Gå til innhold

Midjemål


store blå

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

på mitt smaleste er jeg 75,jeg veier 65 kg og er 170 høy.Jeg synest dette høres veldig mye ut i forhold til dere andre:(Hva er helsefarlig da?Over 80

Midjemålet er nok en av flere indikatorer (sammen med BMI, kosthold, kolesterolnivå, alkohol, tobakk og fysisk akvititet).

Men, og det er et ganske viktig "men", det kan være lurt å se på forholdet mellom omkretsen rundt livet i forhold til den rundt hoftene. Ideelt sett bør denne liv/hofte ratioen være under 0.85.

Ratioen finner du enkelt og greit ved å ta livvidden din delt på høftevidden :)

Uansett; jeg synes du høre helt fin ut jeg :) Helt og aldeles normal :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min midje er 58 cm på det smaleste. At det er ikke er vanlig, vet jeg. Bruker xxs og xs.

Endret av Pony the Pirate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Min midje er 59 cm på det smaleste. At det er ikke er vanlig, vet jeg. Bruker xxs og xs.

Heldig du sikkelikg pent med smal midje på kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Midjemålet er nok en av flere indikatorer (sammen med BMI, kosthold, kolesterolnivå, alkohol, tobakk og fysisk akvititet).

Men, og det er et ganske viktig "men", det kan være lurt å se på forholdet mellom omkretsen rundt livet i forhold til den rundt hoftene. Ideelt sett bør denne liv/hofte ratioen være under 0.85.

Ratioen finner du enkelt og greit ved å ta livvidden din delt på høftevidden :)

Uansett; jeg synes du høre helt fin ut jeg :) Helt og aldeles normal :):)

Takk for et beroligende svar men er forsatt skeptisk det er trossalt bare 5 cm fra helse farlig.Har alltid hatt komplekser for magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Heldig du sikkelikg pent med smal midje på kvinner

Er bare pent om man har pupper og hofter i min mening, ellers ser man ikke at midjen er smal. Også vil jeg påpeke at 5cm er faktisk endel. Om du hadde slanket deg og sett en reduksjon på hele 5cm så ville du vel vært ekstatisk? Og 80cm + gir deg økt risiko, ikke direkte helsefarlig.

Slapp aaav slapp aaav. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Er bare pent om man har pupper og hofter i min mening, ellers ser man ikke at midjen er smal. Også vil jeg påpeke at 5cm er faktisk endel. Om du hadde slanket deg og sett en reduksjon på hele 5cm så ville du vel vært ekstatisk? Og 80cm + gir deg økt risiko, ikke direkte helsefarlig.

Slapp aaav slapp aaav. :)

hehehe ja du har kanskje rett:)Trodde jeg hadde smal midje helt til jeg målte den heheh,den er veldig markert.Har ganske store pupper og hofter.

Enig med deg at smal midje er bare pent om man har pupper og hofter eller blir det gutte fasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du trener mye lolita? Jeg trener styrke, og har av den grunn en bredere rygg/tykkere rygg enn de fleste, og det vil jo gi litt utslag på omkretsen rundt midja.

75cm er laaaangt fra farlig, så du kan bare slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Vet ikke om du trener mye lolita? Jeg trener styrke, og har av den grunn en bredere rygg/tykkere rygg enn de fleste, og det vil jo gi litt utslag på omkretsen rundt midja.

75cm er laaaangt fra farlig, så du kan bare slappe av :)

Hei nei jeg jogger bare en gang i uka så trener ikke noe spessielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er 71 cm rundt midja. Måler rett ovenfor navlen. Jeg er tynn. 58 kg og 170 høy. Bruker 34 i bukser og xs-s i topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midje er så utrolig varierende at det er litt festlig å lese slike tråder. :) Viser hvor stor variasjon det er i menneskekropper, og det er nå endelig bra!!

Jeg er 72/73 i midja, 173ish høy og 68ish vekt. Bruker alt fra 38 til 42 i størrelser og synes tidvis bukser er håpløst da hoftevidden er på 102... DET er ikke lett å finne bukser som sitter pent på! (ikke i norge ihvertfall, utlandet har mye mer å by på. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca. 86cm rundt livet og er 92kg i skrivende stund.

For noen beinrangler dere er da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 cm høy, veier 50-52 kg og har midjemål på 62-64.

Variasjoner er flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte finne frem målebåndet nå.

Det viste 67 cm, og jeg er 170 høy.

Bruker stort sett S i topper (selv med 70E i BH).

Hvor kjøper du B-ene dine?

Sliter med å finne de spesielle str... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvor man skal måle jeg, men jeg har mål over navelen liksom og litt under siden jeg er størst der.

Er på 100-103cm :lol:

Er 173. Men er ikke gjevntjukk som jeg kaller det, det er bare magen min som stikker ut og lårene som er litt for store :ler:

Så jeg er jo ikke brei akkurat.

Bruker 40/42, L/XL, så noe kan være litt stort men jeg gidder ikke ha tettsittende topper og gensere, bare singletter som jeg har under noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper du B-ene dine?

Sliter med å finne de spesielle str... :)

Jeg bruker å handle bhene på Change, men også cubus i det siste. Der har de endelig fått inn E-cup på bhene som har 70 i omkrets. Greit å kunne slippe litt billigere unna i ny og ned selv om dyrere bher er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dere sikre på at midjen skal måles på det smaleste? Jeg mener å ha lest på et av slankenettstedene at man skal måle midt mellom nederste ribbein og øverst på hoftebeinet. Der stod det også at alt under 80 cm regnes som sunt, men over 88 cm kan være helsefarlig.

Jeg veier 60 kg og er 83 cm der jeg måler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal måle på det smaleste området på midjen ja. Fettet som ligger på hoftene er ikke helseskadelig, nesten motsatt. Skulle jeg målt meg på hoftene, hadde jeg vært i kategorien fedme.

Det er jo nettopp eplefasong som er farlig, ikke pære og timeglass hvor fettet stortsett legger seg på hofter/rumpe.

Hvor en persons smaleste punkt på midjen er, kan vel muligens variere littegrann, men det er ikke på hoftebeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Er dere sikre på at midjen skal måles på det smaleste? Jeg mener å ha lest på et av slankenettstedene at man skal måle midt mellom nederste ribbein og øverst på hoftebeinet. Der stod det også at alt under 80 cm regnes som sunt, men over 88 cm kan være helsefarlig.

Jeg veier 60 kg og er 83 cm der jeg måler :-)

nei midje er det tynneste på magen og der skal du måle litt over navlen.Har lest litt om det på nettet lommelegen osv og der står det at man skal måle OVER NAVLEN.

Endret av lolita___
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Change. Sliter veldig med å finne BH-er som passer, men Change kan hjelpe de fleste. Bruker selv 65B eller 65C.

150-155 cm og 40 kg. Er vel det man kaller tynn. Det er ikke sunt det heller, så jeg personlig mener at man ikke skal gå ned i vekt eller være hysterisk på sånt om man ikke har en god grunn til å slanke seg. Da snakker jeg om slanking, og ikke det å holde seg i form og passe på kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...