Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dumt du ikke føer deg hørt hos legen.. Det hadde du nok trengt! :troest:

Du kan jo glede deg over at alt er bra med LilleLo da, om ikke annet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan :kjefte: sånn var min jm og,uansett hva jeg sa skrev hun "fin form" på helsekortet.

DEt er viktig å bli fulgt ordentlig opp. Går du bare til lege eller til jm og? jeg kuttet ut jm,ville kuttet ut legen om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *dream*, :velkommen: hit :)

Mannen så nettopp på helsekortet mitt, for jeg skulle vise ham at legen/sekretæren hverken hadde skrevet opp hvor mye utslag det var på sukkeret i urinen, eller resultatet av Hb-prøven min. Da han så at det stod "i fin form" holdt han på å steile! Han ble skikkelig sint, og sa: "fulgte hun ikke med på noe av det som ble sagt, eller?!Hun skriver jo opp ting som ikke har blitt sagt i det hele tatt, faktisk helt motsatt!" :angry:

Men ja, jeg har hørt om flere som bare går til den ene av partene (jm/lege), så jeg vurderer det sterkt. Jeg har gått annenhver til nå, men hun der legen hører aldri etter. Mannen fant dessuten ut (via nettet, ikke legen i hvertfall) at man alltid skal ta sånn glukosebelastningsprøve (? tror det heter det?) når det blir funnet sukker i urinen. Dette sa ikke legen noenting om...

Milla: For halvannet år siden var jeg ute for en ganske alvorlig ulykke, og måtte pga. dette gå en periode til psykolog. Før jeg kom inn til psykologen, bestemte den daværende legen min (byttet fastlege for ett år siden) at jeg skulle gå til henne hver uke frem til jeg kom inn til psykolog. Jeg satt og gråt hos denne legen, og hadde det helt j***, men tror du ikke at alt hun klarte å si var "jammen det er helt normalt", samtidig som hun pratet privat med sine barn i sin egen mobiltelefon! :kjempesinna: Mannen var med meg til denne legen noen ganger, og den ene gangen ringte ett av barna hennes, og da bare måtte hun ta tlf og fortelle at ungen måtte skifte sengetøyet til de skulle få gjester. Og der satt jeg traumatisert og gråtkvalt! Da var mannen forbanna kan jeg fortelle deg.

Så den legen jeg har nå har jeg kun hatt i ett år, og jeg er litt skeptisk til å bytte lege, for hva om jeg får en som er enda verre? :tristbla:

Man skulle hatt audition for leger, slik at man kunne teste dem ut før man valgte dem som fastlege...

Forresten: hvis det er noen av dere som har hatt svangerskapsdiabetes (ikke at jeg har det, men jeg bør i hvertfall bli flinkere til å vurdere hva jeg stapper i gapet), vil jeg gjerne høre hva dere spiser. Føler ikke jeg kan spise noenting jeg, nå...ikke, brus, godteri og potetgull selvsagt, men heller ikke druer, bananer, ris, pasta eller poteter :vetikke:

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..jeg ville nok ha bare gått til JM fremover hvis jeg hadde vært deg.. Men allikevel, du bør jo få sjekket litt nærmere når det gjelder de anfallene, men kanskje JM kan henvise deg til en annen lege hvis hun vet om noen som kanskje kan ta deg litt mer seriøst? Vet alt om hvor frustrerende det er med leger som ikke tar en på alvor :kjefte:

Når det gjelder glukosebelastningstest, jeg ble henvist til det med en gang jeg hadde sukker i urinen, og det bør du nok få sjekket opp også.. Ring JM og snakk med henne om det!? :)

Nå var mitt utslag på sukker i urinen antakeligvis fordi jeg hadde stappet i meg en god del godteri og juice kvelden før jeg tok urinprøve, så det trenger ikke å bety at du har sv.skapsdiabetes :klemmer: (Selv om jeg også tenkte at; ja, selvfølgelig har jeg det, med en gang jeg hadde sukker i urinen)

Uansett, vil bare gi deg en god :klemmer:, for er absolutt ikke noe gøy å føle at man ikke blir tatt på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit å høre om opplevelsen din! Jeg hadde noe lignende, en lege som overhodet ikke hørt etter når jeg pratet. Helt håpløst, men nå er jeg kvitt henne og lykkelig for det. Hva hadde jeg å tape egentlig, jeg måtte bare prøve å bytte. Og jammen var jeg ikke heldig på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde svangerskapsdiabetes og spiste faktisk helt normalt. Det gjelder bare å tenke på mengdene og kutt ut godteriet. Spiste ikke noe særlig frukt da, men poteter fikk jeg liten stigning av. Spiste også villris og fullkornspasta. Sjokolade, brus og potetgull bør man jo kutte ut så godt man klarer uansett da, spiser man mye godis får man "sukkerunge" enten man har diabets eller ei.

Men ikke ta sorgene på forskudd, det er jo om Jesse sier at man kan få utslag pga. det man spiste dagen før. Jeg hadde forøvrig aldri sukker i urinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker :skya::strix:

Babyen vil reagere på høye lyder og skarpt lys.

