Gå til innhold

Matfjas skal legge om livsstilen sin


matfjas

Anbefalte innlegg

Hm.....Er i en prøveuke nå, det vil si at jeg får trene gratis en uke før jeg bestemmer meg. Er det ikke greit å trene mest mulig da? Nå spør jeg som grønn, dere som er eksperter på området. Si at jeg trenger idag og torsdag da, denne uken - er det en grei start? også mandagen igjen? Hva synes dere?

sirkeltrening, hm er ingen ekspert skal du vite - men legger ut disse linkene jeg fant når jeg googlet det.

http://www.sirkeltrening.no/

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article388114.ece

http://www.matoghelse.no/helse/2009/01/12/sirkeltrening---tren-styrke-og-kondis-i-samme-oekt!.aspx

http://treningsfysiolog.wordpress.com/2010/05/11/sirkeltrening/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.....Er i en prøveuke nå, det vil si at jeg får trene gratis en uke før jeg bestemmer meg. Er det ikke greit å trene mest mulig da? Nå spør jeg som grønn, dere som er eksperter på området. Si at jeg trenger idag og torsdag da, denne uken - er det en grei start? også mandagen igjen? Hva synes dere?

Jeg hadde trent i dag, torsdag og lørdag eller søndag jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh----lørdag og søndag er utelukket pga reise :( Men mandag it is!!!!!! ;) I promise!

Ps:de har slike rockeringer der med vekt, fantastisk oppfinnelse!!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres greit ut med de dagene du sier, bare pass på så du ikke blir overtrent i starten :) Vil ikke anbefale deg mer enn maks 3 dager i uka når du er såpass utrent, kanskje helst 2 faktisk. Overtrening er ikke kult, og en reel fare om du blir for giret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her ja... Matfjas er i gang!

Så bra. Slenger meg på her og følger med på hvordan veien går fra treningshater til treningselsker ;-) Hihi..

Og som de andre her sier.Ville startet på 2-3 ganger i uka.

Også synes jeg det er greit å sette opp en liten plan for uka, sånn at jeg vet hvilke dager jeg kan trene og hvilke jeg ikke kan.

Lykke til Matfjas! :-) Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuuusen takk jenter :)

Idag ble det ikke trening, men treningsbaggen er pakket for morgendagen - MEN her sitter jeg med feber og sår hals :( Passer skrekkelig dårlig!!!!!!!

MEN folkens, jeg er ikke støl fra gårsdagens trening! det er vel ikke noe bra tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo mer man trener og kroppen er vant til det jo mindre støl blir man, selv om man kjenner at man har trent.

Siden du er i startfasen synes jeg derfor det er rart at du ikke er støl. Fikk du veiledning av de på senteret, slik at du vet hvordan du skal utføre øvelsene riktig? Hva trente du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig rart! Jeg skulle jo komme meg avgårde å trene idag, men gjett hvem som ligger rett ut i feber og er syk!!!! Så måtte ringe og avlyse og heller satse på mnandagen:( Da skal jeg bruke litt bedre tid og sørge for at ting blir gjort ordentlig - blir jeg ikke støl da!!! Da er det noe galt gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig rart! Jeg skulle jo komme meg avgårde å trene idag, men gjett hvem som ligger rett ut i feber og er syk!!!! Så måtte ringe og avlyse og heller satse på mnandagen:( Da skal jeg bruke litt bedre tid og sørge for at ting blir gjort ordentlig - blir jeg ikke støl da!!! Da er det noe galt gitt!

