, men i går føltes det veldig godt å trene. Håper jeg får mange slike gode dager framover slik at jeg får trent mer. Ellers ble det yoga på søndag og lang gåtur på mandag, så alt i alt har dette vært noen gode dager med tanke på aktivitet. Tror jeg skal få inn litt yoga i dag også. Blir kakebaking i kveld, så da kommer jeg meg ikke så langt. Da er det fint med litt trim på stuegulvet. Anbefaler virkelig yoga dere! Synes jeg får så mye energi av det, og den gravide-yogaen er veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 16. mars 2011 #284 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg og håper at vinteren virkelig er på hell nå! Jeg er så klar for å bytte ut vinterskoene med noe enklere fottøy! Vi har hatt noen herlige dager med masse nå så krysser fingrene for at det vedvarer i ukene som kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #285 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg og håper at vinteren virkelig er på hell nå! Jeg er så klar for å bytte ut vinterskoene med noe enklere fottøy! Vi har hatt noen herlige dager med masse nå så krysser fingrene for at det vedvarer i ukene som kommer! Å, så heldige dere er! Det høres utrolig deilig ut! På den her tiden av året skulle jeg ønske jeg bodde lenger sør i landet! Det er så utrolig deilig når våren kommer, men den gjør egentlig ikke det her. Håper neste vår får jeg kose meg med mars-sola jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. mars 2011 #286 Del Skrevet 16. mars 2011 Hei. Titter innom en dagboknabo. Så flink du er og trener. Jeg sliter med bekkenløsning så jeg trener hos en manuellterapaut en gang i uka. Men det er ikke akkurat de tyngste vektene. Mer sitte på en ball og rulle på underlivet og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #287 Del Skrevet 16. mars 2011 Hei. Titter innom en dagboknabo. Så flink du er og trener. Jeg sliter med bekkenløsning så jeg trener hos en manuellterapaut en gang i uka. Men det er ikke akkurat de tyngste vektene. Mer sitte på en ball og rulle på underlivet og sånt. Heihei! Så bra du får hjelp hos manuellterapeut da! Det er nok lurt å stelle pent med de her gravide kroppene våre tror jeg. Kjenner selv at den ikke er helt som den var med tanke på vondter på nye plasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. mars 2011 #288 Del Skrevet 16. mars 2011 Ja det kommer stadig nye vondter. Manuellterapauten hjelper veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #289 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Hiver meg på den her jeg også: Kjønn: Har egentlig trodd gutt hele tida, men med en puls på 150 på den lille vil det jo i følge kloke hoder tilsi en jente! Alt taes imot med takk! Utålmodig: Var utålmodig før jeg ble gravid, men ikke så mye nå. Gleder meg og kan ikke vente, men prøver å nyte den tiden jeg har nå. Kos å gå gravid også. Hodet ned: Kan jeg ikke tenke meg. Aktivitet i magen: Tror det! Hvis jeg har holdt på mye i løpet av dagen og så legger meg nedpå kan jeg kjenne litt liv der inne. Navn: Nei, men vi har et par ideer. Vektøkning: 0,8kg på siste jordmortime. Sikkert litt mer nå. Vann i kroppen: Ikke ennå. Kynnere: Ikke ennå. Humør: Som før, bare mer følsom. Barnerom: Nei. Flytter antagelig til sommeren, så da får vi se da. Utstyr: Bilstol kjøpt brukt. Og masse hjemmestrikket fra den kommende mormor. Strekkmerker: Håper på å slippe unna. Fødsel: Det får gå som det går. Bare jeg har mannen der og føler jeg kan stole på helsepersonellet tilstede tror jeg det meste skal gå bra. Plager: Har vært trøtt og hatt litt vondter. Litt småvondt i bekkenet når jeg ikke er forsiktig. Men det er jeg jo! Oppegående: Ja, og håper jeg kan være det helt til termin! Sulten: Åja! Hele tida! Går mye yoghurt, frukt, nøtter, knaskerøtter, knaskestangselleri... You name it... Endret 17. mars 2011 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. mars 2011 #290 Del Skrevet 17. mars 2011 Gøy å lese din gravidstatus! Håper du får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #291 Del Skrevet 18. mars 2011 I går var mini utrolig aktiv! Når jeg ble sittende foran PC-en på jobb var det aktivitet nesten hele tiden. Synes jeg kjenner mer og mer tydelig at det er sprelling inni der. Koser meg veldig med det. Vi har endelig fått time til ultralyd også nå. Det er ikke før 7. april, og det er så leeeeeeeeeeeeeenge til! Har jeg sagt at jeg er dårlig på å vente? Er så spent på å se den lille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 18. mars 2011 #292 Del Skrevet 18. mars 2011 Går fort til 7.april da! men skjønner ventetiden kan bli lang! Det er jo under tre uker til! Og etter at du har vært på UL så har jeg bare 2 arbeidsdager igjen før jeg går ut i permisjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 18. mars 2011 #293 Del Skrevet 18. mars 2011 så gøy at du kjenner liv da! jeg fikk beskjed fra legen at jeg sikkert ikke kom til å kjenne noe før ca uke 21. Og det er jo en stund til. Men det er sikkert moro selv om det er litt vanskelig å forestille seg det Da skal jeg på UL to dager etter deg! Det blir sååå spennende! Skal dere vite hva det blir? