Gå til innhold

For sant til å være godt


Vera Vinge

Anbefalte innlegg

Så flott at du sier i fra når det blir så mye, så leit at øvre hold ikke respekterer/registrerer dine ytringer. Det hadde irritert meg, tror jeg.

Bra at du ikke tar på deg mer nå i allefall, det går jo mot førjulstida, og den er så fin. Liker ukene før jul bedre enn selve jula, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at du sier i fra når det blir så mye, så leit at øvre hold ikke respekterer/registrerer dine ytringer. Det hadde irritert meg, tror jeg.

Bra at du ikke tar på deg mer nå i allefall, det går jo mot førjulstida, og den er så fin. Liker ukene før jul bedre enn selve jula, jeg.

Kort innom, holder på med oppgaver her :klemmer:

Godt å høre du har vett til å si fra!! :jepp:

Hei igjen dere. :) Ja, jeg forsøker stadig å stramme opp meg selv. :fnise: Til å si fra mer på egne vegne. Det har vært ganske ille med en overordnet som har vist at h*n ikke har respektert mitt nei tidligere, men jeg har samtidig i det minste fått sagt ordentlig fra om det, så jeg håper det ikke skjer igjen. Og skjer det, kommer jeg til å protestere enda tydeligere - da nøyer jeg meg ikke med å si fra og så likevel gå med på å gjøre det fordi jeg tross alt syns oppgaven er interessant. Vedkommende sier at h*n ønsker å gi meg disse ekstraoppgavene fordi vedkommende etter sigende mener å se at jeg kapasitet og evne til det. Prøver seg med kraftig smiger mao. :ler: Egentlig er det nok mest en slu måte å få folk til å gjøre ting på, jeg ser det helt klart. Og jeg skal passe meg framover.

Ellers har jeg nesten glemt at det nærmer seg advent. Det blir bra. :) Nå setter jeg i gang med julegaveproduksjon for alvor. Har strikket en hals til en venninne, og begynner nå på en vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig akterutseilt KG-messig om dagen av flere årsaker, så jeg stikker bare innom og klemmer litt på deg enn så lenge. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig akterutseilt KG-messig om dagen av flere årsaker, så jeg stikker bare innom og klemmer litt på deg enn så lenge. :hug:

Det tok tid før jeg fikk gjengjeldt den klemmen, gitt. :klem:

Jeg har nemlig vært på tur - besøkt familie på mitt forrige hjemsted. Hadde et familiemedlem som fylte år bl.a. og traff både nære og mer perifere slektninger. Koselig. :)

Skriver mer senere, for nå er jeg skutt etter en meget kort natt, noe som skyldes både tidlig flyavgang i dag tidlig og urolig søvn. Jeg skal si mer om det siste.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer
Vedkommende sier at h*n ønsker å gi meg disse ekstraoppgavene fordi vedkommende etter sigende mener å se at jeg kapasitet og evne til det. Prøver seg med kraftig smiger mao. :ler: Egentlig er det nok mest en slu måte å få folk til å gjøre ting på, jeg ser det helt klart. Og jeg skal passe meg framover.

Sånt kan jo selvfølgelig være oppriktig (jeg vet ikke i dette tilfellet, selvfølgelig :)), men det hjelper jo ikke så mye om vedkommende dermed tror at h*n bare kan lasse på med mer jobb. Da har man kanskje ikke forstått så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånt kan jo selvfølgelig være oppriktig (jeg vet ikke i dette tilfellet, selvfølgelig :)), men det hjelper jo ikke så mye om vedkommende dermed tror at h*n bare kan lasse på med mer jobb. Da har man kanskje ikke forstått så mye.