Det trenger ikke være noe galt, det kan rett og slett bare være feil type trening eller belastning i forhold til din kropp. Da jeg startet på Elixia for to år siden, ville PT'en at jeg skulle ta 58 kg i beinpress - for en som på det tidspunktet veide oppimot 126 kg var ikke DET noe problem, for å si det sånn, og jeg ble ikke støl før jeg økte vekta ganske drastisk. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke utgi meg for å kunne noe som helst om trening. men sirkeltrening tilsier at det er bruk av hydraulistiske apparater hvilket betyr at de er stilit inn på en bestemt vekt og derfor kan ikke dette endres. dessuten er det motstand i begge retninger. her er det slik at jo fortere du utfører øvelsen jo bedre trening er det. Nå skal det sies at jeg trente jo ikke ordentlig første gangen. jeg fikk en runde med veiledning hvor jeg prøvde meg, også gjorde jeg en runde alene..Slik at jeg skulle forsøke meg alene idag..så jeg får bare tenke positive tanker og satse på at neste trening er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen her...skulle så gjerne sagt at det er deilig - men helg er oppskrytt når man er syk :( Har en stooor plan om å bli frisk i løpet av helgen ... men jeg skal ha skryt for å ikke ha spist alt mulig "dritt". Jeg måtte ty til litt brus idag, men det er fordi jeg bare må ha det når jeg har halsbetennelse. Ellers har jeg faktisk ikke drukket brus, eller spist godis i løpet av uken!! Det er faktisk et under i seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok bare innse at jeg tapte kampen mot forkjølelsen ja! eller influensaen, for her er det vondt overalt!!!!!!!! Jeg hadde som mål å komme meg på trening imorgen, men nå man faktisk blir sliten og andpusten å reise seg fra sengen og gå på do så tror jeg rett og slett ikke kroppen er klar enda..... :( Må nok kanskje bare la det ligge en ukes tid og heller satse på neste mandag! Har hørt at det er dumt å presse kroppen når den ikke er helt frisk!

Over til en helt annen ting. jeg er veldig glad i pepsi max. Har sett at mange drikker dette selvom de slanker seg og annet. Feks, ei jeg kjenner går på en såkalt South beach diett. ( ikke spør, jeg har ikke peiling) men hun drikker pepsi max. Hun spiser jo omtrent ingenting, slik jeg forstod skal hun holde seg unna sukker og frukt de to første ukene - men pepsi max drikker hun! For meg blir dette litt feil????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg her.

Jeg tror det er viktig å følge det som høres riktig og logisk ut i forhold til kroppen. Dessuten er jo mange av disse andre tingene diett, og ikke en livsstil som gjør at man kan holde på til evig tid, ikke bare pga av hva man spiser, men pga mangelsykdommer også. Jeg tror det har vært noen diskusjoner hva pepsi max egentlig inneholder, det skal jeg ikke uttale meg om, om det er sukkeret, eller aspartam eller hva. Tror det er noen diskjoner her på forumet om det.

Jeg har flere ganger tenkt; kanskje jeg skal prøve det? Eller kanskje dette? Men så tenker jeg: høres det logisk og sunt ut? Er det så viktig å ofre en sunn kropp og kosthold kun for å gå ned i vekt? Jeg har funnet ut at for meg selv er det viktigere å ha begge deler. Jeg spiser alt, karbohydrater, fett, protein, jeg tar meg en øl, et glass vin, en liten sjokolade. Jeg kutter ikke ut noe, fordi for meg så virker denne løsningen logisk og som noe jeg kan leve med. Kiloene vi har på kroppen har kommet over tid, ikke i løpet av 1 uke.Slik er det dessverre med nedgangen også, det tar litt tid.

Mange som vil ned i vekt skal ha en totalt omveltning på matfronten; hvorfor ikke bare kutte ned på det man allerede spiser, og ikke gjøre såstore endringer?

Unn deg nå 1 glass pepsi max hver dag =) 2 på lørdag! Ikke kutt ut noe, bare gjør det med måte. Jeg var selv pepsi max avhengig for et par år siden, men nå orker jeg omtrent ikke å drikke noe med kullsyre og tar heller vann!

