Gå til innhold

vingle har blitt mamma

vingle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra! :) Håper alt står bra til med både deg og spiren. Og husk at oppgaver og sånt alltid ordner seg! Det høres ut som du egentlig er veldig flink, men at du legger mye press på deg selv. Kjenner meg litt igjen. Prøv å roe ned, så kommer kanskje skrivelysten også :) Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært fryktelig oppblåst. Har sikkert sett ut som om jeg er 4-5 mnd på vei i stedet for snart 3... Vondt. Også kjenner jeg stadig små stikkinger. Men det syntes jeg bare er fint - godt å kjenne at det skjer litt! :happy:

I går fikk jeg meg litt av en overraskelse på mail fra SiO. Vi må flytte før nyttår! :overrasket:

Hele blokka skal visst totalrehabiliteres. Så da må alle ut. Vi er visstnok garantert en annen bolig hos SiO, men vet ikke hva vi evt. får da. Stod i mailen at vi skulle gå inn på sidene deres og søke på den boligen vi ville ha, men skjønner ikke helt hvordan det fungerer siden ingen leiligheter er ledige per d.d.! :blink:

Vi hadde uansett ikke tenkt til å bli boende hos SiO så fryktelig mye lenger, M er jo ferdig med studiet sitt til sommeren og vi hadde håpet at han fikk full jobb så vi kunne ta opp lån og kjøpe vårt eget. Så vi kjenner at det frister fryktelig lite å flytte til en ny leilighet for en så kort periode! Men siden vi fremdeles begge er studenter vet jeg ikke om banken vil gi oss noe lån ennå, så da kanskje vi må det uansett. Stress. :sukk:

Så, next stop: Banken! Håper på å kanskje få avdragsfrihet en liten periode. Hadde vært deilig å slippe mer studentleilighet, og å ønske babyen velkommen til vårt eget :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :) Håper alt står bra til med både deg og spiren.

Det håper jeg også! Altså, det går jo bra med meg (minus oppgavestress...), men med lille krabat vet jeg jo ikke egentlig. Men satser på det :)

Og husk at oppgaver og sånt alltid ordner seg! Det høres ut som du egentlig er veldig flink, men at du legger mye press på deg selv. Kjenner meg litt igjen. Prøv å roe ned, så kommer kanskje skrivelysten også :) Lykke til i alle fall!

Takk Sushi :klem:

Du har rett i at det alltid ordner seg og at det er lurt å roe ned. Problemet er bare at nå er det så kort tid igjen at hvis jeg fortsetter å ta det så med ro så rekker jeg nok ikke å bli ferdig... :gjeiper:

Men jeg skal prøve å få noe ned nå. Hadde vært utrolig deilig å ikke sitte og niskrive kvelden før, for en gangs skyld! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Tusle! Det håper jeg også! Blir ikke helt med det første da, for frem til mandag har jeg hendene fulle med oppgave.

Inspirert av deg tenkte jeg at jeg skulle legge ut bilde fra uke 5 (har ikke rota meg til å legge inn de nyere på mac'en ennå). Det blir jo nesten som et før-bilde, magen ser jo vanlig ut på det bildet. Men det er jo litt gøy (eller kanskje ikke...? :gjeiper: ) å kunne se tilbake på etter hvert. Det er veldig nakent, håper det går greit... :sjenert:

Vingle uke 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende å se! :jepp:

Sukk, jeg kjenner jeg blir helt svimmel av alt man skal passe på, sørge for, spise og ikke spise når man er gravid. Også kom jeg nettopp over en kronikk i aftenposten, orket ikke å lese hele, og så så jeg på kommentarene nederst og kjente meg veldig igjen i det "trulte" skriver.

Det er liksom ikke måte på hva vi skal få til når vi er gravide, vi skal ha tid til å ta en hvil hver dag, trene hver dag, spise sunt hver dag - og vi er jo ikke syke, så vi skal jo fortsette å jobbe som før også. Som om vi får flere timer i døgnet plutselig? :sukk:

Hva tenker dere andre om dette? Jeg blir litt matt, og - som "trulte" sier - føler meg til tider fortvila og litt på grensa til mislykket. Nå er jo jeg student også, så det går liksom bare ut over meg selv om jeg tar meg en "hvile-" eller "sykedag". Eksamen kommer uansett den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

tror det er viktig å lytte til kroppens signaler også. Mange sliter med kvalme og tretthet de første 3mnd, da er det lettere sagt enn gjort å leve som normalt. Jeg har til tider kunne sovnet stående, jeg har selv vært på gråten fordi jeg ikke har maktet å drive med husarbeide. For noen går dette seg til og formen blir stigende etter de 3 første mnd, noen dessverre får et tungt svangerskap der de sliter med vondter etc.. Eneste jeg tenker er, lytt til kroppen, ta gjerne ekstra omega 3/vitaminer, drikk godt (helst vann, så langt det er mulig) og gjør det beste ut av det.

Føritiden både røykte og drakk de kommende foreldrene, og det har da blitt mennesker av deres barn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det du sier. Jeg vil helst spise ekstra sunt, fortsette som før på jobben, trene ekstra og gjøre klar leiligheten og sette meg inn i alt som har med baby å gjøre. *puh* :dåne: . Merker jeg ikke er konfortabel med å legge på deg. Huff, det er ikke bra. Bør bare akseptere det egentlig.

Ikke mye fett på den kroppen i uke 5 ihvertfall :jepp: . Ser du noe annerledes ut nå? Jeg begynner å få litt mage. Dessuten har vært endel oppblåst i hele svangerskapet. Mer i begynnelsen enn nå.