Nei, man står jo i fare for å slite ut folk man egentlig setter pris på på den måten, så ingen spesielt lur måte å behandle ansatte på. Men det går akkurat bra, selv om det har vært mye over lang tid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har altså hatt en uro i meg de siste dagene, derav den mindre gode søvnen. Jeg har i dag fått vite at jeg er gravid på nytt. Allerede, sier nå jeg, siden det tok noen måneder forrige gang, og det nå satt på første ordentlige forsøk. Men jeg er så usikker. Jeg har nemlig hatt noen småblødninger de siste dagene. Det var så lite at jeg skjønte at det ikke var menstruasjon, men jeg blir da engstelig for at noe er galt. Jeg har hørt at en del gravide har slike blødninger rundt forventet menstruasjon, men med de dårlige erfaringer med lignende blødninger tidligere i høst, klarer jeg ikke å slå meg til ro. Dvs. når jeg tenker meg om hadde jeg noe lignende like før jeg testet i forrige graviditet også, og embryoet var da visstnok i live eller hva man skal kalle det, i følge sykehuslegen, så jeg bør vel slå meg til ro med at det kan være normalt. Og jeg blør helt annerledes enn da jeg faktisk spontanaborterte. Mindre, sjeldnere og annerledes (ingenting siden i går nå).

Hm, løsningen er kanskje å ta en ny test om et par dager for å se om streken er sterkere?

Det rareste av alt er at en av mine beste venninner fortalte meg for et par dager siden at hun akkurat hadde testet positivt. Hun som har kjempelange sykluser og i det hele tatt har tatt det helt piano med å prøve å bli gravid. Veldig koselig i seg selv, og enda koseligere hvis vi skulle være så heldige å være heldige sammen. :) Jeg har jo lenge syns det har vært litt synd at ingen av venninnene mine her i byn har barn eller fram til nå i det hele tatt har tenkt i de baner.

Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :strix: Men jeg skjønner tankene dine. Om det er en trøst så hadde jeg slike blødninger rundt forventet mens også.

Jeg håper virkelig spren sitter denne gangen. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter inne i kulda og leser dagboken din. Mye som har skjedd i høst! Og spennende nyheter idag. Hva med å ta en telefon til fastlegen og få målt HCG-verdiene? Da har de iallfall et utgangspunkt om du ville måle på nytt om noen dager.

Jeg hadde blødninger i uke 6-7 når jeg var gravid, men alt gikk bra. Fikk veldig varierende tilbakemeldinger da, fastlegevikaren jeg var til ville sykmelde meg og ba meg ta det med ro, mens legen på sykehuset som gjennomførte ultralyden mente jeg like gjerne måtte dra hjem og hoppe på trampoline, for ville fosteret sitte, så satt det og omvendt.

Krysser fingrene for at dette går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme beskjeden som Chica. Om egget har festet seg, vel da sitter det fast i over 90% av tilfellene.

Om du er veldig bekymret går det an å be om en UL tidlig, uke 6/7.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! :strix: Men jeg skjønner tankene dine. Om det er en trøst så hadde jeg slike blødninger rundt forventet mens også.

Jeg håper virkelig spren sitter denne gangen. :hug:

Enig med Engle!

:strix:

Krysser fingrene!!!

:klemmer:

Gratulerer, Vera! :strix:

Forstår tankene, og krysser fingre her jeg også. :)

Tusen takk for gratulasjoner, dere. :klem: Jeg klarer også å glede meg over dette nå som jeg hvertfall har testet positivt og miniblødningene enn så lenge har stoppet, selv om jeg håper at en ny test i morgen vil vise en sterkere strek (i dag var den halvsvak, selv om tydelig nok). Det har hvertfall klaffet raskt igjen, og det er nesten rart siden det bare er to måneder siden jeg spontanaborterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter inne i kulda og leser dagboken din. Mye som har skjedd i høst! Og spennende nyheter idag. Hva med å ta en telefon til fastlegen og få målt HCG-verdiene? Da har de iallfall et utgangspunkt om du ville måle på nytt om noen dager.

