Gå til innhold

Mamma for andre gong :)

silverdoe

Anbefalte innlegg

Den var jeg fornøyd med!! :tommel :

Vi er litt mer grønne av oss - her går det i naturprodukter og tøybleier, men det var en veldig grei pakke jeg kommer til å ta med på sykehuset!

Dessuten virket ikke Libero-bleiene så vanvittig ekle og plastikk aktig som de andre!

Gled deg! :jepp :

Godt å høyre at pakken er bra! :jepp: Har litt forventningar til den, så eg håper den fell i smak hos oss også :)

Vi er ikkje så grøne av oss vi da, og eg gidd rett og slett ikkje å sette meg inn i heile den tøybleiegreia.. Så vi går for eingongsbleiar.. Og eg truuur vi kjem til å velge Libero, men det er sikkert berre fordi det er det mamma har brukt på alle sine (som er unge nok til å oppleve det..vi to første trur eg hadde tøybleiar), så eg er vant til Libero :) Men vi har fått nokre Pampersbleiar i prøvepakkar også, så vi kjem jo såklart til å teste ut dei også :)

Jaja, vossakakene vart i alle fall gode! Mmm! Men ikkje så fine :fnise: Men det er jo "det indre", dvs smaken, som tell! :Nikke: Eg bruker å seie at Jesus elsker alle barna, så han elsker sikkert alle *fyll inn det som passar av stygt bakverk, t.d. sveler, vossakaker, bollar* også :ler:

No skal eg strikke litt! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Då har eg fått gåvebevis frå Liberoklubben i posten! :hoppendeglad:

Skal hentast på ein Lindexbutikk. Det einaste eg stussa på, var at eg må hente den innan 30/9.."før barnet vokser fra overraskelsene"... Høh?? Den er jo ikkje født enda! :klo: Jaja, eg får sjå om eg kjem meg til Lindexbutikken i løpet av dei neste 9 dagane da :)

Jeg også! :jepp: og det sto akkurat det samme..hehe. Ungen kan da umulig vokse fra overraskelsene før han er født da vel :fnise: men men, tar ingen sjanser på å ikke få den eller noe, så her må vi komme oss til Lindex ila de neste dagene :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! :jepp : og det sto akkurat det samme..hehe. Ungen kan da umulig vokse fra overraskelsene før han er født da vel :fnise : men men, tar ingen sjanser på å ikke få den eller noe, så her må vi komme oss til Lindex ila de neste dagene :bond :

Ja, eg tek heller ingen sjanse! Så i morgon skal eg faktisk vere med mannen min på jobb og sitte der og surfe på nettet i 8 timar, og så reiser vi til Lindex etter jobb og henter den. Det er eit stykke å køyre, så då kan vi gjere litt andre ærend samtidig, helgehandel, hente gratis bleiebøtte frå Angelcare etc :) Men syns det var LITT kort frist, med tanke på at det er nesten 2 mnd til termin!

Jeg har ikke fått gavebeviset fra Libero enda, jeg : ( Kanskje jeg bør sende en mail til de? :klo :

Ja, det var jo merkeleg! :klo: Du har jo termin før oss! Syns absolutt du burde høyre med dei, så det skader jo ikkje å sende ein mail og sjekke..

-------------------------------

Mmmm, i dag hadde eg Vossakaker med brunost til frukost + 1/2 liter O'boy og nokre norske plommer og eit norskt eple.. :sikle: Hihi, GOD frukost! :ler:

Fekk henta attesten frå jordmora i dag, så då er alt klart til Londontur om 1,5 veke! Hurra! :hoppendeglad: Då må eg berre kjøpe støttestrømper.. Kanskje eg kan gjere det når vi skal til byen i morgon! :jepp:

I går vart eg forresten ferdig med det eine teppet, så no er det av pinnane! :tommelsmil: Men, eg må feste dei ørten trådane, pluss strikke den laaaange blondekanten som eg skal sy på.. Men teppet er i alle fall ferdig da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 33 veker! :strix: Akkurat no er han lisjegull aktiv og eg kjenner han bukte seg i magen..nesten så det kiler litt :fnise:

