Gå til innhold

Ill communication

Molo

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg veldig igjen i de følelsene du skriver om, det er virkelig fantastisk å være mamma! Lillejenta dere høres helt herlig ut, og det er jo så morsomt når de begynner å prate mer. Foreløpig har ikke vår snuppe så veldig utviklet språk, men hun klarer å gjøre seg forstått, og hun skjønner alt vi sier til henne.

Det høres helt nydelig ut med en hel dag ute på terrassen, håper været slår til i morgen også!

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske ironisk at natta har vært helt pyton etter et så sukkersøtt innlegg i går :roll:

Vet ikke helt hva som har plaget henne, men hun var veldig varm, og jeg kan se at det er tenner på gang i overmunnen. Ikke enkelt, verken for liten eller stor med nattevåk. Kjenner energinivået er lik null og niks.

Jaja, solen skinner, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ofte det er slik. Urolige netter kommer sjelden med forvarsel, ganske synd egentlig så man kunne lagt seg tidlig for å være litt forberedt. Håper dere får slappet av i solen i dag, og at lillemor får seg en god lur i løpet av dagen så dere får hentet dere inn litt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ok, kanskje litt rart å si, men nå ser jeg frem til at bryllupet er over :sjenert: Det er slitsomt å ha noe som ligger i bakhodet og murrer 24/7, ting som skal fikses og forberedes. Selv om vi har valgt et veldig avslappet hagebryllup med kun våre nærmeste, så er det like fullt ting som må ordnes. Særlig når bryllupet ikke foregår her til lands. Jeg grugleder meg faktisk til selve dagen, er ikke helt happy med den slags fokus på meg en hel dag. Og jeg får så fort den "vertinnefølelsen", skal liksom ta ansvar for at alle har det bra og har det gøy...

Jaja, som regel blir det mer morsomt enn man tror, heldigvis, selv om jeg i dag har en litt off-dag i forhold til hele greia. Hva er galt med å stikke innom tinghuset en torsdag, liksom, og bare signere noen papirer. Likevel vet jeg at jeg ville ha angret, jeg er egentlig veldig glad i å dele gode opplevelser med flere. Så det blir nok happy ending, satser jeg på ;)

På vei til storbyen for å gjøre litt innkjøp, av bryllupsrelatert art. Å finne undertøy. Jeg HATER å kjøpe undertøy, det er faktisk verre, mye verre, enn å kjøpe bukser. Og siden den skal være under kjolen, så kan den ikke ha stropper, den må ha sånn og sånn farge, må sitte godt uten at det er fare for kvelning i løpen av kvelden osv. osv. Jeg er skikkelig spent på om jeg faktisk finner noe.

Nå skal jeg pelle meg ut døra og se om jeg finner mitt gode humør på veien. Hadde nok hjulpet godt på i dag, kjenner jeg. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje litt rart å si, men nå ser jeg frem til at bryllupet er over :sjenert: Det er slitsomt å ha noe som ligger i bakhodet og murrer 24/7, ting som skal fikses og forberedes. Selv om vi har valgt et veldig avslappet hagebryllup med kun våre nærmeste, så er det like fullt ting som må ordnes. Særlig når bryllupet ikke foregår her til lands. Jeg grugleder meg faktisk til selve dagen, er ikke helt happy med den slags fokus på meg en hel dag. Og jeg får så fort den "vertinnefølelsen", skal liksom ta ansvar for at alle har det bra og har det gøy...

Jaja, som regel blir det mer morsomt enn man tror, heldigvis, selv om jeg i dag har en litt off-dag i forhold til hele greia. Hva er galt med å stikke innom tinghuset en torsdag, liksom, og bare signere noen papirer. Likevel vet jeg at jeg ville ha angret, jeg er egentlig veldig glad i å dele gode opplevelser med flere. Så det blir nok happy ending, satser jeg på ;)

På vei til storbyen for å gjøre litt innkjøp, av bryllupsrelatert art. Å finne undertøy. Jeg HATER å kjøpe undertøy, det er faktisk verre, mye verre, enn å kjøpe bukser. Og siden den skal være under kjolen, så kan den ikke ha stropper, den må ha sånn og sånn farge, må sitte godt uten at det er fare for kvelning i løpen av kvelden osv. osv. Jeg er skikkelig spent på om jeg faktisk finner noe.

