Gå til innhold

Midjemål


store blå

Anbefalte innlegg

Å, det var faktisk en liten lettelse :) da kan jeg rette til 60 kg og 73 cm. Jeg synes det var litt rart at jeg skulle være så nære det som regnes som helsefarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lolita___

Å, det var faktisk en liten lettelse :) da kan jeg rette til 60 kg og 73 cm. Jeg synes det var litt rart at jeg skulle være så nære det som regnes som helsefarlig.

ja det høres mer normalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer veldig an på hvordan man er bygd opp. Jeg er ganske innsvinget ved midjen og målebåndet viste 61 cm.

Men så er jeg en spinkel person også. 172 høy, og 48 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere sikre på at midjen skal måles på det smaleste? Jeg mener å ha lest på et av slankenettstedene at man skal måle midt mellom nederste ribbein og øverst på hoftebeinet. Der stod det også at alt under 80 cm regnes som sunt, men over 88 cm kan være helsefarlig.

hva slankesider sier vet jeg ikke, og bryr jeg meg ikke så mye om. Om du går til en skredder og vedkommende skal måle midjen din for klær, så måler de på det smaleste.

Ofte, og det er vel det mange går utifra, så ligger det smaleste partiet litt over navle-høyde, derfor har det vel også flere steder blitt nevnt at midjen ligger f.eks 2 fingerbredder over navlen etc. For mange stemmer dette ganske greit, men når det gjelder kropp kan du ikke følge noen beskrivelse slavisk, fordi ingen av oss er nøyaktig likt skrudd sammen.

Det går ikke an å si at brystene er nøyaktig 25 cm fra skulderen, selv om de er det på meg, om du skjønner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 155 høy og litt lubben (BMI på 23-24), men på det smaleste punktet mellom pupper og hofter (ca samme vidde fra puppene og ned til nederste ribbein) måler jeg såvidt over 65 cm. Skal ideelt sett bruke 65E i BH. Ingen som ser på meg vil tenke at jeg er slank eller har en tynn midje dog, siden jeg er kort og har brede hofter (går ikke med ekstremt ettersittende topper for de fremhever bare hvor digre hofter jeg har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er 155 høy og litt lubben (BMI på 23-24), men på det smaleste punktet mellom pupper og hofter (ca samme vidde fra puppene og ned til nederste ribbein) måler jeg såvidt over 65 cm. Skal ideelt sett bruke 65E i BH. Ingen som ser på meg vil tenke at jeg er slank eller har en tynn midje dog, siden jeg er kort og har brede hofter (går ikke med ekstremt ettersittende topper for de fremhever bare hvor digre hofter jeg har).

det er noe du bør gjøre du har timeglass figurnoe som er veldig etterllengtet fra både kvinner og menn.SHOW THEM WHAT YOUR MAMA GAVE YOU.Jeg er missunelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg er 70/71 cm i midjen. 91 cm i hoftene, 165 høy og aaaaner ikke hva jeg veier (tør ikke sjekke, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 155 høy og litt lubben (BMI på 23-24), men på det smaleste punktet mellom pupper og hofter (ca samme vidde fra puppene og ned til nederste ribbein) måler jeg såvidt over 65 cm. Skal ideelt sett bruke 65E i BH. Ingen som ser på meg vil tenke at jeg er slank eller har en tynn midje dog, siden jeg er kort og har brede hofter (går ikke med ekstremt ettersittende topper for de fremhever bare hvor digre hofter jeg har).

Jeg viser fram hoftene/rumpa for alt det er verdt :) Skal jeg gå i løse klær med mine 160cm over bakken, så ville jeg sett diger ut med min hofteomkrets, passe store pupper og brede skuldre.

Det viktigste man må passe på, er å ikke bruke feile/for trange bukser og lignende som lager unødvendige lovehandles.

Riktige klær kan forandre kroppen helt, så finn deg noen flotte plagg som fremhever formene på riktig måte, og bruk dem med stolthet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg er 69 cm på det smaleste rundt midjen og er en størrelse S/M eller 36/38 i topper. Kan også gå opp til 40/42 hvis den skal være stram nederst pga svært hofteparti .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LillaGorilla

172 cm, 64 cm rundt midjen og 86 cm rundt hoftene

Endret av LillaGorilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

71 cm rundt midjen. Jeg er 168 høy, og har veldig timeglassfasong. Jeg har brede skuldre og hofter, og det er disse som dikterer klesstørrelsen min. Jeg bruker 36/38 eller S/M i overdeler, og da er de nærmest uten unntak for store i midjen. Utrolig vanskelig å finne noe som har plass til skuldre og hofter, og samtidig er innsvinget nok i livet.

Anonym poster: d49a44c66565e0b5be615a79cb035dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

177 cm, 78 kg og 70 cm rundt midjen.

Anonym poster: 7323dee0ad46f69ea84436bd85710c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lara89

Jeg er 173 og er 88-60-90 rundt bryst-midje-hofter.

Veier 53 kg

Endret av Lara89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163, ca 70 cm rundt midjen og med store pupper, hofter, rompe og lår. Bmi på 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...