Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

:hoppe: 38 uker :hoppe:

Nå kan det skje når som helst! Blir noen spennende dager/uker fremover vil jeg tro...

Godt Sladrisen din følger med å da vet vi at vi blir oppdaterte så fort det er noe som skjer!

Kos deg på shopping i dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en veldig fin dag med mamma i dag :)

Begynte med at hun kom hit kl. 12, og hun hadde jo selvfølgelig med seg gaver :) Hun hadde både strikket jakke, lue og sokker, samt kjøpt kjempetøffe klær til snuppa. Hun hadde også kjøpt garn og heklekroker til meg, og hadde med seg en bunke med blader ("mamma" og interiørmagasin).

Etter å ha vært her i ca en' time, dro vi til byen. Jeg hadde fått "hentelapp" fra Rimi, så jeg fikk hentet gratispakken derfra (den inneholdt følgende: 2 forskjellige tannkremprøver til voksne, 1 tannkremprøve til baby, asan intimvask, libero babyolje, natusan babyolje, natusan badeolje, matskje, ammeinnlegg, fire bleier, 1 badebleie, nattbind til mor og engangs tisselaken). Så dro vi på H&M og kjøpte en ammetopp til meg, på apoteket og kjøpte tisseglass og et-eller-annet mot halsbrann + tørre engangswipes til å tørke babyen med (kostet så lite, og hun damen på apoteket anbefalte den, så da kan jeg jo alltids prøve).

Etter det, var det tid for kaffepause :) Så dro vi videre og kjøpte bursdagsgave til mannen (han har bursdag neste uke), samt garn og ark (skal lage flere bursdagskort). Da tror jeg ikke vi har kjøpt mer...

Så hentet vi mannen på jobb, og dro hjem. Mamma fikk smake på de fylte hornene (jadda! bollene!) mine, og synes de var knallgode :)

Nå sitter jeg her og slapper av, for etter at mamma dro hjem, har vi vært på butikken og handlet, og jeg er ganske sliten. Jeg tok meg en lang varm dusj i stad, og etter det spiste vi middag og så Californication (anbefales forresten!)

Jeg synes jeg har merket at snuppa har kommet lengre ned i bekkenet i kveld; jeg synes liksom det er tyngre å bære. Dette kan selvfølgelig være innbilning fra min side, men jeg er i hvertfall spent på hva jordmor sier på kontroll i morgen. Vi skal dit kl 14.

Ja, det glemte jeg: mamma kjøpte en søt liten bamse som vi skal ha hengende på barnevogna, samt en koseklut jeg tenkte å ta med på sykehuset, som hun kan ha når hun sover. Kjempesøte begge to :rodmer:

Ha en fin kveld, jenter, det blir noen spennende dager/uker fremover - i hvertfall for min del. Jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du hadde en fin dag sammen med mamman din i går!

Lykke til hos jordmor i dag! Blir spennende å høre om frøkna ligger riktig vei nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en super dag sammen med mammen din i går! ..fikk plutselig veldig lyst på besøk av mamman min jeg og :hjerte:

Lykke til hos JM i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor igjen.

Neste time er satt opp den 22.mars, men den håper jeg ikke at jeg får bruk for. Mannen sa selvfølgelig til jordmor at "joda, vi ses den 22. - hun kommer jo ikke før tida". Dust :gjeiper:

Alt var bare fint på kontrollen i dag: jeg har gått opp 1.5 kg siden sist gang (Hurra! Da har jeg gått opp 2.5 kg siden jeg ble gravid :)), urinen var helt fin og fosterlyden var topp. Symfysemålet var akkurat på den røde streken (første gang, faktisk). Men snuppa har ikke festet seg... Hun lå med hodet ned, heldigvis, og sparket i vei da jordmor skulle høre på henne.

Jeg tok opp dette med at jeg er bekymret for at hun kan være liten og hva jeg gjør hvis vannet går og hun ikke er festet. Jordmor sa at de har sluttet å henge seg opp i om barnet har festet seg eller ikke, for hodet kommer til å fungere som en propp hvis vannet går. Jeg var selvfølgelig skeptisk, og spurte og gravde om dette her. Jeg sa at snuppa snur seg rundt i magen som det passer henne, og spurte om det er et tegn på at hun er veldig liten. Det trengte ikke å være det, det kunne være at jeg hadde stor livmor sa hun. Men jeg kommer nok til å ringe føden og spørre om råd når vannet går uansett (det sa forresten jordmor at jeg skulle gjøre også). Men som hun også sa: Du trenger jo ikke akkurat å danse på bordene hvis hun ikke har festet seg.