Vekta i dag var på 8,5 så det er bra! 400 g mindre enn forrige veke, så eg held meg stabil :) Dess lenger det går før eg legg på meg, dess betre er det.. Huff, stakkars kroppen min om eg hadde lagt på meg f.eks. 20 kg! Då hadde eg blitt TUNG! :vekt: Det hadde verkeleg ikkje vore bra for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra for 33 uker :skya::strix: ..på etterskudd pga husmorferie :tunge1:

Nå har jeg forresten bestilt masse gratis-pakker :jepp:

-Apotek1

-VitusApotek

-Rimi

-Bleiebøtte fra Barnas Hus

også har jeg hentet pakken fra Libero :)

Har du bestilt den fra Weleda..? Har ikke gjort det enda.. Vet ikke om det er noen forpliktelser å bli medlem der? :vetikke: Jeg er nemlig ikke ute etter forpliktelser, jeg vil bare ha ting gratis :fnise:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 33 uker :skya : :strix : ..på etterskudd pga husmorferie :tunge1:

Nå har jeg forresten bestilt masse gratis-pakker :jepp :

-Apotek1

-VitusApotek

-Rimi

-Bleiebøtte fra Barnas Hus

også har jeg hentet pakken fra Libero : )

Har du bestilt den fra Weleda..? Har ikke gjort det enda.. Vet ikke om det er noen forpliktelser å bli medlem der? :vetikke : Jeg er nemlig ikke ute etter forpliktelser, jeg vil bare ha ting gratis :fnise :

Tusen takk! :strix:

Eg også fekk henta Liberopakken i helga, likte den! :jepp: Har ikkje bestilt frå Weleda endå, er også usikker på om der er forpliktelser..må lese litt meir om det, trur eg.. Eg vil også berre ha ting som er gratis ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe : for 33 uker : strix:

:hoppe : for 33 uker : hoppe: : hoppe: baare 7 uker igjen : hoppe:

Tusen takk! :strix: :strix:

Ja, tenk! Berre 7 veker igjen, så blir eg MAMMA!! (Sukk, det har eg drøymt om sidan eg var 15 år :rodmer::fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte pakken fra Weleda også i mars, men ikke fått den heller :klo: Den hadde jeg glemt frem til nå. Må sende de også en mail :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte pakken fra Weleda også i mars, men ikke fått den heller :klo : Den hadde jeg glemt frem til nå. Må sende de også en mail :fnise :

Eg syns dei er litt treige å sende til deg! Bestilte i mars og så har du ikkje fått noko endå?! Merkeleg.. :klo:

Gratulerer på etterskudd!! :klemmer :

Hvordan er formen nå? : )

Tusen takk! :klemmer: Her er forma framleis på topp! :tommelsmil: Eg syns nesten det er litt skummelt kor enkelt dette svangerskapet har gått.. Er det "stille før stormen", slik at eg får ein forferdeleg fødsel, skal tru?! :fnise: Eg er faktisk spent på NESTE svangerskap, korleis det blir! Eg var forberedt på alle mulige plager, og har fått ingen av dei.. :sjenert:

Men eg merker at eg treng meir søvn, og det blir stadig tyngre å få på seg skoa :fnise: Ja, og så den tissinga om natta da!! :kjefte::fnise:

---------------

Har hatt ei fin helg :) Laurdagen brukte vi til å liste litt rundt omkring i huset, og så var det såklart taco og Skal vi danse på kvelden :) Søndagen vart kun brukt til avslapping :) Trur mannen sat i kanskje 4 timar og såg sykkel-vm.. Eg har ikkje tålmodighet til å sitje og sjå på folk som syklar i 260 km, så eg satte meg ned og strikka og sånn, og så såg eg dei siste 15 kilometra :)

På fredag var vi forresten i byen og fekk tak i både litt gratis babyting og anna småplukk! :)

Henta Liberopakken på Lindex, den var eg veldig godt fornøgd med! :jepp:

I den var det: (eg liker å skrive opp, sånn eg veit kva eg har fått ;) )

