Gå til innhold

Midjemål


store blå

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann, 1.70 og midje på 99 målt fra navlen og rundt, og trives med det.

Tenkte jeg bare skulle bidra og vise at ikke alle er super slanke. Hurra for mangfold :hoppendeglad:

Anonymkode: 10668...2e1

Jada. Hurra for hjerte- og karsykdommer, diabetes, tarmkreft osv. Alle vet at ikke alle er super slanke - fedme er et stort problem i alle de urbane landene. Bortsett fra Frankrike, tror jeg. 

Anonymkode: 4d2f3...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moralpolitiet som er ute å går ja.

Anonymkode: 10668...2e1

Normal er ikke superslank. Kall meg gjerne moralpolite\i, helt greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Hurra for hjerte- og karsykdommer, diabetes, tarmkreft osv. Alle vet at ikke alle er super slanke - fedme er et stort problem i alle de urbane landene. Bortsett fra Frankrike, tror jeg. 

Anonymkode: 4d2f3...ab5

Jeg kjenner flere slanke og normalvektige som har fått de sykdommene der. 

I tillegg til at jeg vet om flere overvektige som aldri har hatt de problemene der.

Du er veldig forhåndsdømmende, og dårlig å sette alle i en bås bare fordi man er overvektig. Finnes faktisk overvektige som tro det eller er faktisk er friskere enn mange slanke eller normalvektige.

Men det var vel ikke poenget, poenget var vel å få lite av seg litt hat og fordommer mot overvektige.

Anonymkode: 10668...2e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midjemål handler veldig mye om kroppsform. 90-60-90 er jo trukket fram som det ideelle forholdet mellom bryst-midje-hofter, og skal være selve drømmefiguren. Jeg leste et eller annet sted at det bare var 8% av kvinnene som hadde denne berømmelige timeglassformen. Selv kommer jeg i kategorien "rett" eller "banana-shape". Ikke så flatterende, men det er fint lite man får gjort med det.  Jeg er slank/tynn, men likevel 66 cm rundt midjen (Hofter 86) og tror neppe jeg kan bli noe mindre der. 

Anonymkode: c85d1...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere slanke og normalvektige som har fått de sykdommene der. 

I tillegg til at jeg vet om flere overvektige som aldri har hatt de problemene der.

Du er veldig forhåndsdømmende, og dårlig å sette alle i en bås bare fordi man er overvektig. Finnes faktisk overvektige som tro det eller er faktisk er friskere enn mange slanke eller normalvektige.

Men det var vel ikke poenget, poenget var vel å få lite av seg litt hat og fordommer mot overvektige.

Anonymkode: 10668...2e1

Delvis enig med deg, men det er likevel noe som skurrer når overvektige kjører den der "jeg er frisk og rask og fornøyd med å være overvektig". Hadde du ikke reagert på de samme kommentarene fra en undervektig "jeg har en BMI på 15, men jeg er fornøyd med å være syltynn og ønsker ikke å legge på meg"? 

Anonymkode: 12bac...332

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere slanke og normalvektige som har fått de sykdommene der. 

I tillegg til at jeg vet om flere overvektige som aldri har hatt de problemene der.

Du er veldig forhåndsdømmende, og dårlig å sette alle i en bås bare fordi man er overvektig. Finnes faktisk overvektige som tro det eller er faktisk er friskere enn mange slanke eller normalvektige.

Men det var vel ikke poenget, poenget var vel å få lite av seg litt hat og fordommer mot overvektige.

Anonymkode: 10668...2e1

Å påpeke at overvekt og økt midjemål kan føre til en rekke livstilsykdommer er ikke fordommer, det er fakta.    Men å gjemme hodet i hendene funker sikkert for noen det også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Å påpeke at overvekt og økt midjemål kan føre til en rekke livstilsykdommer er ikke fordommer, det er fakta.    Men å gjemme hodet i hendene funker sikkert for noen det også. 

mente du "å stikke hodet i sanden"? :) 

clip_image003.jpg

Anonymkode: 6bb39...f99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mente du "å stikke hodet i sanden"? :) 

clip_image003.jpg

Anonymkode: 6bb39...f99

Mente å ta hendene foran ansiktet som for å ikke se, slik barn gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kvinne 27 år, 178 cm

Bryst 95 cm

Midje 72 cm

Hofter 100 cm

Trener 4 ganger ukentlig så cm går ned jevnt å trutt😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 169 cm.

88 cm rundt hofta. Ca 70 rundt midja. Rundt brystet på det bredeste er jeg 84 cm

Vekt mellom 58 og 60 kg

Føler meg som det misfosteret når andre på min høyde er 10 cm smalere rundt midja enn meg 😛 Men xs i overdeler passer meg helt fint. I bukser bruker jeg 38-40? Jeg har ei bukse i 38 som er veldig trang, ei anna også i 38 som er raus, begge kjøpt på H&M. Hva det vil si i tommer har jeg INGEN ANELSE om. Faen ta bukser i tomme-størrelse :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tager en tråd, klipper den av etter sin egen kroppshøyde, bretter den i to og måler så livvidde. Eneste måten det går ann å måle om man har usunn magefett. For en på 190, har så klart større omkrets enn en på 170. 

Anonymkode: 8d86b...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man tager en tråd, klipper den av etter sin egen kroppshøyde, bretter den i to og måler så livvidde. Eneste måten det går ann å måle om man har usunn magefett. For en på 190, har så klart større omkrets enn en på 170. 

Anonymkode: 8d86b...8a6

Hvis jeg deler høyden min på to skal jeg ha 88 i midjemål?   det er altfor høyt.   Jeg er 75, men syns selv jeg burde være under 70. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skal helst være maksimalt 80 cm rundt midjen. Over 88 cm er helseskadelig. 

For menn er de tilsvarende tallene 94 cm og 102 cm. 

https://helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/overvekt/vekt-bmi-og-maling-av-midjen

Altså: Så lenge man ikke er mer enn 80/94 cm rundt midjen, er man normal og har ikke økt risiko for livsstilssykdommer. At målene selvsagt varierer, handler om forhold som kroppsform, fettfordeling og høyde. Det er ikke slik at det er sunnere/bedre jo lavere midjemålet er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forresten 174 cm og har et midjemål på rundt 65 cm. Bruker str. 34/36 på overkroppen, 36/38 på underkroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hvis jeg deler høyden min på to skal jeg ha 88 i midjemål?   det er altfor høyt.   Jeg er 75, men syns selv jeg burde være under 70. 

Du skal ikke ha noe som helst. Er dette målet som er nærmest og lettest blir rett, ikke et mål basert på kjønn, men høyde. Er max 88, cm når man er 170, har eu eple figur, og syltynne ben, sier det seg jo selv.

Anonymkode: 8d86b...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23 år, 161 cm og 73 kilo.
86 i midjen, 101 rundt bryst og 100 på hofte. De tallene er på vei ned da. Vet ikke hva som er ideelle mål, men skal ned over 10 kilo.

Anonymkode: b3d7b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå måtte jeg også måle. Er 173 og 64 cm like over navlen. Men vet jeg har smal midje. Har også smale hofter. 

Det vil variere voldsomt fra person til person uavhengig av vekt og høyde. Hvordan kroppen er bygget opp, fett og muskler er så individuelt fra person til person.

Bryst 83

Hofte 76,5

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...