Jeg har jobba i i 5-6 år uten å ha barn. Har gått helt fint det :jepp: . Deilig å ha fattet en avgjørelse. Jeg husker jeg varveldig lettet da jeg bestemte meg for åsøke på lærerstudiet. Ville egentlig noe "mer". Huff, stausjag heter vel egentlig det, for det er lærer og liknende yrker er virkelig er flink til. Men merker fortsatt at jeg har et behov for å ta merutdannelse. Kanskje er det bare for å bevise at jeg kan. Har planer om å ta en master om en ca 5 år. Da kan jeg bytte jobb og. Ønsker ikke å jobbe i skolen for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vingle,

så gøy med magebilde :) Jeg tror jeg begynte å ta bilder i uke 7-8, og har tatt flere til nå - veldig gøy:) (selv om disse er mest til meg selv)

Jeg vet veldig godt hva du mener med alt det er meningen vi gravide skal/ikke skal gjøre. Jeg er glad jeg har hatt 2 uker hjemme fra jobb nå. Ikke fordi det er gøy - det er mildt sagt dritt kjedelig, men fordi jeg tror jeg hadde hatt større problemer med kvalme og utslitthet hvis ikke. Jeg er ikke meg selv før tidlig på ettermiddagen, og kan gjerne bli dårlig igjen på kveldene. Jeg har ikke kastet opp, heldigvis, men jeg brekker meg, er svimmel, og generelt tappet for energi.

Klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Takk for svar alle sammen :klem:

Er i litt lysere humør i dag, sola skinner inn i vinduet mitt og jeg har kommet meg videre med oppgaveskriving! God følelse :nigo: I går var en møkkadag, var så utafor, lei og dårlig at jeg ikke orka skrive her engang.

Merker jeg ikke er konfortabel med å legge på deg. Huff, det er ikke bra. Bør bare akseptere det egentlig.

Jeg er vel ikke akkurat komfortabel med å legge på meg jeg heller, men å få babymage synes jeg bare er stas. Litt legger man antakelig på seg, men jeg tenker at i bunn og grunn så er det å få stor babymage og det å legge på seg to forskjellige ting... Det første er et resultat av :humpe: uten prevensjon, det andre av litt for mye :popcorn: og :sjokolade: ! :fnise:

Gleder meg til å få skikkelig kul jeg! :gravid: Har store planer om å fremheve den med belte under puppene etter hvert :happy:

Ikke mye fett på den kroppen i uke 5 ihvertfall :jepp: . Ser du noe annerledes ut nå? Jeg begynner å få litt mage. Dessuten har vært endel oppblåst i hele svangerskapet. Mer i begynnelsen enn nå.

Hehe, nei, jeg har ikke mye fett på overkroppen. Ikke underkroppen heller, men det jeg har sitter i hovedsak på rumpa og lårene! (og det synes jo ikke på det strategisk beskjærte bildet...)

Jeg har litt mer mage nå (skal legge ut flere bilder snart!), først og fremst fordi jeg er mye oppblåst jeg også, men når jeg kjenner rett over symfysen er det noe hardt der som ikke har vært der før, så regner med det er livmoren som begynner å titte oppover. Og da dyttes vel tarmer litt opp og ut?

Jeg har jobba i i 5-6 år uten å ha barn. Har gått helt fint det :jepp: . Deilig å ha fattet en avgjørelse. Jeg husker jeg varveldig lettet da jeg bestemte meg for åsøke på lærerstudiet. Ville egentlig noe "mer". Huff, stausjag heter vel egentlig det, for det er lærer og liknende yrker er virkelig er flink til. Men merker fortsatt at jeg har et behov for å ta merutdannelse. Kanskje er det bare for å bevise at jeg kan. Har planer om å ta en master om en ca 5 år. Da kan jeg bytte jobb og. Ønsker ikke å jobbe i skolen for alltid.

Jeg tviler ikke på at det går helt fint ;) Men jeg har jobbet en god del år som instruktør for barn, og har ved flere anledninger følt at foreldrene ikke har tatt meg helt seriøst fordi jeg er ung og barnløs. Det har jo gått helt fint, men jeg gleder meg til å bli sett på som en "medforelder"! Er litt teit, men uansett... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Man ser jo god forskjell :) Brun er du også, din heldiggris! Tenk så koselig det blir når du får en ordentlig kulemage :gravid:

Godt at humøret er bedre også, det pleier å gå bedre når man først er litt i gang med oppgavene. Sikker på det går strålende, jeg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så gøy med bilder!!! Selv kom jeg ikke i gang med å ta bilder før i uke 16, og det angrer jeg litt på, men ikke noe å gjøre noe med nå. Nå ser jeg litt forskjell hver uke syns jeg, og det er skikkelig moro!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sushi og cypress! :strix:

Ja, jeg er brun - men bildene lyver nok bittelitt ;) Synes jeg ser veldig brun ut på bildene i forhold til i speilet...

Ser tydelig forskjell på magen jeg også, men er som sagt ikke sikker på om det først og fremst er luft som får den til å stå sånn ut. Men som venninna mi poengterte: det spiller egentlig ingen rolle, for jeg er jo uansett gravid :fnise: Så jeg smiler, slipper ut magen og slapper av. "Det er greit!" :ler:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Alabama! :happy:

Jeg har ikke fått innkalling ennå, så jeg venter i spenning... Men det er jo vanlig i/rundt uke 18, så det blir trolig i uke 41 (oktober). Føles ut som en eeevighet til... :sjenert: Men tiden går som regel utrolig fort!

Nå har jeg tatt en generalopprydning i klesskapet mitt, og kasta ut alle plagg som er/blir for stramme over magen i nærmeste fremtid. Det var deilig! Har fremdeles masse klær igjen (med strikk i gylfen på buksene og en lang topp over :gjeiper: ), så er foreløpig ingen krise. Men må nok ta en runde til etterhvert som magen blir stooor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...