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #294 Del Skrevet 18. mars 2011 Det kan jo godt hende du kjenner liv før! Tror det avhenger litt av hvordan ungen ligger også jeg. Det er jo veldig svakt ennå, så det gjelder å enten ligge på ryggen eller å sitte litt bakoverlent for å kjenne noe. Vi vet ikke om vi skal vite kjønn ennå faktisk. Vi er vel ikke helt enige. Jeg vil gjerne vite, men mannen synes det er gøy å vente å se til fødselen. Ikke at jeg helt skjønner hvorfor man skal veeeeeente , men mannen skal få viljen sin i den her saken. Selvom jeg nok skal bearbeide han ørlite i tilfelle det kan være mulig å få han til å ombestemme seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 18. mars 2011 #295 Del Skrevet 18. mars 2011 Det er så morsomt å lese om andre som er så og si likt! Du er jo bare 3 dager lenger enn meg, og jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver. De siste dagene har jeg kjent mer og mer liv, som om noen piller meg på innsiden av magen, noen cm ovenfor skambenet Var litt i tvil de første dagene på om det var mini jeg kjente, men nå er jeg sikker! Da er vi 3 stykker som skal på UL så og si samtidig Jeg skal den 6. april, og gleder meg som en liten unge! Vi vil vite kjønn dersom det er mulig å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #296 Del Skrevet 21. mars 2011 Så gøy at du også kjenner liv, Mary Poppins! Det kjennes litt som pilling på insiden av magen for meg også. Kiler ganske mye iblant! Hos meg har det vært mye på høyre side nede ved skambenet, men de siste dagene har det vært litt under navlen. Har jo god plass nå den lille krabaten, så da er det vel ikke så rart med litt turning rundtomkring der inne. Må si jeg koser meg utrolig mye med å kjenne på det. Kunne nesten sittet hele dagen og bare kjent på at det er en liten en som lever og vokser i magen min. Synes egentlig det er litt synd at mannen ikke får oppleve dette, for det føles så utrolig spesielt. Neste gang får han gå gravid. Jeg er bare så glad for at jeg får oppleve å gå gravid jeg. Vet jo at det ikke er en selvfølge, og det gjør at jeg setter enda mer pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 21. mars 2011 #297 Del Skrevet 21. mars 2011 Så gøy at du begynner å kjenne liv! Det skal bli bare mer og mer av det i tiden som kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 21. mars 2011 #298 Del Skrevet 21. mars 2011 Åh, så gøy med liv inni magen! Det er en helt herlig følelse når det rører seg inni der, jeg spør Mannen nesten hver dag om ikke han er misunnelig på meg som kan kjenne dem hele tiden. Han påstår at han ikke er det, og minner meg på at jeg kastet opp hver dag til uke 19, den prisen tror han ikke det er verdt for å kjenne noen som sparker deg i magen hele tiden, sier han. ... men jeg har glemt hele oppkast- og kvalmetiden, og bare NYTER å kjenne nurkene som beveger seg der inne. Ikke lenge igjen til UL nå, det blir superspennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 21. mars 2011 #299 Del Skrevet 21. mars 2011 Morro med ultralydbrev (og ul selvsagt), alt blir så mye mer formelt da Håper alt er bra ellers med andemor og andungen. Jeg husker jeg var nervevrak på UL grunnet det som skjedde sist men heldigvis var alt bra nå da. Her er det liv hele dagen men ikke midt på magen, jeg har morkaka midt forran, så den demper der men i kantene er det bra med spark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #300 Del Skrevet 21. mars 2011 Så gøy at du begynner å kjenne liv! Det skal bli bare mer og mer av det i tiden som kommer! Ja, jeg lurer på hvordan det her skal utvikle seg når det er enkelte dager med så mye aktivitet som det er nå. Tror det blir en skikkelig liten fotballsparker inni der, og lurer på hvor hardt de sparkene skal bli etterhvert. Åh, så gøy med liv inni magen! Det er en helt herlig følelse når det rører seg inni der, jeg spør Mannen nesten hver dag om ikke han er misunnelig på meg som kan kjenne dem hele tiden. Han påstår at han ikke er det, og minner meg på at jeg kastet opp hver dag til uke 19, den prisen tror han ikke det er verdt for å kjenne noen som sparker deg i magen hele tiden, sier han. ... men jeg har glemt hele oppkast- og kvalmetiden, og bare NYTER å kjenne nurkene som beveger seg der inne. Ikke lenge igjen til UL nå, det blir superspennende! Her får mannen høre hele tida om hvor mye liv det er. I dag måtte jeg spørre om han ble litt lei av å høre om det hele tida. Han syntes det er helt greit, men det er vel ikke like spennende for han som det er for meg, noe som jeg kan forstå. Tror ikke de helt kan sette seg inn i hvordan det føles dette. Og det hadde ikke jeg klart heller hvis jeg aldri hadde fått oppleve dette. I grunn er jo det til det beste tror jeg. Morro med ultralydbrev (og ul selvsagt), alt blir så mye mer formelt da Håper alt er bra ellers med andemor og andungen. Jeg husker jeg var nervevrak på UL grunnet det som skjedde sist men heldigvis var alt bra nå da. Her er det liv hele dagen men ikke midt på magen, jeg har morkaka midt forran, så den demper der men i kantene er det bra med spark. Blir spennende med ultrlalyd ja! Lurer på om babyen ligger slik som det kjennes ut den gjør. Også er jeg faktisk litt spent på om det er flere der inne! Iblant tror jeg at det kjennes sånn ut, men da er i tilfelle den ene veldig rolig. Så jeg tror vel egentlig at det er en krabat som flytter på seg inni der. Men man vet jo aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå