Gå til innhold

Mamma for andre gong :)


silverdoe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, stakkars pusen. Enig med de andre i at du kan adoptere henne :jepp:

Folk som ikke behandler dyr bra har jeg lite til overs for! Bra du tar deg av henne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei!

Nå har jeg bare sniklest den siste tida, så nå er det vel på høy tid å skrive litt også :jepp:

Godt å se at du har det bra hvertfall, ser ut som om det meste er på stell og klart til lillemann kommer også. Merker at det er litt godt å ikke ha alt for mye å kjøpe inn denne gangen - selv om det blir litt.

Må jo bare kommentere bleiebøtta - for her er erfaringa at den er super, nettopp fordi den er tett og holder på lukta (selv med varmekabler). Vi har brukt den kun til baisebleier, og hatt tissebleier i vanlig søppel. Det gjør at vi bruker færre poser - samtidig som selve systemet utnytter posene godt. Er enig i at det koster litt vel mye å betale 300,- for en refil med tre, men om dere er taktiske kan dere gjøre gode kjøp. Barnas Hus bruker å ha en adventskalender i desember, da er gjerne refilene på tilbud til 199,-. Er du feks i Danmark, som vi var i sommer fant jeg de til 150,-. Kjøpte noen der... For vår del starta vi med en intensjon om å gå ut med bleiene, men den gikk bort i intet fort... Men får dere det til er jo det ypperlig :jepp:

Da spørs det om jeg skal sulle meg til noe mer fornuftig enn KG - kanskje en aldri så liten tur ut i sola... Her har det REGNA helt siden vi kom fra ferie, så å utnytte godværet er kanskje på sin plass:)

Tastes plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye : Hei!

Nå har jeg bare sniklest den siste tida, så nå er det vel på høy tid å skrive litt også :jepp :

Godt å se at du har det bra hvertfall, ser ut som om det meste er på stell og klart til lillemann kommer også. Merker at det er litt godt å ikke ha alt for mye å kjøpe inn denne gangen - selv om det blir litt.

Må jo bare kommentere bleiebøtta - for her er erfaringa at den er super, nettopp fordi den er tett og holder på lukta (selv med varmekabler). Vi har brukt den kun til baisebleier, og hatt tissebleier i vanlig søppel. Det gjør at vi bruker færre poser - samtidig som selve systemet utnytter posene godt. Er enig i at det koster litt vel mye å betale 300,- for en refil med tre, men om dere er taktiske kan dere gjøre gode kjøp. Barnas Hus bruker å ha en adventskalender i desember, da er gjerne refilene på tilbud til 199,-. Er du feks i Danmark, som vi var i sommer fant jeg de til 150,-. Kjøpte noen der... For vår del starta vi med en intensjon om å gå ut med bleiene, men den gikk bort i intet fort... Men får dere det til er jo det ypperlig :jepp :

Da spørs det om jeg skal sulle meg til noe mer fornuftig enn KG - kanskje en aldri så liten tur ut i sola... Her har det REGNA helt siden vi kom fra ferie, så å utnytte godværet er kanskje på sin plass:)

Tastes plutselig!

Hei! Kjekt å høyre frå deg! :goodbye: Og tusen takk for godt innspel om bleiebøtte, og spesielt at den held godt på bæsjebleielukta også! :) Det er jo det eg har vore mest i tvil om.. Hmm..kanskje dei har billige refillar i London? Nok ein ting eg må legge til på lista mi ;)

----------------

Her har reisefeberen begynt å melde seg! :fnise: I dag skal eg lage liste over det vi skal ha med oss, og så skal alt vere pakka og klart i morgon, for vi reiser tiiiidleg laurdag! Snork.. :sovne: Eg har som mål å pakke med meg minst mogeleg, sånn at eg kan kjøpe mest mogeleg der! :ler:

Og så har eg lyst på Disney Store i London! Sjå her da! Sååå mykje søtt! Sukk! Eg er veldig glad i Disneyklassikarane, så her kan det nok gå mykje peng! :fnise:

Eg er forresten glad for at de syns vi bør ta inn pusen og vere snill med ho! :) Eg syns veldig synd i ho.. No har eigaren vore vekke sidan fredag (eg høyres ut som DEN snikete naboen :ler: ), og pusen har vore ute heile tida.. Og no purrar ho når ho får komme inn, og gnir seg inntil beina våre, med halen til vers.. Så det er tydeleg at ho er glad i oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Se på den daaaaaa.

Jeg skjønner at du kan gå bananas der inne ja! :ler:

Ta inn pusen og fortsett å spioner. Sånt er jo spennende :fnise:

Jeg er minst like nyfiken på mine naboer som dine!

Har det samme problemet når det kommer til pakking av klær tror jeg. Det pakkes alltid med altfor altfor mye, og jeg skifter gjerne tre ganger om dagen. Selv om jeg bare går i dasse klær når jeg er gravid her hjemme! :ler:

Og jeg ville anbefalt bøtta ja. Den holder på lukta, så absolutt. Det var bare vi som nærmest lagde suppe av innholdet :sjenert:

Den er verdt pengene ;)

og ja! Jeg glemmer det sikkert i morgen, så GRATULERER MED 34 UKER PÅ FORSKUDD :strix::klemmer:

Tiden flyyyr fordi synes jeg!

Er 29 uker selv i dag, og jeg husker jo den dagen jeg viste mannen tisse-pinnen :fnise:

Nå gleder jeg meg til mini kommer ut! :jepp:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på den daaaaaa.

Jeg skjønner at du kan gå bananas der inne ja! :ler :

Ja, der var så mykje fint!! Ser dei har butikk på Oxford Street, så det blir nok ein "snar"tur innom der ;)

Ta inn pusen og fortsett å spioner. Sånt er jo spennende :fnise :

Jeg er minst like nyfiken på mine naboer som dine!

Hehe, ja, eg har fin utsikt frå kjøkkenet vårt, så vi ser om der er lys eller ikkje..og no har der ikkje vore lys sidan fredag! Men eg har ikkje brukt kikkerten vår endå altså! :fnise:

Har det samme problemet når det kommer til pakking av klær tror jeg. Det pakkes alltid med altfor altfor mye, og jeg skifter gjerne tre ganger om dagen. Selv om jeg bare går i dasse klær når jeg er gravid her hjemme! :ler :

Eg også går berre i kosebukser og sånt heime..skikkeleg ulekker gravid, haha :ler: No sit eg faktisk i nattkjole! Eg har nettopp dusja, og så er her sååå vaaarmt! :fnise: Og så har eg alltid problem med kva eg skal pakke med meg..for tenk viss det regner, tenk viss det blir kaldt, tenk viss det blir varmt etc. No er det meldt over 20 grader der, men tenk viss det ikkje blir det likevel.. sukk.. :sjenert: Men eg kan jo KJØPE meg klede viss eg treng det ;)

Og jeg ville anbefalt bøtta ja. Den holder på lukta, så absolutt. Det var bare vi som nærmest lagde suppe av innholdet :sjenert :

Den er verdt pengene ; )

og ja! Jeg glemmer det sikkert i morgen, så GRATULERER MED 34 UKER PÅ FORSKUDD :strix : :klemmer :

Tiden flyyyr fordi synes jeg!

Er 29 uker selv i dag, og jeg husker jo den dagen jeg viste mannen tisse-pinnen :fnise :

Nå gleder jeg meg til mini kommer ut! :jepp :

Tusen takk!! :strix: Og hurra for 29 veker for deg!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: Det går fort ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: du kan jo "leke blomsterpotte" og huke deg ned i vinduet, mellom blomsterpottene, med kikkerten ;) ser det for meg! hohohooohihaha :skratte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: du kan jo "leke blomsterpotte" og huke deg ned i vinduet, mellom blomsterpottene, med kikkerten ;) ser det for meg! hohohooohihaha :skratte:

:skratte:

Haha, SKIKKELEG god idé! Men desto flauare viss eg blir tatt på fersken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og hoppedag!! Hurra for 34 veker! :strix: Berre 6 (evt 8) veker igjen! :hakeslepp: No er målet at han ikkje blir engelsk statsborger, hihi :fnise: Etter 4. oktober kan han sånn sett komme når han vil ;) Men gjerne vente liiiitt til da, sånn han blir sterkast mogeleg :jepp:

Vekta var 8,6 kg i dag, så då har eg lagt på meg 100 gram sidan førre fredag - akseptabelt! :tommelsmil: Og framleis 800 gram til 9,4 kg, som er startvekta mi. Noko seier meg at etter Londonturen har dei 800 gramma komt på.. eg er fantastisk flink til å legge på meg på sånne turer :ler:

Vi reiser i morgon tidleg, og så kjem vi att tirsdag, så eg kjem ikkje hit igjen før onsdag. Det er leeeenge utan KG! :fnise:

Det blir nok ein del pakking i dag, men det viktigaste er passet og visakortet ;) Og helsekortet med attest frå jordmora. Resten kan kjøpast! :jepp:

Fekk forresten tips om ein gigantisk leiketøysbutikk; Hamleys. Tipper det blir ein tur inn dit, og tipper det blir kjøpt litt julegåver der :) Det er jammen godt vi kan ha med oss 2x20kg bagasje per person!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Hahaha det hadde vært lekkert med en blomsterpotte på huet :ler:

Det hadde vært komplett pricless hvis du ble fersket! :skratte:

Forresten, se HER!

Velg UK, London, selvsagt :fnise:

Skrev det på skravletråden vår også, men sier det til deg her ettersom du drar i morgen!

De er så VANVITTIG gode de amme bh'ene, at hvis du gidder å gå inn i en av butikkene i London som selger det (HOTMilk), så kjøøøp! Med mindre du har mange fra før av :fnise:

Lite tips :)

Slipper du shipping og toll hvis du hadde kjøpt det på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha det hadde vært lekkert med en blomsterpotte på huet :ler:

Det hadde vært komplett pricless hvis du ble fersket! :skratte:

Forresten, se HER!

Velg UK, London, selvsagt :fnise:

Skrev det på skravletråden vår også, men sier det til deg her ettersom du drar i morgen!

De er så VANVITTIG gode de amme bh'ene, at hvis du gidder å gå inn i en av butikkene i London som selger det (HOTMilk), så kjøøøp! Med mindre du har mange fra før av :fnise:

Lite tips :)

Slipper du shipping og toll hvis du hadde kjøpt det på nettet!

Ja, eg var inne og kika der no nettopp, såg du hadde lagt ut link :) Mykje fint der! Men dei går berre opp til H-cup, og det blir for lite :( Eg bruker i-cup no (har heldigvis ikkje fått større pupper i svangerskapet! Phui!), men den er litt knapp..har vore det sidan eg kjøpte den, men dei hadde ikkje større i butikken.. Så eg tenker at eg må ha J-cup, sikkert :( Skal ta meg ein tur på Bravissimo, det ser ut som om dei har myyyykje fint der også! :jepp: Og opp til KK-cup! :tommelsmil: Håper eg finn noko!

Tusen takk for tipset, sjølv om gigantpuppane mine blir for store.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ja, eg var inne og kika der no nettopp, såg du hadde lagt ut link :) Mykje fint der! Men dei går berre opp til H-cup, og det blir for lite :( Eg bruker i-cup no (har heldigvis ikkje fått større pupper i svangerskapet! Phui!), men den er litt knapp..har vore det sidan eg kjøpte den, men dei hadde ikkje større i butikken.. Så eg tenker at eg må ha J-cup, sikkert :( Skal ta meg ein tur på Bravissimo, det ser ut som om dei har myyyykje fint der også! :jepp: Og opp til KK-cup! :tommelsmil: Håper eg finn noko!

Tusen takk for tipset, sjølv om gigantpuppane mine blir for store.. :sjenert:

Åååhh det var kjedelig!

Håper du finner noe annet fint da! :jepp:

Her har det akkurat fyllt seg en C-cup og jeg syns DET er stort hahahaha. De hopper og lever sitt eget liv :ler:

Ikke dårlig å ha J cup altså :sjenert:

Kanskje de minker litt etter ammingen? :klo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg håper det! Og så skal eg slanke meg etterkvart, ikkje så aktivt medan eg ammer såklart.. Men eg håper at amminga skal fjerne nokre kg ;) Så då håper eg puppane minsker også! :jepp:

Og når eg er ferdig med å få ungar, så skal eg ta brystreduksjon! Det blir bra, det! :tommelsmil: Draumen er c eller d-cup! :hjerte: Eg var myyykje lettare for nokre år sidan, men brukte likevel 70h..no bruker eg 80i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Det er oppskrytt at det er lett som en plett å ha store bryster.

Når du skriver det du skriver, ser jeg jo at jeg er ganske heldig som har helt "middelmådige" :fnise: bryster, det gjør jo ting mye lettere for meg!

Jeg er fri til å trene og bevege meg som jeg vil, og det er ikke noe problem å kjøpe bh...

Du får amme som om det gjaldt livet, og holde ut lenger enn et par mnd! :ler:

Er det slik at du kan få sponset brystreduksjon på en eller annen måte ettersom man kanskje kan si at den går på livskvaliteten?

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er IKKJE lett å ha store bryst altså! Du skal vere glad du har "middelmådige", som du sjølv seier :) Trening f.eks...må ha på meg 4 treningsbh-ar for at dei skal halde seg nokonlunde på plass.. Hopping/løping er grusomt, spesielt når det skjer utanfor trening (når eg berre har på meg vanleg bh). Og ein blir veldig fort sliten i rygg og skuldre!

Eg trur ein kan få det på statens rekning ja, viss legen henviser f.eks. til redusert livskvalitet. F.eks. det med vondt i rygg og skuldre. Eg håper i alle fall å få det på staten si rekning :)

Mannen min skjønner ikkje heilt kvifor eg vil da, han syns det er så flott med store bryst :fnise: Og han VIL ikkje skjønne samanlikninga, når eg seier "jammen, sjå for deg at du hadde to 3 kilos testiklar..." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 34 uker :strix: De har så mye fint i Disney-butikkene :rodmer: Har ei venninne som nettopp var i Køben. Hun kjøpte MYE fint til datteren sin. Skulle gjerne tatt meg en tur og, men jeg tror jeg venter til lille er utenfor magen, jeg :fnise: Så flink du er med vekten. Har du gått ned en del i begynnelsen av svangerskapet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, eg rekner med eg kjem til å gå beserk i den butikken :fnise:

Eg gjekk ned ca 5 kg i løpet av dei første 20 vekene ca. Ikkje bevisst.. Hadde litt mindre matlyst i nokre veker sånn rundt veke 10, men den tok seg fort oppatt ;) Har heller ikkje spydd eller vore kvalm eller noko sånt, så eg veit ikkje heilt kvifor kiloa forsvann.. :) Men no har ca 4 av kiloa komt tilbake da, etter veke 20 :)

Eg har hatt som mål max 500 gram opp i veka sidan veke 25..då tenkte eg "ok, eg skal takle 7,5 kg opp!".. men så har det berre stått stilt, sjølv om eg framleis har det målet.. Så no er det "ok, eg skal takle 3 kg opp"! :ler: Håper eg ikkje får bøttevis med vatn dei siste vekene no da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skikkelig flink å holde vekta :D Det skal du ha!! :tommelsmil:

:hoppe::hoppe: for 34 uker :hoppe::hoppe: Håper det ikke blir noe engelskmann utav han nei ;) Det skulle tatt seg ut :D Kanskje han vil ut når du er på den store leketøysforetningen :danse:

Forstår godt at du syns brystene blir tunge. Jeg har veldig små i grunn, men nå er det jo blitt en del større og jeg syns det er tungt :skratte:

Må du ha en suuuuper tur og kose deg kjeeeeempe mye :D Men husk å tenk på helsa, både for din og prinsens skyld :jepp::klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 34 uker, du er jo snart klekke-klar! :strix::danse:

Også må du ha en god tur til London hvis jeg ikke "ser" seg mer før du reiser :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...