Nå skal jeg pelle meg ut døra og se om jeg finner mitt gode humør på veien. Hadde nok hjulpet godt på i dag, kjenner jeg. :sukk:

Hvis du ser dette før du drar - sjekk LaLina i Ullevålsveien (dyr, men flinke folk), undertøysbutikken på Aker Brygge - husker ikke navnet på den - Change på Oslo City... Det er de jeg kommer på sånn i farta. Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Change har bra undertøy, men har ingen erfaring med La Lina. VI giftet oss i utlandet, i 2009, og jeg var egentlig glad vi ikke hadde et konvensjonelt bryllup her hjemme, for det ligger ikke for noen av oss. I stedet fikk vi flott ferie på et drømmereisemål, i tillegg til en flott bryllupsdag. Vi hadde en liten familiesammenkomst hjemme i etterkant, og det var en litt klam affære (sanger, kake med bilde av oss), så det bekreftet bare at vi hadde valgt riktig. :ler:

Lykke til, det blir nok flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere hva - jeg har fått en skikkelig a-ha opplevelse i dag! Jeg endte opp på Change, faktisk, ser nå at dere begge har tipset om den undertøyskjeden :)Dama som jobbet der var kjempeflink, ikke altfor pågående, noe som passer meg utmerket. Jeg fikk god veiledning, og endte med å kjøpe en fin BH til hverdagsbruk. Da jeg kom hjem så jeg jo at jeg har fått nye pupper :overrasket: De har fått en helt annen form, er heist opp et hakk eller to, og klærne sitter sååå mye penere på :sexy::tommelsmil: Jeg er rett og slett råfornøyd, og jeg skal tilbake til henne om en uke eller så, for hun har bestilt en stroppeløs BH til meg som hun mente ville være perfekt, samt en sånn shaping-sak til å ha under kjolen :) :)

For å toppe det hele, så var det 50% salg hos Mango. Jeg som sjelden og aldri har funnet noe der, gikk ut av butikken med en stooor pose fylt med topper og kjoler :hoppendeglad: Kom ikke og si at man ikke kan kjøpe seg lykkelig ;) (i det minste for et øyeblikk) :)

Har jobbet ute resten av ettermiddagen, lillemor har vært knusegod og min kjære effektiv håndverker. Me like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva - jeg har fått en skikkelig a-ha opplevelse i dag! Jeg endte opp på Change, faktisk, ser nå at dere begge har tipset om den undertøyskjeden :)Dama som jobbet der var kjempeflink, ikke altfor pågående, noe som passer meg utmerket. Jeg fikk god veiledning, og endte med å kjøpe en fin BH til hverdagsbruk. Da jeg kom hjem så jeg jo at jeg har fått nye pupper :overrasket: De har fått en helt annen form, er heist opp et hakk eller to, og klærne sitter sååå mye penere på :sexy::tommelsmil: Jeg er rett og slett råfornøyd, og jeg skal tilbake til henne om en uke eller så, for hun har bestilt en stroppeløs BH til meg som hun mente ville være perfekt, samt en sånn shaping-sak til å ha under kjolen :) :)

For å toppe det hele, så var det 50% salg hos Mango. Jeg som sjelden og aldri har funnet noe der, gikk ut av butikken med en stooor pose fylt med topper og kjoler :hoppendeglad: Kom ikke og si at man ikke kan kjøpe seg lykkelig ;) (i det minste for et øyeblikk) :)

Har jobbet ute resten av ettermiddagen, lillemor har vært knusegod og min kjære effektiv håndverker. Me like!

