Gå til innhold

Midjemål


store blå

Anbefalte innlegg

Jeg er 175 høy, veier 60kg og mar midje på 85cm.

Bruker 38/40 til vanlig.

Anonymous poster hash: 38601...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan måler man midjemål?

Er det fra det smaleste (rett under puppene), eller fra f.eks navlen og rundt?

Tror jeg har misforstått noe her, når folk sier at de er i faresonen med en midje på 75-80 cm?

Er ikke dette nesten minstestørrelse i omkrets på bh'er? 75A, 75,B osv.

Jeg synes det blir litt misvisende for min del å måle midjemålet, for om morgenen er magen flat, men så fort jeg spiser frokost, eller særlig om kvelden så er jeg oppblåst og ser 3 mnd gravid ut :fnise: Jeg har irritabel tarm da :P

Men ser jo i speilet at jeg er langt fra overvektig- Men likevel; hadde vært moro å målt om morgenen og kvelden og sett forskjellen!

Men hvordan måler jeg?!

Anonymous poster hash: 28e00...0c4

Har du smaleste punkt rett under puppene? Jeg er 6 cm bredere under puppene enn jeg er i midjen.

75 er ikke minstestørrelsen. Jeg har flere bher med omkrets på 60 cm. De selger det på Cubus og change blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 cm rundt midja, 167 høy.

Er sån passe tror jeg. Str 38 i klær.

Anonymous poster hash: e57e1...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupper 95, 78 cm midje, hofter 99. 161 høy, 66 kilo tung. Regner med at jeg vil kunne komme ned i 70 cm midje når jeg har en mer passende vekt. Bruker nå rundt damestr 40, er på vei inn i jeansstr 31 (tommer). S/M/L er helt koko, jeg kan bruke hele skalaen avhengig av modell. Jeg måler midjen der jeg er smalest, som skal være mellom nederste ribben og øverst på hoftekammen, siden det ikke er noe mellomrom der hos meg. Hoftene går inn og ut, men jeg tror det bredeste stedet faktisk er der det går inn på siden. Husk å holde målebåndet vannrett og ikke legg fingrene imellom.

Stusser også veldig på at det skal være helsefare å ha midjemål på mer enn 80/88 cm for damer og "et annet tall" for menn. Dette må jo være veldig avhengig av høyde og annen kroppsbygning. Hadde da ikke vært så vanskelig å komme med et forholdstall, feks at midjemålet ikke bør være mer enn halvparten av høyden, eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

163 høy, 69 cm rundt midje og 96 rundt hofte. Ironisk nok er jeg også 96 cm når jeg måler over puppene så jeg består tydeligvis stort sett av 6 tall og 9 tall



Anonymous poster hash: 694d1...ae7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toppris

Jeg har hørt man skal måle 5 cm over navlen hvis det ikke er tydelig hvor det smaleste punktet er, ellers så skal man måle der det er smalest.

På vektklubb.no står det at man skal måle 2 cm over navlen. Står så mye forskjellig overalt, blir forvirret av det jeg, hehe :)

Selv er jeg 77 cm rundt midjen når jeg måler 2 cm over navlen :) er 170 cm høy

Endret av Toppris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vektklubb.no står det at man skal måle 2 cm over navlen. Står så mye forskjellig overalt, blir forvirret av det jeg, hehe :)

Selv er jeg 77 cm rundt midjen når jeg måler 2 cm over navlen :) er 170 cm høy

Da stemmer det hvertfall på meg. Mitt smaleste punkt er 2 cm over navlen. Er vel forskjellig om man har kort eller lang overkropp? Jeg har veldig kort overkropp i forhold til mange av mine venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toppris

Da stemmer det hvertfall på meg. Mitt smaleste punkt er 2 cm over navlen. Er vel forskjellig om man har kort eller lang overkropp? Jeg har veldig kort overkropp i forhold til mange av mine venninner.

Så man skal måle på det smaleste? For det gjør ikke jeg. Da skal jeg jaggu begynne med det, hehe. Det er vel forskjell på overkropper ja.

Så enten har jeg lang overkropp eller navlen langt nede, siden jeg er mye breiere 2 cm over navlen enn på det smaleste punktet:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

181 høy, og midjemål på 80 cm akkurat. Bmi på 22. bruker str 38/40. Det er jo helt tullete med de "helsefaregrensene" på 80 cm og sånt, for det er ekstremt stor forskjell på et midjemål på 80 cm når man er feks 165 cm høy enn om man er 180 cm. Jeg kan fint tåle noen flere cm rundt magen uten at noen ville påstå at jeg er det minste overvektig eller i noen som helst faresone helsemessig. Mens en midje på 75 cm kan være altfor mye om man er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

158 cm høy, veier 48 kg, 64 cm rundt midje. Bruker str 34-36 (XS-SM), synes jeg er tjukk... er lav..

Anonymkode: c574a...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

176 cm og midje på 67. Er altfor tynn :( 

Anonymkode: 1fbda...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

176 cm og midje på 67. Er altfor tynn :( 

Anonymkode: 1fbda...f24

Et midjemål på 67 indikerer at du er slank... Så altfor tynn er du nok ikke nei...... Hadde det vært 57 derimot, da

Anonymkode: 4d2f3...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

168cm, midjemål 62cm. Slank. 

Anonymkode: 77b6c...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mann, 1.70 og midje på 99 målt fra navlen og rundt, og trives med det.

Tenkte jeg bare skulle bidra og vise at ikke alle er super slanke. Hurra for mangfold :hoppendeglad:

Anonymkode: 10668...2e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mann, 1.70 og midje på 99 målt fra navlen og rundt, og trives med det.

Tenkte jeg bare skulle bidra og vise at ikke alle er super slanke. Hurra for mangfold :hoppendeglad:

Anonymkode: 10668...2e1

Det er vel og bra at du trives, men midjemålet ditt er farlig.  Man er ikke superslank om man er middels høy og har et midjemål på 60-70 cm. Da er man helt normal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 cm høy, veier 72 kg. Bruker str 40 i klær. Midjen min er 95 cm.

Anonymkode: e78d8...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, SupaWoman skrev:

Det er vel og bra at du trives, men midjemålet ditt er farlig.  Man er ikke superslank om man er middels høy og har et midjemål på 60-70 cm. Da er man helt normal. 

Moralpolitiet som er ute å går ja.

Anonymkode: 10668...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...