Gå til innhold

Matfjas skal legge om livsstilen sin


matfjas

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Mitt "kalle"navn er Matfjas. Jeg har kalt meg dette fordi jeg er veldig glad i mat! Men mat er bare fjas i den forstand at det legger seg jo både her og der på kroppen min! Så nå skal Matfjas blir fit, dvs. at hun skal bli uvenn med maten og venn med den sunne livsstilen!!

Jeg har mannet meg opp til å lage en slik treningsdagbok som det så fint heter her på Kvinneguiden. Dere får unnskylde meg, jeg er ikke særlig pc ekspert og langt der ifra sunnhetsekspert. Jeg får krype i støvet og si at jeg har null peiling på karbohydrater og alt dette her som faller inn under livsstilskategorien! Og, ja tro det eller ei - her kommer det, jeg HATER trening! Jeg har aldri i mitt liv trent!! Man blir jo svett og sliten av det!

Men nå, nå må noe gjøres! Jeg begynner å nærme meg de skumle 30 årene og kroppen begynner å se deretter ut. ( i grunnen ser den ut som ti år eldre enn det jeg egentlig er). Så, som dere forstår : noe må gjøres! Noe drastisk må skje!

Vi planlegger bryllup til sommeren 2011 og deretter står barn på listen og da må kroppen være på sitt beste! Så jeg setter det som et mål! Et annet mål er å stramme opp kroppen og være mer snill med den:)

Ok, jeg er ikke tjukk! I grunnen langt der i fra. MEN, jeg var en gang ( sukk, jeg lengter) tynn som en strek! Fikk mange komplimenter for min tynne og fine kropp! I dag får folk som ikke har sett meg på en stund nærmest sjokk. Kort fortalt: appelsinene vokser i høy grad! Lårene disser!!! Rumpa har falt ned. Magen har est ut! Armene henger! Og det er ikke tull! Så jeg ser at noe må gjøres....

Vet ikke om det er ønskelig med mål og greier....Men det kan komme senere. Nå skal jeg rett og slett manne meg opp til å ringe treningsstudioet og be om prøvetime! Ja, tenk at jeg skrev det!!! Stolt!! * løpe ¨å hente tusjen og sette kryss i taket* For ja, jeg hater trening!!! Men når det begynner å gjøre vondt i lårene når jeg ligger på dem, da skjønner jeg at jeg må ta meg selv i nakken! Mon tro hva dette er....??? Vondt er det!

Så var det over til kostholdet! Jeg kan spise en hel elefant! Jeg kan spise spise og spise. Maten er min venn..Men jeg har sett at maten i utgangspunktet lurer meg og er blitt min uvenn! Den limer seg til hofter og alt som er! Så her skal det endres drastisk! Jeg kan drikke brus til frokost! jeg kan spise kjeks og kaker til lunsj og jeg elsker stoooore porsjoner middag og til kvelds går det potetgull og sjokolade på høykant! Alt går i grisen heter det...and thats me!!! Det er helt vilt!

Hm...hva mer kan jeg si? Ved første møte skal man forsøke å lage et godt inntrykk av seg selv og her har dere meg.... HEHE.....

Jeg håper jo at dere vil komme å lese litt om meg, gi meg støtte og råd og litt dytt i riktig retning! Vær hard mot meg om det trengs! Men ikke glem å ros meg også, for jeg tror det trengs!!!

Jeg skal også ta meg tiden til å lese innom deres bøker, kan garantert hente mye lærdom der ja:)

Nå derimot, skal jeg manne meg opp og ringe treningsstudioet!!!!! DET er et skritt i riktig retning vel :=)

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest komplisert

Hei alle sammen.

Mitt "kalle"navn er Matfjas. Jeg har kalt meg dette fordi jeg er veldig glad i mat! Men mat er bare fjas i den forstand at det legger seg jo både her og der på kroppen min! Så nå skal Matfjas blir fit, dvs. at hun skal bli uvenn med maten og venn med den sunne livsstilen!!