Får håpe du er på bedringens vei snart, typisk at du skulle bli syk akkurat i startfasen! Jeg satser på at du kommer sterkere tilbake; du har vel merket at jeg følger med på tråden og kommer til å sparke deg i ræva om du ikke følger planen ? ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og vet du hvor takknemlig jeg er for det??? :) Jeg trenger det!! Trenger noen til å følge med og sparke meg litt bak! Men derfor det er litt skuffende overfor meg selv også at jeg klarte å bli syk. Endelig kommet i gang, fått første time, kastet ut alt snop av huset og ikke minst opprettet kg dagbok! Også kommer basillene og tar meg!!! Passer ekstremt dårlig, men får se på det på en annen måte.... at nå har jeg mest sannsynlig hatt høstens forkjølelse og kan stå på resten av høsten!!!

jeg har aldri forsøkt meg på dietter, og kommer nok ikke til å bevege meg på den stien heller! Det jeg har forsøkt meg på før er tvangssulting, kutte ut alt av mat og snop og brus osv...og det funker heller ikke! Det er nok som du og mange andre sier man må finne en livsstil som man kan leve med! Det er det jeg forsøker på nå! Jeg unner meg litt snop, prøver å ikke være fantatisk- spiser de vanlige middagene, frokostene - men styrer unna majones, loffen, så mye saus, og forsøker heller å helle på mer grønt på middagstallerken, en tomat på brødskiven osv....... Jeg tror nok, at i mitt tilfelle at det å kutte ut snopen i hverdagen gjør MYE av jobben :) Bare bli kvitt basillene nå så skal treningen komme i gang også, og da blir jo alt topp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inmari kjedelig å bli syk når man endelig er i gang. Men, du har jo masse fremtid forann deg som du kan trene masse! Håper formen er på bedringens vei! :-)

I mellomtiden, slapp av og prøv å kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ja det er akkurat slik jeg tenker også, har jo hele høsten foran meg, så hvorfor stresse med en uke?! Jeg forsøker å holde meg på teppet hva angår mat også... Men sant skal sies, denne forkjølelsen gjør at matlysten ikke akkurat er tilstedet! på fredag hadde vi taco og det elsker jeg! Men tror forkjølelsen vant kampen (igjen) og gjorde at jeg spiste meget lite i forhold til vanlig!

men jeg har fysa på sjokolade i hele dag! Og det hadde jeg ikke...Hadde en liten skål med potetgull igjen og det klarte jeg å spise istad og nå kommer det rare: jeg har problemer med hoftene mine! Tror kanskje dere vil tro jeg er klinsprøgal nå jeg forteller dettte :ler: men jeg får så vondt i huden ved hoftene. jeg er veldig plaget med appelsinhud her også... det var også grunnen til at jeg ønsket å begynne å trene! Det gjør vondt når jeg sitter, ligger eller strekker på det. .. Min indre tanke er at jeg har for mye fett og huden ikke strekker til.. Men....... istad spiste jeg litt potetgull og jammen fikk jeg vondt igjen, men det blir litt for psykisk tror jeg? ! Men det er noe rart ved det.... og denne uken hvor jeg faktisk har styrt unna snop og digg generelt har jeg ikke hatt vondt....... jepp, matfjas er litt rar!!! innrømmer det selv :ler:

Dagen idag: ligget på sofaen og sett den ene filmen etter den andre...... Kjedlig ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg karret meg opp av sofaen for å lage litt middag faktisk....det blir fiskegrateng med potet og gulerøtter..til vanlig pleier jeg å ha smeltet smør som saus men det blir det ikke denne gangen!! Flink??

Var også innom klesskapet for å finne frem klær til morgendagen, må fktisk på jobb :( selvom jeg kjenner at formen ikke helt tillater det.... forsøkte meg på jeansene mine men ingen, overhodet ingen passer!!!!! Så her går det i tights om dagen! Målet er å komme inn i disse buksene igjen som engang var litt for store faktisk! men bare jeg kan få dem på meg er jeg fornøyd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...