Gå til innhold

Midjemål


store blå

Anbefalte innlegg

Hater at jeg spør dette spm, men hva mener dere er "vanlig" midjemål for en person på 170cm. Fra navlen og rundt. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Hvis vi skal gå ut fra gjennomsnittsstr (42 sist jeg sjekka?) så er det 80-85 cm ca. Høyde betyr ingenting for midjemålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Så 80 - 85 cm tilsvarer str 42. Hørtes litt lite ut til str 42 synes jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Noen er jo født med mindre midje enn andre. Så det er ikke godt å si. Selv har jeg 69cm, og bruker 38/40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er jo født med mindre midje enn andre. Så det er ikke godt å si. Selv har jeg 69cm, og bruker 38/40

Ja, jeg får det bare ikke til å stemme. Har selv en midje på 90 cm. Bruker str 38. Leste om noen som slanket seg ned til under 70 cm rundt midjen, trodde jeg var "slank", men ble plutselig usikker. Ehhmm :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo veldig hvordan man er bygd opp da, hvis man svinger veldig inn i midjen må man bruke større størrelse enn det midjemålet sier, og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En midje på 90cm regnes vel som helsefarlig i Norge? Du har vel målt på det smaleste området? Har man over 88cm, så regnes det som fedme.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg måtte finne frem målebåndet nå.

Det viste 67 cm, og jeg er 170 høy.

Bruker stort sett S i topper (selv med 70E i BH).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En midje på 90cm regnes vel som helsefarlig i Norge? Du har vel målt på det smaleste området? Har man over 88cm, så regnes det som fedme.

Nei, de treningsdagbøkene jeg så her inne målte de fra navlen og rundt. På det smaleste er jeg nok kanskje 70... ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte finne frem målebåndet nå.

Det viste 67 cm, og jeg er 170 høy.

Bruker stort sett S i topper (selv med 70E i BH).

Målte du da fra navlen og rundt, eller på det smaleste?

HATER at jeg faktisk bryr meg om dette. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167cm og 64cm rundt midjen. Men jeg er en petit jente, og absolutt ikke anorektisk, så det er absolutt ikke vanlig. Skjelden jeg ser andre på min høyde med omtrent lik midje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ylva Virvla

Nei, de treningsdagbøkene jeg så her inne målte de fra navlen og rundt. På det smaleste er jeg nok kanskje 70... ish.

Du måler midjen noen cm over navlen - der du er smalest.

Rundt 70 cm er et sunt midjemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de treningsdagbøkene jeg så her inne målte de fra navlen og rundt. På det smaleste er jeg nok kanskje 70... ish.

Da er det det som stemmer :) Man skal måle på det smaleste punktet rundt midjen, så da er du ihvertfall langt fra det som er regnet som farlig.

Jeg er jo nesten 100cm på mitt bredeste punkt over runmpa, og noen og 70 i midja. Viktig å måle på riktig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Målte du da fra navlen og rundt, eller på det smaleste?

HATER at jeg faktisk bryr meg om dette. :tristbla:

Det er det samme stedet på min kropp det..... :blush:

Edit: På toppen av navelen, sett ovenfra.

Har nok litt timeglassfasong, - med ganske laaang rygg.

Mistenker av og til at jeg fikk en ekstra ryggvirvel :fnise:

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katee

Utrolig takknemlig for denne tråden. Midja mi 'slanket' seg nettopp 13 cm fordi jeg alltid har målt på feil plass ;)

:hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 og har en midje på 67, men er ca timeglassformet da. Bruker M eller 36-38 i klær. Så kroppsform har en del å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

på mitt smaleste er jeg 75,jeg veier 65 kg og er 170 høy.Jeg synest dette høres veldig mye ut i forhold til dere andre:(Hva er helsefarlig da?Over 80?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...