Så da får vi se, da, om jeg får bruk for den neste jordmor-timen...

I dag har jeg endelig fått heklet ferdig alle bestemorrutene til babyteppet (eller vognteppet, da). Så nå gjenstår det å montere rutene sammen + å feste tråder. Jippi, jeg klarte å gjøre ferdig rutene i tide :) *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da har jeg bladd meg litt tilbake i boka di og fått med meg alt som har skjedd mens jeg har vært på ferie ;) Så fine bootiesene dine ble!! Og fiine, fine magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om du trenger den jordmortimen ja!

Imponerende at du ikke har gått opp mer enn du har i løpet av svangerskapet! Da blir det lett å gå ned de ekstra kiloene etter at frøkna har kommet.

Så nå gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på at det skal skje noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg har også tenkt mye på dette om hodet ikke er festet... men greit å høre hva hun sa. Det samme svaret har flere venninner av meg også fått, så da trenger man tydeligvis ikke legge seg ned om vannet går, noe de sa en skulle gjøre før itiden. Selvom jeg selv også kommer til å ringe føden når vannet går.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett de svenske jordmødrene? Programmet heter "En unge i minuten", og kan ses her: http://www.tv4play.se/dokumentarer/en_unge_i_minuten?title=en_unge_i_minuten_del_1&videoid=1300208

Jeg tror jeg skal døpe snuppa i magen for "astronauten" :jepp:

I stad hikket hun, og det var selvfølgelig rett under høyre ribbein, det. Jeg fulgte veldig godt med denne gange, og etterhvert gikk hikkene lengre og lengre nedover på siden av navlen og litt lengre ned i magen. Jeg tror rett og slett at hun svømmer hvileløst rundt inni der.

Jeg er roligere nå, etter å ha forsikret meg om at jeg ikke trenger å legge meg ned hvis vannet går, men hvis jeg er hjemme, tror jeg nok at jeg legger meg på sofaen og ringer føden for å være sikker. Men jeg tenker i hvertfall ikke på det med skrekk lengre. Milla: har ikke snuppa di festet seg heller..?

Hegejenta: Jeg har ikke akkurat lagt på meg mye, nei. Ikke hadde jeg "for mye" fra før av heller, selv om jeg ikke var helt slank. Jeg veide et sted mellom 62,5/62.7 kg da jeg ble gravid, og i dag morges veide jeg 65 kg for første gang (veier meg hver morgen). Jeg jublet! :) Nå er jeg ganske lav, da, bare så det er sagt... Men legen stresset meg allerede før jeg var halvveis med at jeg måtte begynne å legge på meg. Jordmor har roet meg helt ned hele tiden, og sagt at det spiller ingen rolle så lenge jeg spiser normalt. (Normalt er egentlig relativt i mitt tilfelle, for jeg har aldri vært noen storspiser. Jeg spiser det jeg trenger).

Men når det er sagt, så har jeg vært veldig bekymret for dette med vekta mi, mtp. snuppa i magen. Jeg har hele tiden tenkt at jeg kom til å legge på meg rundt 12 kg (er det ikke det som er normalt?), og lurt på når disse kiloene skulle komme snikende. Men de kom aldri. Jeg har i grunnen følt meg som en dårlig mor, og hatt skikkelig dårlig samvittighet for snuppa mi :tristbla:

I kveld har jeg begynt å montere bestemorrutene - for en jobb! Skal være glad når jeg er ferdig med det. Men da gjenstår det å feste tråder, og det er vel ikke så gøy det heller... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidestatus

Termin: 25.03.2011

På vei: 38+1

Igjen til termin: 16 dager

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig?: Både ja og nei... Er lei av å vente på fødsel, men ikke lei av å gå gravid

Hodet ned: Ja, men hun turner rundt som hun vil

Aktivitet i magen: Har kjent masse turning hver dag siden uke 18 :)

Navn: Ja, det har vært klart lenge :)

Vektøkning: 2.5 kg :sjenert:

Vann i kroppen: Av og til litt i beina, men dette merker jeg kun når jeg skal ut og må ha på vinterskoene (vil gå gravid på sommeren neste gang, slik at crocks kan brukes)

Kynnere: Ja, hvis jeg stresser for mye

Humør: Ganske godt. Mannen sier han er overrasket over hvor lite hormonell jeg har vært, og lurer på om jeg kan gå gravid resten av livet :gjeiper:

Barnerom: Snuppa skal få det rommet som per i dag er gjesterom/kontor. Trenger ikke å pusses opp, heldigvis :)

Utstyr: Alt er på plass ;)

Strekkmerker: Nei, ingen foreløpig

Melk i brystene: Ja, det kom ganske tidlig

Fødsel: Tenker en del på det...vil prøve å føde i vann

Plager: Har vært mye plaget med blodtrykksfall der jeg har mistet synet og hørselen. Jeg har også hatt en del ryggplager og bekkenlåsninger.