Jeg hadde blødninger i uke 6-7 når jeg var gravid, men alt gikk bra. Fikk veldig varierende tilbakemeldinger da, fastlegevikaren jeg var til ville sykmelde meg og ba meg ta det med ro, mens legen på sykehuset som gjennomførte ultralyden mente jeg like gjerne måtte dra hjem og hoppe på trampoline, for ville fosteret sitte, så satt det og omvendt.

Krysser fingrene for at dette går bra :)

Ja, det har vært en begivenhetsrik høst kan man si. :ler: Jeg har ikke skrevet om alt her, men i tillegg til nå to graviditeter, har jeg som tidligere nevnt blitt forfremmet eller hva man skal kalle det og fått en del nye (hvorav en del interessante) oppgaver på jobb, i tillegg til at det har vært en del greier med familie (dette inkluderer bl.a. at vi har hjulpet et familiemedlem som skal delta i et søksmål, noe som ikke er bare-bare siden ingen av oss er jurister).

Det er vel ikke noe godt svar på hva man skal gjøre med slike blødninger, men jeg er av den oppfatning at det er greit nok å ta det noe mer med ro, men jeg har ingen planer om å legge meg ned om jeg skulle blø mer. Jeg tror nå at embryo som er ment å sitte, vil sitte om man beveger moderat på seg, men det er bare min personlige oppfatning ut fra hva jeg har lest.

Jeg vurderer å kontakte lege for hcg-måling, men syns det blir litt voldsomt om jeg nå ikke blør mer. Men jeg har det i bakhodet. :)

Jeg fikk samme beskjeden som Chica. Om egget har festet seg, vel da sitter det fast i over 90% av tilfellene.

Om du er veldig bekymret går det an å be om en UL tidlig, uke 6/7.

:klemmer:

Enig i tidlig ultralyd. Hadde ikke trodd jeg skulle ende der, men jeg trenger nok litt ekstra ro etter hvordan det gikk forrige gang. Ble også anbefalt å gjøre dette av legen på sykehuset, siden jeg nå hadde en uheldig opplevelse bak meg.

Nå sovner jeg snart, så slutter å skrive for i dag. Og er det ikke rart hvordan man kan være både halvtett i nesa, samtidig som man plutselig kan få en helt overfølsom nese innimellom? (Og jeg kan bare si med én gang at jeg må stjele den fæle bodylotionen til mannen, som nå lukter helt grusomt sterkt - syns liksom det stinker krem i hele leiligheten, selv om jeg aldri har reagert på den før. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer Vera!

Jeg er enig med de som sier at sitter det, så sitter det. Og hvis ikke så er det ikke så mye man kan gjøre hverken fra eller til. Du får prøve å slappe av, selv om det nok er lettere sagt enn gjort. ;)

Selv står verden litt på hodet her. Det er ikke bare bare å få tvillinger i hus, selv om jeg skal innrømme at til nå har det gått mye bedre enn fryktet. Heldig er jeg som har en mann som ikke treger å "tvinges" til å ta sin del av ansvaret selv om her vi bor ikke finnes noe som heter pappaperm, finnes jo knapt mammaperm. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Vera! :) Jeg håper det går bra denne gangen. Forøvrig er jeg enig med de andre her - lev sånn ca. normalt. De fleste svangerskap tåler at man gjør det, hvis de nå først har satt seg. Jeg synes også at du skal be om tidlig ultralyd.

Og Onyx - gratulerer med to babyer i hus. Jeg antar at det er blitt et helt nytt liv på dere.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :)

Takk til deg også. :) Var litt usikker på om jeg skulle skrive noe her med det første, hvertfall før jeg hadde fått tatt en ny test i morgen. Men jeg måtte liksom få det ut et sted. :ler: Har fortalt det til venninnen min som også selv er nygravid, men det holdt tydeligvis ikke. :fnise:

Gratulerer Vera!