Jeg har mannet meg opp til å lage en slik treningsdagbok som det så fint heter her på Kvinneguiden. Dere får unnskylde meg, jeg er ikke særlig pc ekspert og langt der ifra sunnhetsekspert. Jeg får krype i støvet og si at jeg har null peiling på karbohydrater og alt dette her som faller inn under livsstilskategorien! Og, ja tro det eller ei - her kommer det, jeg HATER trening! Jeg har aldri i mitt liv trent!! Man blir jo svett og sliten av det!

Men nå, nå må noe gjøres! Jeg begynner å nærme meg de skumle 30 årene og kroppen begynner å se deretter ut. ( i grunnen ser den ut som ti år eldre enn det jeg egentlig er). Så, som dere forstår : noe må gjøres! Noe drastisk må skje!

Vi planlegger bryllup til sommeren 2011 og deretter står barn på listen og da må kroppen være på sitt beste! Så jeg setter det som et mål! Et annet mål er å stramme opp kroppen og være mer snill med den:)

Ok, jeg er ikke tjukk! I grunnen langt der i fra. MEN, jeg var en gang ( sukk, jeg lengter) tynn som en strek! Fikk mange komplimenter for min tynne og fine kropp! I dag får folk som ikke har sett meg på en stund nærmest sjokk. Kort fortalt: appelsinene vokser i høy grad! Lårene disser!!! Rumpa har falt ned. Magen har est ut! Armene henger! Og det er ikke tull! Så jeg ser at noe må gjøres....

Vet ikke om det er ønskelig med mål og greier....Men det kan komme senere. Nå skal jeg rett og slett manne meg opp til å ringe treningsstudioet og be om prøvetime! Ja, tenk at jeg skrev det!!! Stolt!! * løpe ¨å hente tusjen og sette kryss i taket* For ja, jeg hater trening!!! Men når det begynner å gjøre vondt i lårene når jeg ligger på dem, da skjønner jeg at jeg må ta meg selv i nakken! Mon tro hva dette er....??? Vondt er det!

Så var det over til kostholdet! Jeg kan spise en hel elefant! Jeg kan spise spise og spise. Maten er min venn..Men jeg har sett at maten i utgangspunktet lurer meg og er blitt min uvenn! Den limer seg til hofter og alt som er! Så her skal det endres drastisk! Jeg kan drikke brus til frokost! jeg kan spise kjeks og kaker til lunsj og jeg elsker stoooore porsjoner middag og til kvelds går det potetgull og sjokolade på høykant! Alt går i grisen heter det...and thats me!!! Det er helt vilt!

Hm...hva mer kan jeg si? Ved første møte skal man forsøke å lage et godt inntrykk av seg selv og her har dere meg.... HEHE.....

Jeg håper jo at dere vil komme å lese litt om meg, gi meg støtte og råd og litt dytt i riktig retning! Vær hard mot meg om det trengs! Men ikke glem å ros meg også, for jeg tror det trengs!!!

Jeg skal også ta meg tiden til å lese innom deres bøker, kan garantert hente mye lærdom der ja:)

Nå derimot, skal jeg manne meg opp og ringe treningsstudioet!!!!! DET er et skritt i riktig retning vel :=)

:=)

Vil bare ønske deg lykke til !!

Det virker som du har gått inn for dette, og er målbevisst!

Da er det jo bare positive resultater i vente !!! :bolledeig:

Selv startet jeg med jogging for rundt 10 uker siden, og ble med på ett 10km løp i helgen som var !

Så stolt av meg selv, fikk medalje og diplom !

Få satt opp en plan, hold fokus, ikke straff deg selv dersom du "feiler" en dag :jepp:

Jeg har tro på deg, og skal følge med i dagboken din !!

YOU CAN DO IT !!!!! :) :)

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Jeg skal heie på deg, flink er du som setter i gang! Og snart vil du oppdage at det er energigivende og litt vanedannende å trene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) tusen takk for "besøk"... Sååå koselig da :)

Ja jeg mannet meg opp idag, gikk inn på treningssiden og der stod det " send oss en mail da vel" og jeg gjorde som det stod! Ikke fått tilbakemelding, så imorgen tar jeg telefonen fatt og bestiller time til uken! For da skal trening kjære trening komme å trenge seg på hos meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det! : ) Lykke til videre!