Juhu! Den BH-a-ha-opplevelsen (det ble noen bindestreker! :ler:) hadde jeg for 5 års tid siden, og det var fantastisk! Så godt at du fikk god hjelp og fant noe som funket - og sannsynligvis også noe til bryllupet. :tommelsmil:

Mango er så opp og ned! Jeg har tidvis funnet masse der, andre ganger ingenting. Fy deg som tipser om salg. :fnise: Og gratulerer med nye klær! :hoppe:

Høres ut som om humøret har kommet seg. :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var virkelig en ny opplevelse, Joyce. Jeg har jo brukt helt feil størrelse hele tiden, det ser jeg nå. Har faktisk lyst til å bytte ut hele undertøyssamlingen med nytt, fresht og passende undertøy.

Fredag :) Øs-pøs regn utenfor vinduet mitt. Men jeg skal på jentefest i kveld, med vin og god mat. Utrolig lenge siden sist jeg har deltatt på den type sosiale aktiviteter, så det gleder jeg meg veldig til.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Fikk også en aha-opplevelse i en undertøysforretning en gang i vinter - tenke seg til at man kan få splitter nye pupper uten silikon, og mye billigere! :ler: Da skjønte jeg for første gang påstanden om at man kan føle seg vel "innerst", at det går på holdning og følelsen av velvære. Verdt hver eneste ekstra krone :)

God helg, Molo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har viftet med nypuppene hele helga, jeg :fnise:;)

Fikk fart på badevekta igjen i dag etter lengre tid med flatt batteri. Ikke helt der hvor jeg kunne tenke meg å være, så nå er det bootcamp de luxe de siste ukene frem til bryllupet. Gulp.

Jeg har slitt litt med manglende motivasjon den siste måneden, det har blitt litt for mye skoleboller og lakris, for å si det sånn. Har hatt et fint vekttap hele vinteren, og er forsåvidt veldig fornøyd med innsatsen. Men det er kjipt å svikte i siste sving, so to speak. Er så nærme målet mitt, det ville vært altfor bittert å legge inn årene nå. Jeg vil ned noen kg til før Dagen, og da er det bare en ting som gjelder; sunt kosthold og mye trening.

Planen er som følger:

- løpe 4x ukentlig

- gjøre mageøvelser hver dag

- gjøre utfallsøvelser og armhevinger 4x ukentlig (etter løpetur)

Jeg startet i dag, 5 km løp i ganske lavt tempo. Ikke helt på topp etter å ha vært forkjølt og i ulage i over ei uke. Men veldig bra at jeg faktisk kom meg ut. Jeg har nå løpt relativt systematisk i ett år, og det vises aller best på beina. Jeg har fått mye tynnere ben, mer definerte muskler og spisse kne (!). For en fulltidsjobbende småbarnsmamma er løping virkelig en gudegave, effektivt og veldig enkelt å utføre. (litt kjedelig,bare :sjenert: )

Ukens treningsplan

Mandag: Gå tur i raskt tempo

Tirsdag: Løp 5 km

Onsdag:

Torsdag: Løp intervall

Fredag:

Lørdag: Løp

Søndag: Løp

Å skrubbe baderomsflisene med en tannbørste i to timer er også ganske god mosjon, er helt øm i skuldrene etter gårdagens innsats ;)

Når det gjelder kost følger jeg ikke noe spesielt opplegg, det holder lenge for meg at jeg må bruke mer enn jeg inntar. Mao spise smartere, og trene mer. I dag ble det wok med kylling og grønnsaker til middag, byggris ved siden av.

Nå skal jeg på jobbtur i tre døgn, da blir utfordringene straks større, men er innstilt på å klare det.

Hm, på tide å pakke litt, fikse barnehagesekk og sånt før senga kaller. Er trøtt etter å ha sovnet seint og stått opp tidlig med lillemor i morgest.

Ny uke truer - det nærmer seg ferie :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overholder treninsplanen inntil videre. Løpetur i dag kombinert med øvelser. Nei til kake på jobb. Salat til lunsj. Dette må da gi resultater etterhvert... I hope.