Huden blir mindre gjennomsiktig og er dekket med hvitt fosterfett som beskytter mot uttørking.

Tenk deg hvordan din hud hadde vært etter flere måneder i badekaret!

Babyen veier nå rundt 750 gram og er 31 cm lang.

Mor er verdens beste vugge når hun går omkring, derfor sovner mange av babyene da, for å bli litt mer livlige når mor har tenkt å slappe av.

Den begynner å bli ganske frisk i frasparket, og om den har snudd seg med hodet ned kan det kjennes godt oppover når den sparker.

Alle sansene er nå ferdig utviklet og babyen vil kunne reagere på skarpe lyder eller skarpt lys utenfra.

Nå er mor i uke 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: for 26 uker :duskedame:

Høres ikke ut som om legen din og du har helt god kjemi nei... Jeg ser forøvrig ikke noe problem med å kontakte legesenteret og klage på vedkommende - evt be om ny time ganske snart for å ta akkurat dette opp med vedkommende.

Håper du får en fin fin uke!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter :)

I helgen har vi vært i min nevøs dåp, hvor jeg var fadder :) Vi har ikke sett ham før, siden de bor ett stykke unna. Han var bare kjempeherlig og veldig blid. :babygutt: Gleder meg enda mer til mars jeg,nå :rødme:

I dag har vært en opp-og-ned-dag, hvis jeg kan kalle det det.

Dagen begynte ganske bra, jeg tenkte å leke husmor i dag, det er jo tross alt ikke så lenge igjen til jul. Jeg fikk satt på en oppvaskmaskin, og følte meg i ganske fin form. Plutselig fikk jeg et anfall, som for sikkerhetsskyld varte i en' time. Heldigvis fikk jeg tilbake energien min etterpå, så nå har jeg satt på to oppvaskmaskiner, vasket mannens skjorte (som han sølte tomatsaus på i går :kjefte:), ryddet på kjøkkenet og stua, samt bakt ett brød. Må si jeg er ganske fornøyd med meg selv. Jeg har tatt mange pauser, da, for bekkenet sier fort ifra hvis jeg gjør for mye på en' gang.

Jeg håper jeg er i form til å ta meg en tur til byen i løpet av uken. Jeg tror jeg har funnet ut hva jeg skal kjøpe til mannen til jul, det er bare han jeg har igjen å kjøpe til (+ en liten tilleggsgave til mamma). Jeg tør ikke å skrive hva jeg skal kjøpe her, i tilfellet han snikleser :gjeiper:

Jeg lurte forresten på om dere som er litt lengre på vei enn meg kunne opplyse meg om hvilke papirer som må sendes til NAV/evt. arbeidsgiver fremover? Og når må jeg i tilfellet sende dem inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for link, Iril, har vært inne og tittet på den før :)

I dag har jeg vært i god form. Jeg har vasket badet, samt laget en liten porsjon med pepperkaker. Jeg fikk også brev fra helsestasjonen ang. fødselsforberedende kurs. Dette foregår i slutten av januar - gleder meg :)

Nå sitter jeg med en varm kopp te og surfer på nettet, mens mannen ligger og sover i sofaen ved siden av meg. :rødme:

Jeg leser også spent i boken til Jesse om dagen; krysser fingrene for at det skjer noe snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 dager igjen :duskedame:

I dag tror jeg at jeg skal ha en slaraffendag...Jeg skal rydde litt på soverommet, og kanskje på gjesterommet, men vi får se. Tar det litt som det kommer i dag. Det er ikke mange dagene før min svoger kommer på julebesøk, så da må jo alt være i orden :)

Jeg snakket litt med mannen i går; vi vet jo begge at det å få barn kan være en utfordring for forholdet, så vi snakket sammen om hvordan vi skulle være flinke til å fortelle hverandre hva vi trenger, og hjelpe hverandre så godt som mulig. Det er jo en fare for at vi glemmer hverandre litt i hverdagen, så jeg sa til mannen at jeg skal ha suss hver dag :nigo: hehe. Hvordan føler dere andre som skal ha barn/nettopp har fått barn at forholdet har utviklet seg/kommer til å utvikle seg?

Da venter jeg bare på å få bekreftelse fra Elkjøp om at fotobøkene mine har kommet - fikk produksjonsbekreftelse på dem for mange dager siden.

Ha en fin dag alle sammen :sol:

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 100 dager!! :)

Jeg tror det viktigste når det gjelder forholdet etter man får barn er å klare å prate om det, hvis man føler man får liten tid til hverandre. Sånn at man vet at man ikke glemmer hverandre. Kommunikasjon er absolutt det viktigste i et forhold :jepp: Vi har også pratet mye om det, og begge to vet at livet kommer til å bli helt annerledes, men vi er ihvertfall forberedt på det begge to, og klare for å møte alle utfordringer sammen :)

Ellers syns jeg jo bare forholdet vårt har blitt bedre og bedre under svangerskapet.. :)

Håper du får fotobøkene snart! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...