Oppegående: Ja, i aller høyeste grad :)

Sulten: Nei, ikke noe nevneverdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått med meg at det var en svensk utgave av jordmødrene - så takker for linken! Blir nok så den episoden sees når jeg kommer hjem i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å oppdatere med :)

Kjempe flotte baby booties, og jeg gleder meg til å se teppet :jepp:

Og jordmortimen den 22. trenger du ikke, for du skal jo føde den 20. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei jenter,

først må jeg bare: #%!§=)//&E#¤!!! Blåse ut litt, for jeg hadde skrevet et laaangt innlegg her, men så bestemte selvfølgelig pc'en seg for å oppdatere seg uten å gi beskjed om det først, og dermed ble skjermen plutselig svart. Noe forbannet her jeg sitter, ja...! :rasende:

*prøver å huske hva jeg hadde skrevet*

Jeg tror jeg har kommet i det moduset at jeg ikke vet hva jeg skal skrive her inne. Tankene surrer en del rundt fødsel, og det at jeg ikke vet når/hvordan dette skal sette i gang, er veldig frustrerende. Jeg liker å ha kontroll på når ting skjer, og å være forberedt. Samtidig vet jeg at jeg kan komme til å gå gravid i mange uker til.

Jeg er ikke lei av å gå gravid. Jeg har synes, og synes fortsatt det er koselig å gå gravid, og jeg elsker gravidemagen min, og har lyst til å vise den frem til alle og enhver. :gravid: Jeg synes ikke det er for tungt, og jeg tenker ikke negativt på om jeg får strekkmerker eller om magen kommer til å se ut som ei tom rosin etterpå; jeg rett og slett bare koser meg med den. Jeg tør nesten påstå at hvis jeg ikke hadde visst hvor langt et svangerskap skulle være, eller når min egen termin er, så hadde jeg ikke tenkt noe på dette nå. Det er nok det psykiske med at jeg vet at det skal skje noe snart, som gjør at jeg fokuserer mer på det. Akkurat som hvis man ikke visste at det var helg eller man skulle ha ferie: jeg tror ikke man hadde vært så sliten på slutten av uka hvis man ikke visste at man fikk koblet av i noen dager. Jeg tror vi mennesker tenker litt for mye i grunnen...

I går ble jeg ferdig med å montere sammen alle bestemorrutene i babyteppet, og begynte å feste trådene på baksiden. Det var forresten drittkjedelig. I tillegg har jeg stått på og heklet så mye at jeg har skikkelig vondt i høyre skulder. Det kjennes ut som om jeg har strekt ei scene der. Men jeg innbiller meg at snuppa nekter å komme ut før babyteppet hennes er ferdig, så jeg får gjøre en liten innsats i dag igjen. Tenkte også å hekle en kant rundt teppet, for å få prikken over i'en.

Jeg har forresten fått noe rart på tunga: akkurat som bringebærtunge når man har skarlagensfeber. "Alle" de prikkene på tunga er hovne og røde, og nokså vonde. Skulle tro jeg hadde spist noe jeg ikke tålte, men det har jeg ikke. Hm...

Nå tror jeg at jeg skal gå og se om jeg har alle ingrediensene til å lage Småkjeksets browniesmuffins, for det fristet i grunnen ganske mye nå. Nåde om jeg ikke har alt jeg trenger...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg skal gå og se om jeg har alle ingrediensene til å lage Småkjeksets browniesmuffins, for det fristet i grunnen ganske mye nå. Nåde om jeg ikke har alt jeg trenger...!

Håper at de faller i smak hos deg, og at du har alle ingrediensene du trenger :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Skjønner godt tankene dine Lillefot.. jeg liker heller ikke det å bare måtte gå og vente og ikke ane noen ting som helst... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj :sukk:

Skulle gå gjennom fødebagen i stad, bare for å sjekke at ting er på plass, og da jeg skulle sette den ned på gulvet igjen, røyk den lange stroppen. Jaja, tenkte jeg, da knepper vi bare av den, så får vi bruke sidestroppene i stedet. Og der røyk jammenmeg de også...!

Så da blir det liten trillekoffert på føden

(nevermind me; skal bare flytte inn her, jeg...) :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...