Sløver på senga, kjekt å ligge flatt ut og se på tv samtidig. Hotellrom. Har kjøpt norske jordbær for første gang i år, og det kan virkelig ikke sammenlignes med utenlandske bær. Sååå mye bedre! Digger jordbær :)

Nå: dusj, telefonpjatt med venninne og deretter senga. Lang og krevende dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtrent ikke vært utenfor denne helga, eller, dvs. vi har tilbragt mesteparten av tiden utenfor rundt huset. Felt trær, båret stein og jord, gravd opp fururøtter, kløvd ved og stablet ved. Puh! Ganske så slitsomt, men det kommer til å bli veldig bra. Nå får vi bygd på redskapsboden vår, det skal bli godt med ekstra oppbevaringsplass til sykler, sykkelvogn, pulk osv.

Det har vært kjappe, enkle måltider i helga - må innrømme at jeg ser veldig frem til ferien, god mat, gode minner, avslapping :) Bryllupsplanleggingen er i rute, kjenner meg ikke stresset lengre. Vi har rundet alle de i utgangspunktet kompliserte bøygene, nå er det bare småting som gjenstår. Nærmest som bare kos å regne.

Kan nesten ikke vente til det er tid for å pakke kofferten, halvannen uke igjen... *utålmodig*

Går ok på treningsfronten, riktignok tre løpeturer denne uka, og ikke fire. Men mye manuelt kroppsarbeid denne helga tror jeg veier opp for absolutt alt det potensielt tapte ;)

I morgen tenkte jeg å prøve meg på en litt lengre rute, vurderer å stikke litt tidlig hjem fra jobb. Kan få tid til en løpetur da, med RunKeeper for å få målt distansen. Jeg har aldri likt å løpe langt (siden jeg egentlig synes løping er pyton), men nå har jeg lyst til å prøve å se hvordan jeg takler en litt lengre tur. Og med litt lengre tur mener jeg 10 km., tror aldri jeg har løpt så langt sammenhengende før.

Edit: må vel få med at den siste ukens innsats har betalt seg i form av 1,4 kg ned :)Gledelige resultater på vekta i morgest, mao.

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! for 1,4 kg ned. Bra jobba! :jepp:

Jeg tror bryllupet deres kommer til å bli veldig, veldig bra, jeg. :hjerte: Det høres ut som om dere har funnet frem til noe som passer dere, og det er jo det desidert viktigste! Skal dere være lenge i landet lenger sør?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin morgenløpetur før jobb og barnehagelevering. Det er fantastisk fuglesang i skogen om morgenen, og jeg så også en hare underveis :) Ble den vanlige løypa i dag, kun det som var kompatibelt med jobb og bhg-levering. Må si det er godt å være ferdigtrenet før man drar på jobb :)

Joyce :klemmer: Ja, det var et pent resultat. Det lyver kanskje litt, siden jeg veide meg om ettermiddagen sist, og om morgenen denne gangen. Men likevel, bra resultat. Poenget er egentlig bare at kjolen skal sitte litt løsere over magen. Må si jeg gleder meg til bryllupet er over, sånn at jeg kan spise kake igjen :fnise:

Jeg tror også bryllupet blir bra :) Helt i vår stil, avslappet og uformelt. Jeg er klar, jeg, nå gleder jeg meg bare til vi er i gang. Vi blir borte i tre uker totalt, en uke før, to uker etterpå :) Ooooh, lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Miss O'Hara

Kjennes som om tiden har gått i stå. Trenger ferie nuh! :sukk:

You and me both, Molo! :ler:

Så herlig å lese om gode dager hos deg :) gleder meg på dine vegne over bryllup og fine planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siiiiiirrruuuuuup...

:filer:

Utrolig rolig på jobbfronten, ikke en telefon å få, ikke en mail å spore. Kjenner sløvheten har inntatt meg, jeg er ukonsentrert og ufokusert - ser på klokka og håper arbeidsdagen går fort over :sjenert:

Har laget hjemmelaget müsli og presskannekaffe til frokost i dag, nydelig godt & bra start på dagen. Ellers intet å melde.

*ventemodus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par dager med kraftig sosialisering har fått tiden til å fly. Nå tror jeg kanskje jeg holder ut til ferien er et faktum :)

Fredag blir aldri helt feil, har inntatt horisontalen på sofaen etter litt for mye god, hjemmelaget nittitallspizza.

Aah, livet er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...