Vil dog påpeke at mat faktisk er den din beste venn, man må bare lære seg hvordan håndtere den, noe som det ser ut til at du har planlagt ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mir :velkommen: (mon tro om jeg fikk til dette bildet nå?)

Vel, når jeg ser to grader nedover min egen kropp så ser jeg hvertfall at maten har lurt meg den siste stunden......._Hehe......

Lover å ringe treningssenteret!

En ting skal jeg gjøre riktig denne gangen, ikke bli panisk hva angår mat! Jeg skal spise normalt, men jeg skal søren meg bli flink på trening!

Oiiii kjenner jeg er stolt av meg selv, men gruer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildet funkerte så fint atte =)

Når du først har kommet inn i gode vaner så merker du hvor godt kroppen har av endringene dine :) da føler du det mer bortkastet å ødelegge det så det blir enklere etter noen uker, det lover jeg deg!

Husk å spise med jevne mellomrom slik at du ikke blir for sulten, det er ofte da problemene oppstår.

Sett opp med å gi deg selv premier når du f.eks har nådd et delmål, ca 5 kilo ned, da kan du gå til frisøren eller manikyr eller kjøpe nye klær. IKKE ta mat som premie! =)

Dette går bra, spennende tid fremover! Nå har du god til frem til neste sommer; tenk hvor bra du vil føle deg da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Mir...Skal virkelig ta dette med meg i betraktningen ja :=) Og når jeg skal manne meg opp til å ringe treningssenteret-----

Ps. har du treningsdagbok selv her inne?

Må komme meg på en "besøksrunde" snart:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen min kjære dagbok og velkommen min sunne livsstil:=) Her skal du motstand finne!

Vel, i did it!!!!!!!!!

Jeg ringte og bestilte prøvetime hos et treningssenter. Førstkommende tirsdag er min tur!!!! Så da starter det! Nå er jeg faktisk super stolt av meg selv!!! ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, nå er det ingen vei tilbake vet du! =)

Nei jeg har ikke treningsdabok her inne : ) MEn det er interessant å lese om andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Det er lite rapportering, men det er fordi det skjer jo ikke stort enda! The big day er tirsdag 7 september! Innen den tid skal jeg klare å lese litt i andres bøker, sette opp litt cm mål av meg og være skikkelig klar.

Mir, har du ikke treningsbok? Nei da får du komme å lese ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette seg noen mål kan nok være lurt. Begynn med noe enkelt og overkommelig, som "jeg skal trene x antall ganger i uken" -og for all del, ikke velg tall som er høyere enn max(!!) 3, da sprekker man så lett og motivasjonen forsvinner.

Jeg synes for øvrig det er fryktelig motiverende å skrive her, jeg, for da får man fort en liten heiagjeng, og det er stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Og velkommen!

Jeg er ganske ny her selv, og har heller aldri trent i mitt liv. 'Godt' å høre at det finnes flere som meg ;)

Lykke til med å nå målene dine. Vi får pushe hverandre med trening da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!!

Joda, jeg klarte jo å bli syk! Så har vært sengeliggende siden sist, men nå er formen tilbake igjen og idag venter trening!!! Tenkte jeg skulle forsøke meg på noen mål av meg selv her inne, selvom jeg tror også dette gjøres på treningsstudioet. vi får se...

MAGE:_

Midje på det tynneste 67

rett over navle : 72

tykkeste 84

hofte 101

lår 59

oioioi håper dette er riktig målt! Og at det skal minke litt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt min aller, aller aller første treningstime noen gang!!!!! Kjenner jeg er super stolt av meg selv! Og vet dere, det var ikke så ille! Det som var ille var at jeg skalv i bena etterpå og var sliten i form av andpusten men det bøy meg lissom ikke i mot og gjøre en gang til....Så får vi se da.... hva jeg klarer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke vekten min, men tipper den er i overkant av 60. Aldri likt vekter! Så derfor har jeg heller ikke brukt pengene på en vekt!

Jeg er vel 1.73 høy tenker jeg.

Du, jeg har begynt på et treningssenter hvor det tilbys sirkeltrening, det vil si at man kjører en fast runde på maskinene som kjører gjennom hele kroppen. Jeg er ikke helt inne i dette her, men sirkeltrening er visstnok noe nytt på "markedet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...