Jeg er enig med de som sier at sitter det, så sitter det. Og hvis ikke så er det ikke så mye man kan gjøre hverken fra eller til. Du får prøve å slappe av, selv om det nok er lettere sagt enn gjort. ;)

Selv står verden litt på hodet her. Det er ikke bare bare å få tvillinger i hus, selv om jeg skal innrømme at til nå har det gått mye bedre enn fryktet. Heldig er jeg som har en mann som ikke treger å "tvinges" til å ta sin del av ansvaret selv om her vi bor ikke finnes noe som heter pappaperm, finnes jo knapt mammaperm. ;)

Jeg tenker også sånn, at enten så går det bra eller så var det liksom like greit at det gikk som det gikk (at det uansett var en svakhet som kanskje gjør det like greit at det som går til grunne går til grunne). Jeg tror egentlig også at jeg skal klare å slappe rimelig greit av hvis jeg bare kan se at streken er sterkere i morgen (ikke sikkert det funker helt sånn, men forrige gang var hvertfall streken betydelig sterkere etter to dager, noe jeg antar vil være et godt tegn). Da vil jeg forhåpentligvis klare å tenke på annet enn fare for spontanabort, men det er fortsatt godt mulig jeg vil bestille tidlig ultralyd privat.

Ellers gratulerer så mye med to små! Tenkte akkurat på at du måtte ha født for nylig eller for en liten stund siden. Og jeg skjønner godt at ting er opp ned hos dere nå. Har dere barn fra før? Jeg har tidligere skrevet om tvillingskrekk fordi jeg skal være disponert for det, men når jeg tenker ordentlig på det, virker det som det er så mye fint også. :) Og morsomt er det som du skrev et sted tidligere, at man i Norge nærmest kan kondolere med tvillinger, mens man i landet der du bor ser det som spesielt attraktivt.

Gratulerer, Vera! :) Jeg håper det går bra denne gangen. Forøvrig er jeg enig med de andre her - lev sånn ca. normalt. De fleste svangerskap tåler at man gjør det, hvis de nå først har satt seg. Jeg synes også at du skal be om tidlig ultralyd.

Og Onyx - gratulerer med to babyer i hus. Jeg antar at det er blitt et helt nytt liv på dere.

:klemmer:

Jeg er også helt med på dette med å leve et noenlunde normalt liv. Jeg føler meg rimelig trygg på at jeg ikke vil bli så engstelig at jeg vil holde meg unna en hel masse greier. Kommer til å trene nesten som normalt avhengig av form, og jeg vil ikke surfe etter potensielle farer i div. babyforum. Jeg holder meg selvsagt unna de mest opplagte tingene, som f.eks. alkohol, men når det gjelder ting det er mye tvil rundt om kan være skadelig, vil jeg spise det som normalt. Jeg har dessuten en god del begrensninger i matveien allerede pga. ting jeg ikke tåler i tillegg til at jeg ikke spiser kjøtt, så kommer på ingen måte til å bli fanatisk.

Og så vet jeg at det var et voldsomt kjør på jobb i den perioden jeg mistet forrige gang, men jeg tenker ikke at det har noe med saken å gjøre. Ut fra min logikk ville et levedyktig foster taklet det (dessuten var det ikke helsemessig farlig hardkjør, altså), og jeg er glad for at jeg ikke har latt meg spekulere i om det kan ha vært min feil, for det tror jeg ikke det kommer noe godt ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at man skal være under et voldsomt press og stress for at det skal føre til SA. Før i tiden visste man jo ikke så tidlig at man var gravid som vi gjør nå og hadde derfor ikke anledning til å "skåne" seg selv, men vil ikke tro at man hadde flere SAer da. Mulig jeg tar feil altså, men vil tro naturen har ordnet seg slik at foster ikke blir så påvirket av mors jobb. :sjenert:

Joda, tvillingene kom ved planlagt keisersnitt for en drøy måned siden. Gikk helt greit, selv om jeg knapt tør si at snittet var planlagt og selv om det ikke hadde vært nødvendig tror jeg at jeg nok likevel ville valgt det (kan velge her nemlig). Heldigvis for meg er jentene mine ganske greie, men det er vel ikke til å legge skjul på at det er mer jobb med to enn med bare en. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...