• 1 pk våtserviettar 64 stk
  • 2 ammeinnlegg
  • Babyolje (kan brukast t.d. i badekaret eller til massasje)
  • Ei rangle (bie)
  • 1 pk bleiar med 5 stk i str 2-4 kg og 9 stk i str 3-6 kg
  • 1 pk med 6 eingongsstelleunderlag
  • Ei lue i bomull, str 42/44
  • Prøve på Tena Lady Mini Magic
  • 1 pk med 5 vaskeklutar (tørre eingongs, trur eg..)
  • Informasjonshefte om før og etter fødselen

Og samtidig medan vi var på Lindex så falt mannen min (og eg, såklart) pladask for eit sett med Bamse-verdas sterkaste bjørn :) Det var ein stripete genser med svart bukse attåt (i str 62), og med merke av Bamse på brystet. Vi er begge veldig glad i Bamse, for han ser så snill og søt ut, og så er han så schtærk! :) Så det settet ville fine mannen min gjerne kjøpe til han gut, saman med ei skikkeleg deilig lue :):rodmer:

Vi henta også gratis bleiebøtte frå AngelCare på ein babybutikk, og kjøpte samstundes refillar. Eg har ikkje satt meg så mykje inn i sånn bleiebøtte, men den var jo gratis!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og lurer på om det er stille før stormen her. Hatt et så flott svangerskap, så skal vell få en beintøff fødsel :sjenert: Kan liksom ikke se at jeg skal være SÅ heldig med alt...

Bleiebøtta må jeg og få bestilt. Hvor mye den blir brukt vet jeg nok ikke, men er som du sier, gratis :fnise: Men refilene er vell ganske dyre da.. Meeen, kan kanskje bruke den til tissebleier, vil helst ha bæsjebleiene ut med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte pakken fra Weleda også i mars, men ikke fått den heller :klo: Den hadde jeg glemt frem til nå. Må sende de også en mail :fnise:

Stod det ikke noe om at en måtte hente den selv i en helsekostbutikk? Så det er sikkert sånn opplegg med kvittering det også. Eller er det jeg som er på bærtur nå? :klo:

Jeg og lurer på om det er stille før stormen her. Hatt et så flott svangerskap, så skal vell få en beintøff fødsel :sjenert: Kan liksom ikke se at jeg skal være SÅ heldig med alt...

Bleiebøtta må jeg og få bestilt. Hvor mye den blir brukt vet jeg nok ikke, men er som du sier, gratis :fnise: Men refilene er vell ganske dyre da.. Meeen, kan kanskje bruke den til tissebleier, vil helst ha bæsjebleiene ut med en gang..

Jeg vet heller ikke om den kommer til å bli brukt (pga dyr refill)... Vil bare røske til meg alt jeg kan få gratis :fnise:

Men når du henter bleiebøtta får du kjøpe refillpakke til en billigere pris (gjelder bare den gangen du henter bøtta). Ser ikke for meg at jeg har "råd" til å bruke bleiebøtta til tissebleier jeg..sparer den sikkert til bæsjebleier og har en vanlig søppelbøtte ved sidenav til tissebleier :gjeiper: (kommer samboer til å bli forvirret da?? Naaai... :ironi::fnise: ). Bleiebøtta forsegler jo posen, så det visstnok blir null lukt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, refillane er ganske dyre. Vi kjøpte den 3 pk som var på tilbud då vi henta bøtta, men om vi kjem til å spandere på oss fleire, tvilar eg på.. Og sikkert lurt å bruke dei berre til tissebleiar. Bøtta skal visstnok vere luktfri ja, men eg er spent da.. varmekablar på golvet og bæsjebleiar..ingen god kombinasjon :fnise: Og bøtta skal visst ta 180 bleiar..det kan ta LITT tid å fylle opp 180 bæsjebleiar! Mmmm..då får dei godgjere seg ja ;) Nei, spørst om den ikkje blir brukt berre til tissebleiar ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet heller ikke om den kommer til å bli brukt (pga dyr refill)... Vil bare røske til meg alt jeg kan få gratis :fnise:

Men når du henter bleiebøtta får du kjøpe refillpakke til en billigere pris (gjelder bare den gangen du henter bøtta). Ser ikke for meg at jeg har "råd" til å bruke bleiebøtta til tissebleier jeg..sparer den sikkert til bæsjebleier og har en vanlig søppelbøtte ved sidenav til tissebleier :gjeiper: (kommer samboer til å bli forvirret da?? Naaai... :ironi::fnise: ). Bleiebøtta forsegler jo posen, så det visstnok blir null lukt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ååååh så deilig at dere har så lette svangerskap! :jepp:

Det går forholdsvis greit her, det eneste er noe j**** :fnise: med halsbrann og veldig vondt i ryggen og et litt ustødig bekken haha!

Men ellers er det greit. Bare trøtt og sliten, men det holder jeg jo fint ut :)

Jeg må innrømme at jeg gleder meg til fødselen! :rodmer:

Ang. de bleiebøttene ... herregud. Vi kom hjem fra en Sverige tur og hadde KJØPT (ja BETALT for denne bleiebøtta...) da vi fant ut at de akkurat hadde blitt gratis handouts her i Norge!

Åhh da var jeg irritert :kjefte: . Vi gadd å betale 300,- for den dumme bøtta. Og har bare rukket sette i nytt refill én gang!

Samboer har en som blir 3 i nov., han er hos oss annenhver helg. Og den lille vi får skal jo bruke tøybleier!

Her var det virkelig penger ut vinduet (eller rett i bøtta :fnise: )

Men siden dere lurer: den er helt utrolig god til å holde på lukten! Det eneste aberet var at vi hadde latt bæjsa bleia ligge en uke eller to ... så la det vær :ler:

Si ifra om dere vil ha en refill! :jepp: jeg har to stk igjen som vi rett og slett ikke trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høyre at den heldt godt på lukta! :jepp: Skikkeleg kjipt da, å betale for noko som plutseleg blir delt ut gratis! Æsj, då hadde eg følt meg snytt! Og i alle fall når det ikkje blir brukt så mykje..!

--------------------

No ligg her to pusar her inne og koser seg :) Vi veit ikkje kva vi skal gjere med den nabokatten.. Ho er dattera til vår pus, så vi føler litt ansvar for ho.. Og ho er altså ute konstant! Uansett når tid på døgnet vi åpner døra, så er ho ute. Og ho er så svolten, et kjempemykje.. og søv leeenge her inne. For vi har jo ikkje hjerte til å stenge ho ute. Naboane våre fekk ho for ca 1 år sidan, men no har dei flytta for ei periode, og leiger ut huset til ei dame med to ungar (dei er der ikkje heile tida). Katten følgte huset, men ho dama har to kattar OG ein hund frå før av, så vi trur kanskje der er litt forskjellsbehandling på gang.. for vi kan sjå opp i stovevindauget deira, og der sit ofte hennar eigne kattar, inne heile tida, medan katten som eigentleg budde der er ute HEILE tida! Vi ser ho aldri inne.. Vi syns litt synd i ho :( Og eg veit ikkje om vi eigentleg burde ta ho inn heller, men huff.. når ho sit i pøsregnet og mjauar til oss.. Åh, då blir eg svak og åpnar døra.. :) Dilemma dette her!

Så no ligg mor og datter under spisestuebordet og søv i lag :)

I dag tenkte eg at eg skulle bake litt igjen. Horn med ost og skinke! Mmmmm... Farlege saker! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok adoptert pusedatteren på flekken! Hadde ikke hatt hjerte til å holde mor og datter adskilt, spesielt ikke når hun har så lyst til å inn, og ville nok irritert meg grønn over at naboene ikke tok godt nok vare på pusejenta (det gjør de jo tydeligvis ikke når hun er såpass mye ute og tydelig er sulten når hun kommer til dere) :kjefte: . Hadde pusen likt seg der, hadde hun jo heller ikke villet inn hos dere hele tiden... Godt å høre at dere tar henne inn i varmen :rodmer: Jeg har sansen for folk som er snille med dyra :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...